Defekt vířivých klapek. Jak je opravit?
Napsal: 05 zář 2014, 19:49
Zdravím.
Mám Opel Astra H Caravan (verze Sport), motor 1.9 CDTI (110 kw) a motor ma najeto cca 185000km. Už pár měsíců mě trápí nefunkční vířivé klapky. Auto má vyšší spotřebu paliva (klapky se chovají schizofrenně). Někdy je spotřeba normální jedu po jižní spojce (80-90 km/h) a palubní počítač mi ukazuje aktuální spotřebu (4-5l/100km). Občas se mi při normální jízdě po městě stane, že se najednou začnou ozývat zvláštní zvuky od motoru a na palubním počítači se mi objeví aktuální spotřeba (15-20l/100km).
Když jsem auto kupoval,tak motor měl plynulý zátah a výkon auta byl úplně někde jinde. Navštívil jsem dva neautorizované servisy. V jednom mi bylo řečeno,že mám spadlé táhlo od vířivých klapek. Mechanik mi sundal kryt motoru a ukazal mi to. Říkal,že táhlo se opravit nedá a jediná možnost opravy je výměna celého sání motoru. V druhém neautorizovaném servisu bylo auto napojené na diagnostiku a neukázala se žádná chyba motoru a ani klapek.
Napsal jsem e-mail s poptávkou na opravu vířivých kalpek 10-i autorizovaným autoservisům a ve většině případů mi každý servis doporučil výměnu celého sání, rozvodů a EGR ventilu. Cena opravy,materiál a práce (cca 15-20 tis Kč).
Kamarád mi nedávno poslal tohle video
https://www.youtube.com/watch?v=5dcKFrBUBaA
Na videu je ukázka výměny šroubů u táhla vířivých klapek. Má někdo zkušenost s takovou opravou? Jde takto vyměnit táhlo vířivých klapek a bude pak po problému? Nebo je stále nutné vyměnit celé sání motoru?
Děkuji za odpovědi a typy jak tento problém vyřešit.
S pozdravem
Dragpre
Mám Opel Astra H Caravan (verze Sport), motor 1.9 CDTI (110 kw) a motor ma najeto cca 185000km. Už pár měsíců mě trápí nefunkční vířivé klapky. Auto má vyšší spotřebu paliva (klapky se chovají schizofrenně). Někdy je spotřeba normální jedu po jižní spojce (80-90 km/h) a palubní počítač mi ukazuje aktuální spotřebu (4-5l/100km). Občas se mi při normální jízdě po městě stane, že se najednou začnou ozývat zvláštní zvuky od motoru a na palubním počítači se mi objeví aktuální spotřeba (15-20l/100km).
Když jsem auto kupoval,tak motor měl plynulý zátah a výkon auta byl úplně někde jinde. Navštívil jsem dva neautorizované servisy. V jednom mi bylo řečeno,že mám spadlé táhlo od vířivých klapek. Mechanik mi sundal kryt motoru a ukazal mi to. Říkal,že táhlo se opravit nedá a jediná možnost opravy je výměna celého sání motoru. V druhém neautorizovaném servisu bylo auto napojené na diagnostiku a neukázala se žádná chyba motoru a ani klapek.
Napsal jsem e-mail s poptávkou na opravu vířivých kalpek 10-i autorizovaným autoservisům a ve většině případů mi každý servis doporučil výměnu celého sání, rozvodů a EGR ventilu. Cena opravy,materiál a práce (cca 15-20 tis Kč).
Kamarád mi nedávno poslal tohle video
https://www.youtube.com/watch?v=5dcKFrBUBaA
Na videu je ukázka výměny šroubů u táhla vířivých klapek. Má někdo zkušenost s takovou opravou? Jde takto vyměnit táhlo vířivých klapek a bude pak po problému? Nebo je stále nutné vyměnit celé sání motoru?
Děkuji za odpovědi a typy jak tento problém vyřešit.
S pozdravem
Dragpre