Dobíjení při studeném motoru
Napsal: 20 zář 2010, 21:22
Ahoj. Řeším už několik měsíců dobíjení u své Zafiry B 1,9CDTI 110kW se 130A alternátorem Denso. Po všech možných projevech kolísání napětí, přebíjení atd. se ustálil stav po výměně alternátoru a baterie na tom, že pokud je venkovní teplota nad 11st.Celsia auto dobíjí po nastartování studeného motoru ihned 13,7-13,9V. Nyní sleduji při Testmodu, že pokud ráno klesne teplota pod oněch 11st. auto dobíjí pouze 11,7-12,1V. Obě hodnoty uvádím při volnoběhu. Toto "chabé" dobíjení mám vysledované, že trvá po dobu ujetí cca 2km, kdy auto dosáhne teploty motoru 40st. Celsia. Pak ihned dochází k nárůstu dobíjení na 13,7V. Ovšem v otáčkách. Pokud pustím nohu z plynu, klesne to opět na 12,1V. Musím ohřát vodu na cca 50st. Pak už dobíjení nepoklesne pod hodnotu 13,5V ani na volnoběh. Toto dobíjení mě před zimou, zvlášť, když jezdím do práce 6km tam a 6km zpátky, znepokojuje. Ještě že pak ob den jedu 100km vzdálenost a dobiju se dosytosti. Můžu poprosit někoho s tímto motorem Z19DTH, jestli by se mi nemrknul u sebe v Testmodu, jestli mu to při chladných ránech taky takto dobíjí. Mám podezření, že mám v okruhu chlazení žhavící svíčky jako má Škodovka u svých TDI-ček, které pomáhají rychleji ohřát okruh. Ty pak mají šílenou spotřebu proudu po dobu ohřevu. Díky za ochotu.