Stránka 1 z 2
Regulace ruční brzdy
Napsal: 09 kvě 2010, 10:46
od vojtavojta
Ahoj,
poslední dobou jsem parkoval v prudkém kopečku a zatáhnu jsem ruční brzdu a auto mělo pořád snahu popojíždět, brzdy vydávaly pištivý zvuk. Tak jsem neváhal, sebral jsem knížku Jak na to a udělal jsem to přesně podle pokynů, znamená zatáhnutí ruč. brzdy na druhý zub, kola šla ještě otočit ručně, třetí zub už s nima nešlo ani hnout, tak jsem to všechno dal do kupy a vyjel jsem na stejný kopeček, a brzdy držely ještě míň než předtím. Tak jsem přijel domů a od oka jsem přitáhnul regulační matku,takže už kolama nejde otočit ani na druhém zubu. Není to správně podle knížky, ale brzdy drží v kopečku a už ani nepiští. Samozřejmě kola po uvolnění ruč. brzdy jdou krásně otáčet rukou bez žádného odporu. Myslíte, že to mám udělané správně? Čekám na ohlas

Re: Regulace ruční brzdy
Napsal: 09 kvě 2010, 12:43
od Westler
Na 2.zub parkuju jen na rovine, v kopci davam na 3.zub a pokud je dost prudky tak i na 4.zub

Re: Regulace ruční brzdy
Napsal: 09 kvě 2010, 20:26
od Samothe
přesunuto do správné sekce
Re: Regulace ruční brzdy
Napsal: 10 kvě 2010, 19:27
od vojtavojta
To není možné, že nikdo nemáte zkušenosti s regulací ruční brzdy.

Re: Regulace ruční brzdy
Napsal: 10 kvě 2010, 21:26
od david.tomko
Já se tedy přiznám, nikdy jsem jí na astře neštěloval, zatím funguje jak má, tak nemám důvod. Jediné co se mi stává, je v zimě při nízkých teplotách zůstanou vyset pakny. Takže jsem ručku ještě nešteloval.
Re: Regulace ruční brzdy
Napsal: 14 říj 2010, 10:54
od dogee
vojtavojta píše:Ahoj,
poslední dobou jsem parkoval v prudkém kopečku a zatáhnu jsem ruční brzdu a auto mělo pořád snahu popojíždět, brzdy vydávaly pištivý zvuk. Tak jsem neváhal, sebral jsem knížku Jak na to a udělal jsem to přesně podle pokynů, znamená zatáhnutí ruč. brzdy na druhý zub, kola šla ještě otočit ručně, třetí zub už s nima nešlo ani hnout, tak jsem to všechno dal do kupy a vyjel jsem na stejný kopeček, a brzdy držely ještě míň než předtím. Tak jsem přijel domů a od oka jsem přitáhnul regulační matku,takže už kolama nejde otočit ani na druhém zubu. Není to správně podle knížky, ale brzdy drží v kopečku a už ani nepiští. Samozřejmě kola po uvolnění ruč. brzdy jdou krásně otáčet rukou bez žádného odporu. Myslíte, že to mám udělané správně? Čekám na ohlas

ahoj, prosímtě kde bych našel tu "regulační matku"?
včera jsem si přivezl astřičku z Německa a zatím jediný problém co jsem měl, byla právě ruční brzda v kopci

možná jsou opotřebovaný pakny, ale proč nejdřív neskusit to naštelovat, že?
Re: Regulace ruční brzdy
Napsal: 14 říj 2010, 11:26
od Mazety
já stojím v mírném kopečku už na 1 zub, asi je to tak dobře páč to tak mám i po výměně kotoučů a desek
nic nešoupe a brzdí jak má
Re: Regulace ruční brzdy
Napsal: 15 říj 2010, 11:22
od dogee
a kde to tedy lze nastavit? předem díky za radu

Re: Regulace ruční brzdy
Napsal: 15 říj 2010, 11:45
od pueblo
Týýý brďo, takhle vědecky jsem to nikdy neřešil

. Zuby nepočítám, prostě za ní vezmu, dokud auto nedrží a jestli je to na 3 nebo 5 zubu, mě nikdy nenapadlo počítat. Schválně až pojedu z práce, zkusím. ALe jak se znám, stejně to nechám jak to je, dokovaď nenarazím na moment, kdy ať tahám jak tahám, pořád pojede

Re: Regulace ruční brzdy
Napsal: 15 říj 2010, 11:52
od Juray
Mě v mírném kopci taky stačí jeden zub ale jak se to trochu pohne tak zadní brzdy děsně skřípou
