Tak jsem se stal taky spokojeným majitelem MKJ, chtěl bych na tomto místě poděkovat Pepíkovi za výborně a profesionálně odvedenou práci. Mile mě překvapil i takový detail jako je na míru šitá krabička, v které je MKJ posílána koncovému zákazníkovi
Samotná jednotka přesně splňuje moje představy, nejvýznamnějšími funkcemi, které oceňuji je asi okno DPF monitoru, kde lze okamžitě kontrolovat stav a saturaci filtru pevných částic, včetně případného rozdílu diferenčního tlaku. Dále možnost blokace nezávislého topení (přihřívače) u Vectry C, které se jinak automaticky spíná při teplotě pod 8 st.c, při každém popojetí a dochází tak k jeho nadměrné zátěži. (Toto jsem řešil ručním odpojováním konektoru.)
Tady je jedna zajímavost, Opel tuto záležitost, tedy reakci zákazníků na časté spouštění přihřívače a následný bílý kouř při jeho startu, (je popsáno v TISU 2000 jako servisní informace 2053 "Silný kouř z přídavného ohřevu") řeší tak, že namontuje vypínač, který přerušuje ovládací kabel přídavného ohřevu na sběrnici CAN. Absolutně tady nechápu filozofii tohoto kroku, když mohu jako výrobce vozu velmi jednoduše mohu vydat update firmware řídící jednotky ECC, která přihřívač (AHS) ovládá a přidat jedno zaškrtávací políčko - "blokovat nezávislé topení", tak jako to udělal Pepas v menu nastavení MKJ.
Zde pouze jeden nápad pro budoucí verze MKJ - zda by šlo být nějakým způsobem informován o tom, zda běží přihřívač (doposud jsem to dělal tak že jsem vyběhl z auta a poslouchal u zadních dveří zda cvaká podávací čerpadlo

)
Dále otázka zavření klapky recirkulace (vnitřní okruh) když běží nezávislé topení. Jde o to, že pokud auto nevhodně stojí a spustí se nezávislé topení - už se mi několikrát stalo, část spalin z bufíku je nasávána zpět do auta a potom to je v autě cítit. Uzavření klapky recirkulace vzduchu by to eliminovalo.
Ještě jedna drobnost na závěr k plánovaným komfortním funkcím V-C (dálkové otevírání a zavírání oken, automatické sklápění zrcátek po zamčení vozu a dálkové svícení).
Při automatickém zavírání oken se (podržením tlačítka ovladače) zavírá i střešní okno, ovšem toto již nejde při otevření (otevírají se pouze boční okénka). Pro standardní situaci, kdy je cílem vyvětrat auto při stání na slunci je asi žádoucí otevřít i střešní okno. Prosím tedy o zvážení možnosti toto přidat do nastavení MKJ - volba otevírat střešní okno (ted už si hodně vymýšlím, ale ideálně se zaškrtávací volbou otevírat celé / otevírat vyklopené, to proto, že střešní okno má dvě možnosti otevření - celé dozadu, nebo pouze vyklopení s mezerou vzadu)
Děkuji.