Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 24 říj 2012, 07:11
To nejsou screenshoty z mého OP-COMu, podle "Change Oil Warning = Active" a podle těch 0% bych řekl, že už je čas na servisní prohlídku a výměnu oleje 

Forum pro majitele vozů Opel Astra H a Zafira B
https://www.opel-astra-h.cz:443/forum/
Ano je. Při vybíjení (jakmile připojíme nějaký spotřebič na právě nabitý akumulátor), klesne jeho svorkové napětí rychle na cca 12,6 až 12,8 V (uvedené napětí platí pro plně nabitý akumulátor). Hodnotit stav nabití akumulátoru má smysl minimálně po 1 hodině bez dobíjení (motoru stojí) a s minimálním vybíjením (vše vypnuté). Po hodině se pouze při zapnutém rádiu / displeji odečte stav napětí a nabití akumulátoru; teprve tyto hodnoty mají vypovídací hodnotu o stavu nabití akumulátoru.PepaS píše:Jocker píše:Včera jsem seděl v autě před obchoďákem a čekal na ženu, chrálo rádio, vrtal jsem se v menu MKJ a sledoval jak klesá stav baterie...po 15 min. na 65% je to normální?
jak jsem kdysi psal – tuto funkci bude podporovat modul video konvertoru, na kterém pracuji (v těchto dnech dokončuji návrh plošného spoje a budu zadávat výrobu prototypu)… mimochodem, jako velmi atraktivní, levný a spolehlivý zdroj videa (a nejen videa) by mohl být použit jednodeskový „minipočítač“ Raspberry Pi více zde: http://www.raspberrypi.org/ , http://www.raspi.cz .martulik píše:pánové co toto: http://www.youtube.com/watch?v=DWWnSsxS ... re=related
některé ŘJ motoru tento údaj poskytují a já měl zato, že se hodnota zbývající životnosti oleje promítá i do zbývajícího intervalu do návštěvy servisu, tj. pokud si s olejem na 0%, měl bys být upozorňován na nutnou návštěvu servisu INSP 0. Z tohoto důvodu jsem o zobrazení životnosti oleje neuvažoval, ale můžu se mýlit?sauce píše:Ještě jeden možná hloupý nápad, bylo by možné pomocí MKJ zobrazovat nějakým způsobem taky "Remaining Oil Life"?
neprovedlJocker píše:Tak jsem to provedl podle návodu...
to ti nedokážu zodpovědět. Nevím, jakým proudem se akumulátor při jízdě dobíjí. Pokud můžeš, zkus při zapnutém rádiu bez zapalování změřit „nějakým lepším“ multimetrem napětí přímo na akumulátoru a porovnej s údajem zobrazovaným (zhruba ve stejnou chvíli) na MKJ. Já jsem to kontroloval na třech autech a chyba byla pod 0,1V, takže to zobrazení kapacity +- sedělo.Jocker píše:...ráno po celonočním stání jsem na MKJ odečetl tohle. Jak dlouhou cestu bych musel jet aby se baterie plně nabyla?
Do tohohle mazlíka se teď zakoukal i můj kluk. Dřív dělal pokusy na Arduinu a teď zkouší Malinu. Říkal jsem mu, že o něm uvažuješ, tak je celej nažhavenej, že ho budu v Astře mítPepaS píše: mimochodem, jako velmi atraktivní, levný a spolehlivý zdroj videa (a nejen videa) by mohl být použit jednodeskový „minipočítač“ Raspberry Pi více zde: http://www.raspberrypi.org/ , http://www.raspi.cz .
Máš naprostou pravdu. Ovšem do té doby, než se rozsvítí INSP, tak člověk neví, jak na tom vlastně jePepaS píše:některé ŘJ motoru tento údaj poskytují a já měl zato, že se hodnota zbývající životnosti oleje promítá i do zbývajícího intervalu do návštěvy servisu, tj. pokud si s olejem na 0%, měl bys být upozorňován na nutnou návštěvu servisu INSP 0. Z tohoto důvodu jsem o zobrazení životnosti oleje neuvažoval, ale můžu se mýlit?