Stránka 10 z 34
Re: chip
Napsal: 23 úno 2011, 13:54
od Oťas
Na kobylky se vykašlat, ale krouťák je pro mně podstatnější....

Re: chip
Napsal: 23 úno 2011, 13:56
od beavis
No jasan, sice nase 1,6ka neni zadnej strelec, ale staci dat za dve, podrzet plyn do cervenyho pole a jak se predjizdi

A to se pak berou vsichni do jednoho! Kdyz to mas v ruce, tak i s podelanou 1,6kou se umi zajimavy veci. Jinak kdysi davno sem mel prechipovanou Felinu 1.3 BMM, tocak byl vyssi o 7 N.m a vykon o 3 kone (tusim). Tenkrat sem to delal jen proto, ze sem na ni dal gumy 185ky, co bylo pro Felinu chudinku uz tak dost

Sice zadny vykonovy terno se nekonalo, ale tocak byl v nizkach otackach znat

Jo a stalo me to od Cimbu 2500 Kc

Re: chip
Napsal: 23 úno 2011, 13:58
od milosh
Co to je ten kroutak? Jak rekl Jeremy Clarkson v Topgearu, nikdo nevi co to je ale je dulezity aby auto melo hodne kroutaku

Re: chip
Napsal: 23 úno 2011, 14:03
od JohnyBA
to je otazka na stojara

, ale je to akou silou je schopny motor tocit hriadel, presnejsie povedane akou silou na pake dlhej 1m od osi hriadely, alebo tak nejak to chapem ja

. Podla mna to ale musi mat nejaku spojitost so samotnym vykonom cez derivaciu (narast vykonu) alebo tak nejak...
Re: chip
Napsal: 23 úno 2011, 14:33
od SubaroSti
všeobecne platí pre výpočet krútiaceho momentu : sila x rameno....myslím že to hovorí za všetko.Pre "pocitové" zrýchlenie je krútiaci dôležitý rovnako však aj jeho priebeh...v čím nižších otáčkach má motor k dispozícii vetšinu krútiaceho momentu tým je pocit na stlačenie plynového pedálu intenzívnejší...v tomto majú turbomotory navrch voči atmosféram...avšak pri extremnejších úpravách a veľkých turbách dochádza k takzvanému "Turboefektu" alebo "Turbodiere" kedy po zošliapnutí plynového pedálu chvílu trvá kým turbo "natlačí" požadovaný tlak aby sa naplno prejavil potenciál takéhoto motora-potom však dá vašej chrbtici poriadne zabrať

Re: chip
Napsal: 23 úno 2011, 14:49
od JohnyBA
Nevies nahodou ale od coho zavysi krutiaci moment? Nejaka zavyslost na zmene vykonu?
Re: chip
Napsal: 23 úno 2011, 15:41
od SubaroSti
predpokladam že to bude mať dočinenie s prípravou zmesi a následným plnením valcov...zrejme sa zvýši plniaci tlak a pod. Hlbšie som sa o chipovanie nezaujímal.Ale samotný krúťak u Turbodiesela alebo celkovo u Turbomotora je "spôsobený" tým že motor pracuje s vätším tlakom...u diesela je to dané už len samotným faktom že pre to aby vôbec prebehlo spalovanie je potrebný veľmi vysoký tlak vo valci čo spôsobý zahriatie zmesi natoľko že sa vznieti...z toho potom vyplýva že tieto velké tlaky pôsobia na piest a ten pôsobí vätšou silou na ojnicu-piest=sila x ojnica=rameno...no a kedže diesel musí znášať tieto veľké tlaky musí byť na to aj patrične dimenzovaný...to znamená že vätšie pohyblivé hmoty=vetšie zotrvačné sily...tieto všetky veci dokopy spôsobujú že diesle sa nejako lahšie vysporiadajú s kopcami a nieje až tak nutné hned podradovať...
Re: chip
Napsal: 23 úno 2011, 15:55
od Antero
JohnyBA píše:Nevies nahodou ale od coho zavysi krutiaci moment? Nejaka zavyslost na zmene vykonu?
http://www.autorevue.cz/jak-to-funguje- ... kon-teorie
Re: chip
Napsal: 24 úno 2011, 19:18
od stanomata
tak dnes som si dal chiping, skvele, akceleracia skvela, tah v kopci tiež
Re: chip
Napsal: 24 úno 2011, 19:22
od colli
A odkoho sis to nechal udělat?A kolik jsi za to dal?