Stránka 10 z 26

Re: Denní svícení vedle mlhovek

Napsal: 12 srp 2011, 07:17
od sladas opc
tyhle denni sviceni taky vypadaj dost dobre,dobre se daji i sehnat jen ta montaz asi bude na hovno pokud mas mlhovky no tam pak jedine vyvrtat do narazniku

Re: Denní svícení vedle mlhovek

Napsal: 12 srp 2011, 08:16
od jakubino
jo myslim ze by to vyvrtat slo, 5 6 7 otvoru pro diody, zezadu narazniku dat ty chnapky drzacky co se k tomu prodavaji (myslim).. pro mechaniky a vice zrucne by to nemusel byt vubec problem, uvazuju o tom, ale me se moje hanka libi jak sviti, tak treba casem :?: a ty 3 decky benzinu/nafty jak nekdo psal ze usetril na 100km, cscheeeeeee

Re: Denní svícení vedle mlhovek

Napsal: 12 srp 2011, 08:22
od Radovan
"a ty 3 decky benzinu/nafty jak nekdo psal ze usetril na 100km, cscheeeeeee"

to jsem psal já. A na tom fakt republika nestojí, když se ušetří --> OK, když ne --> stejně se jede dál.
A docela by mě zajímalo co by ti řekli s těma 5, 6, 7-mi diodama v nárazníku na technický anebo dopraváci. :D

Re: Denní svícení vedle mlhovek

Napsal: 12 srp 2011, 09:18
od Samothe
vypadá to dobře mě se to líbí 8-)

Re: Denní svícení vedle mlhovek

Napsal: 12 srp 2011, 09:29
od silver

Re: Denní svícení vedle mlhovek

Napsal: 12 srp 2011, 10:00
od Radovan
Tak toto hej ;) Kto bude prvý, obetuje sa a dá to na svoju Astru??..... :mrgreen:

jenže u Astry je to nepoužitelné i když je to homologované. Astra má obrysová světla v hlavních světlometech což je jedna podmínka a pak by se taky musely obrysovky od výrobce trvale odpojit. Další viz. text....

"Pozor! Použitie týchto svetiel s integrovanými pozičnými svetlom podla homologačného predpisu EHK OSN č. 48 na vozidlách je možné iba ako náhrada za pôvodné samostatné pozičné (obrysové) svetlá, ktoré musia byť trvale odpojené. Neni možné použíť u vozidiel, ktoré majú pozičné (obrysové) svetla integrované v hlavných svetlometoch".

Re: Denní svícení vedle mlhovek

Napsal: 12 srp 2011, 10:06
od stanomata
tak ja som sa bavil o tej uspore z RomanomK, tak mi bolo povedane,že oproti spotrebe serva je to zanedbatelné :)
ale taktiež sa chystám na dorobenie lediek do otvorov pre hmlovky, kedže ich nemam :)

Re: Denní svícení vedle mlhovek

Napsal: 12 srp 2011, 11:34
od jakubino
chlapi jak je to presne?
ohledne tech pridavanych led pro denni sviceni, podminky, co ma svitit, kdyz.. co nema.. proc a jak
nekdo znaly tomuto muze mi to srozumitelne popsat?
proc bych si je teda nemel namontovat atd atd..
(ledky ma kazdy uz skoro 1vni :-D a jezdi a sviti. i ty auta, co maji obrysovky v hlavnich svetlometech..
dik 8-)

Re: Denní svícení vedle mlhovek

Napsal: 12 srp 2011, 11:40
od Radovan
http://www.dennisviceni.cz/dennisviceni ... iceni-UAMK

S povinným svícením po celý rok vídáme na silnicích všelicos. Poloslepá auta i auta s rozsvícenými světly dálkovými. Bohužel jen velmi pomalu se rozšiřuje používání "světel pro denní svícení".

To je často zaměňováno, bohužel i některými značkovými servisy a prodejci výbavy, za automatické rozsvícení běžných tlumených světel, která musí svítit spolu s dalším osvětlením.
Světlo pro denní svícení musí být homologováno podle EHK/OSN č. 48 a je určené výhradně pro osvětlení ve dne za nesnížené viditelnosti. Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Světla pro denní svícení se vyznačují silně rozptýleným tokem světla, který netvoří kužel jako u běžných reflektorů. Rozptýlené světlo svým charakterem neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale v dostatečné míře zajišťuje zásadní podmínku bezpečného provozu "být viděn".

Hlavním přínosem těchto přídavných světel je úspora energie, neboť při jejich používání nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Úsporu přinese také prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna je výrazně nákladnější. Montáž světel pro denní svícení není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, a proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému dodatečnému schvalování ani zápisu.

Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
. Na jedno vozidlo se montují dva kusy (jeden pár) světel.
. Umísťují se ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla.
. Vzdálenost světel od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm).
. Světla se rozsvítí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí.
. Při rozsvícení obrysových světel musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout.

Řádně homologovaných světel pro denní svícení je již k dostání několik typů a tvarů, v cenách od cca 1500 Kč (halogenové) až po cca 3000 Kč (LED).

Pozor na nejrůznější neschválené modely, většinou polské a čínské výroby, které se objevily v cenách 500 až 900 Kč. Ty nesplňují požadavky EHK/OSN č. 48, které předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb.

Zdroj: ÚAMK

+ zdroje POLICIE:
http://www.policie.cz/clanek/svetla-pro ... iceni.aspx

Re: Denní svícení vedle mlhovek

Napsal: 12 srp 2011, 13:44
od x-father
Radovan píše:Tak toto hej ;) Kto bude prvý, obetuje sa a dá to na svoju Astru??..... :mrgreen:

jenže u Astry je to nepoužitelné i když je to homologované. Astra má obrysová světla v hlavních světlometech což je jedna podmínka a pak by se taky musely obrysovky od výrobce trvale odpojit. Další viz. text....

"Pozor! Použitie týchto svetiel s integrovanými pozičnými svetlom podla homologačného predpisu EHK OSN č. 48 na vozidlách je možné iba ako náhrada za pôvodné samostatné pozičné (obrysové) svetlá, ktoré musia byť trvale odpojené. Neni možné použíť u vozidiel, ktoré majú pozičné (obrysové) svetla integrované v hlavných svetlometoch".
Tak se vyhodi z paraboly dalkovejch malickaty W5W, ktery teda aspon u me check control stejne nehlida a je po problemu ne?