Stránka 10 z 10

Re: vymena termostatu

Napsal: 26 říj 2017, 13:45
od sr71
mám nějaký zmatek v číslech termostatů, je termostat pod číslem GM 96984104 vhodný pro motory Z16XER ?

Re: vymena termostatu

Napsal: 27 říj 2017, 13:15
od Stan.
sr71 píše:mám nějaký zmatek v číslech termostatů, je termostat pod číslem GM 96984104 vhodný pro motory Z16XER ?
Termostat skříň úplná - motor (A)Z16XER do změny přibližně v polovině modelového roku 2010 (rozhraní změny není přesně určeno)
Položka č.37 GM 55353311 (Opel 63 38 044)
Po změně v roce 2010
Položka č.37 GM 55577073 (Opel 13 38 177)
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9 ... 9,865,874/
Tvé uvedené číslo je tedy pro ten samý termostat, ale pouze je psané pro "Chevrolet" například viz: OEM - originální čísla automobilek
https://dufy.cz/termostat-chladivo-calo ... te6983105j

Re: vymena termostatu

Napsal: 05 lis 2017, 20:48
od zed82
Čau, mám na Vás dotaz ohledně u hodně krát řešeného zahřívání motoru a chování termostatu u motoru Z16XEP (u mě konkrétně Z16XE1) u Astry H. Auto mělo vadný termostat, nebylo se schopno zahřát po 10 km ani na 80 stupňů, po výměně a mimo jiné po malé GO motoru ( zapečené pístní kroužky ) se motor zahřívá bez problémů, ale zaráží mě v jakých teplotách funguje a jak funguje první otevření termostatu. Než se otevře termostat, tak teplota vyleze až na klidně 113-115 stupňů, po otevření druhého okruhu chlazení, teplota kolísá mezi 101 - 109 stupni. JE TO NORMÁLNÍ? NERAD BYCH SI ZNIČIL OPRAVENÝ MOTOR!

Termostat je od firmy BEHR.

Jaké by mělo jít napětí na čidlo, které ohřívá těleso termostatu? NAMĚŘIL JSEM CCA. 11V - NENÍ TO MÁLO???

Díky zed

Re: vymena termostatu

Napsal: 05 lis 2017, 20:48
od zed82
Čau, mám na Vás dotaz ohledně u hodně krát řešeného zahřívání motoru a chování termostatu u motoru Z16XEP (u mě konkrétně Z16XE1) u Astry H. Auto mělo vadný termostat, nebylo se schopno zahřát po 10 km ani na 80 stupňů, po výměně a mimo jiné po malé GO motoru ( zapečené pístní kroužky ) se motor zahřívá bez problémů, ale zaráží mě v jakých teplotách funguje a jak funguje první otevření termostatu. Než se otevře termostat, tak teplota vyleze až na klidně 113-115 stupňů, po otevření druhého okruhu chlazení, teplota kolísá mezi 101 - 109 stupni. JE TO NORMÁLNÍ? NERAD BYCH SI ZNIČIL OPRAVENÝ MOTOR!

Termostat je od firmy BEHR.

Jaké by mělo jít napětí na čidlo, které ohřívá těleso termostatu? NAMĚŘIL JSEM CCA. 11V - NENÍ TO MÁLO???

Díky zed

Re: vymena termostatu

Napsal: 06 lis 2017, 07:37
od Stan.
Nejdříve si smaž jeden příspěvek, je zbytečné plnit stránku dvěma stejnými příspěvky.
Napětí na vyhřívané tělísko jde z pojistky FE26 na Pin1 (červenomodrý vodič) u termostatu. Takže naměříš pouze stav napětí baterie po sepnutí relé K2 (ECU)
Druhý Pin2 (hnědočervený vodič) pak přivádí ovládací signál z ECU (řídící jednotka motoru), je to ovládací -pól vyhřívacího tělíska.
Termostaty motorů Z16XE1, Z16XEP, (A)Z16XER a (A)Z18XER jsou dvoustupňové. Při nízkém až středním zatížení je otevírací teplota cca 105°C. Při středním až vysokém zatížení motoru je pak otevírací teplota motoru cca 90°C. ECU dle provozních podmínek vyhodnotí zatížení motoru a vyšle ovládací signál na vyhřívací tělísko termostatu, které svým ohřátím způsobí dřívější otevření termostatu. Ventilátor chladiče má pak spínat při cca 115°C.

Re: vymena termostatu

Napsal: 06 lis 2017, 11:05
od Marek65
Co mam ja skusenost, termostat vzdy prvykrat otvori pri trochu vyssej teplote a potom teplota mierne klesne a kolise velmi blizko 105C.

Co sa tyka toho dvojstupnoveho otvarania, nikdy som si nevsimol pri nejakej sviznej jazde ze by sa otvaral skor, ze by bola nizsia teplota vody. Ale vsimol som si ze pokial bola vonkajsia teplota nad 35C, vtedy termostat otvaral skor a drzal teplotu vody okolo 95C.

Re: vymena termostatu

Napsal: 06 lis 2017, 13:43
od Stan.
Marek má pravdu ohledně vlivu venkovní teploty.
Rozsah teploty chladicí kapaliny je regulován: Otáčky motoru, zatížení motoru, zvoleného převodového stupně a venkovní teploty.
Termostat je stejný pro všechny motory třetí generace s třírozměrnou regulační charakteristikou, která je součástí systému řízení teploty motoru Z16XEP.
Pomocí termostatu s třírozměrnou řídicí charakteristikou jsou nastaveny různé provozní teploty chladicí kapaliny, které odpovídají provozu motoru s ohledem na spotřebu paliva, výstupní výkon a životnost.
Když se teplota chladicí kapaliny zvýší v režimu částečného zatížení, systém řízení teploty motoru snižuje průměrný třecí tlak a tepelné ztráty stěnami, čímž snižuje spotřebu paliva.
Existují dvě úrovně teploty:
Teplota 105°C chladicí kapaliny pro volnoběh a střední zatížení. Řídí se tepelně pomocí expanzního (termického) prvku v termostatu.
Teplota 90 - 95°C chladicí kapaliny pro střední a plné zatížení. Řídí se elektricky vyhřívaným prvkem v expanzním prvku signálem z řídicí jednotky ECU.

Re: vymena termostatu

Napsal: 30 led 2018, 20:00
od sr71
Měnil jsem na Z16XER termostat, měl jsem nový díl GM 96984104 (o několik vláken výše se píše že by měl být sstejný jako orig), použít lze ale je tam oproti originálu který tam byl, vyveden konektor na jinou stranu takže jsem musel mírně poupravit vedení kabeláže.
ještě by mě zajímalo co je ta asi nerezová trubka která je zakončena přírubou pod termostatem? je vidět na třetí fotce, bylo mě totiž divný že jeden z těch šroubů na přírubě trubky nebyl dotažený

Re: vymena termostatu

Napsal: 31 led 2018, 09:01
od Stan.
Trubka s přírubou na prvním obrázku, je to trubka obtoku termostatu (malý chladící okruh) vede k čerpadlu chladící kapaliny. Viz odkaz položka č.7
https://opel.7zap.com/cs/car/a04/f/0/7-1/
Pohled na motor s trubkou obtoku
https://www.google.cz/search?q=z16xer&c ... 7bYeTkKtzM: