Stránka 10 z 12

Re: problem s dobijanim baterie...

Napsal: 10 lis 2012, 06:42
od Skrolant
Frydex píše:Podle mého názoru, má Quick Heat tak obrovský odběr proudu, že alternátor nestačí dostatečně živit jak Quick Heat, tak baterii. Pokud tedy v první fázi jede QH naplno, což při studeném startu jede, veškerá vyrobená energie na Altíku jde tam. Jak se motor zahřívá, tak QH ubírá na výkonu a na baterii tím pádem stoupá napětí, protože Altík už není zatížen maximálně přes QH.
QH má tři fáze topení, podle toho by mělo jít i poznat i na napětí baterie, kolik zrovna altík na ní dobíjí - to znamená, čím miň bere QH, tím vetší napětí bude na baterce.
Mám dojem, že QH je dokonce živen od alternátoru přímo jedním (silným) kabelem navíc. Auta co QH nemají, nemají na altíku ani tento kabel navíc. ;) (Myslím, že mi to říkal Skrolant, nemám to ze své hlavy. Snad jsem to nedomotal.)
Nedivím se tedy, pokud jezdíte krátké trasy, že se baterie nedobije, ona nemá kdy.

Domotal :D Auta vetsinou s D motorem a QH mají řízený alternátor. tj.tenký drát navíc do altíku. Motorová jednotka dává pokyn altíku, jak má nastavit dobíjecí charakteristiku. QH má zhruba 1kW příkon a při žhavení je větší odběr než 130A co dává altík a tím by mohli odejít diody v alternátoru- proto řízené nabíhání dobíjení. Stačí mít dobrou baterii co nebyla nikdy ponechána ve vybitém stavu a funkční altík a není problem i s -QH. Nicméně QH se většinou dávalo do aut, které jezdili v horských oblastech a tím chci říct, že to funguje i za mrazech dobíjení bezproblémově. Odpojit QH není řešení, raději spíš bych doporučil provést kontrolu dobíjecí soustavy, protože toto může avízovat závažnější problém.

Re: problem s dobijanim baterie...

Napsal: 10 lis 2012, 06:44
od Skrolant
tom06 píše:Kde najdem tu 100A poistku na quickheat?
Nad jednotkou motorového prostoru je malá krytka a pod ní jsou páskové pojistky. QH je modrá a má jako jediná oznaření 100.

Re: problem s dobijanim baterie...

Napsal: 10 lis 2012, 09:21
od tom06
V poistkovej skrinke nemam taku poistku, preto som sa pytal kde je heh... quickheat tym padom zrejme nemam...napada vas ina moznost zavady?? Dik

Re: problem s dobijanim baterie...

Napsal: 11 lis 2012, 18:49
od matyyysek
PO dvoch rokoch mi zas odišiel altik ,chcem kupit uz novy a chcem sa opytat , mam tam 100A s dvomi vyvodami ,bude mi fungovat ,alebo lepsie povedane dam tam altik 130 A s tromi vyvodami a zapojim iba dva ? Dakujem za odpoved...

Re: problem s dobijanim baterie...

Napsal: 13 lis 2012, 17:21
od matyyysek
Prosím o radu :? chcem sa opýtať ,dnes som vymontoval altík a otázka znie , našiel som vo zvezku kde bol zapojený altik ešte jeden kábel , mám 105 A altík s dvama vývodami našiel som na internete za prijatelnú cenu altík 130 A s trami vývodami a môžem si tam dať ten silnejší ? ked mám aj tretí vývod na altík ,ale neviem či to nieje iba hluchý kabel :(
Ďakujem za rady ;)

Re: problem s dobijanim baterie...

Napsal: 13 lis 2012, 23:25
od danielG
Tak konečně, altík v háji. Tak to jsem asi rekordman. Auto mi říká pane 4 roky a už jsem oddělal 3 kusy :( . Na plně nabytou baterku dojezd celejch 11 km. :D To jsem měl tak akorát dojet do mého oblíbeného servisu do AutoStaiger. Tak jsem zvědavý na co v autorizáku přijdou. Odešel prvně původní, poté repasovaný, a teď japonec Hitachi vydržel 10 měsíců. No možná fakt bude problém někde jinde. zítra bych to měl mít hotový, tak dám vědět.

Re: problem s dobijanim baterie...

Napsal: 14 lis 2012, 11:06
od Pepino_GH
Jen 11 km?? My ujeli 62 po D1 od sjezdu Loket do Průhonic. Postupně vše elektrické přestávalo fungovat, odstavili jsme auto v Průhonicích na pumpě a na druhou dovezenou baterku jsme dojeli přes celou Prahu do Kobylis.. Po repasu alternátoru vše OK..

Re: problem s dobijanim baterie...

Napsal: 14 lis 2012, 21:35
od danielG
já po Praze, celou dobu kolona, studenej motor takže QuickHeat to asi zařídil. když už mi nešlo ani servo tak jsem to odstavil a vyměnil baterku.
Dneska mi to předali s novým altikem a že prej je všechno v pohodě. Tak uvidíme po delším testování. když mi to dali tak vše ok, teď večer to občas spadlo někam kolem 12 v, ale po chvilce se to vrátilo na 14 v. Se docela bojim aby mi něco neodpalovalo alternátor ! :(

Re: problem s dobijanim baterie...

Napsal: 28 kvě 2013, 14:04
od LEGEND007
Zdravím všetkých, trochu oživím tému.
Tak mám problém aj ja a podľa popísaných príznakov v tejto téme mám odpálený diódový mostík na alternátore aj ja. Stalo sa mi to dnes ráno a chvalabohu som došiel do servisu k známemu. Sľúbil mi že večer altík vyberie z auta a ráno ho dám opraviť.
Mám info že oprava by mala stáť do 100 -120€. Nechcem teraz vyzerať ako škót, ale na nete som našiel diódové mostíky od 30 do 50€ a radšej ako repas v servise by som si ho opravil sám (vymeniť mostík určite zvládnem) keďže prerábam dom a každé euro otočím ešte 3x v ruke než ho niekde použijem (ten kto to staval vie o čom hovorím). Otázka ale znie aký diódový mostík kúpiť. Sú viaceré typy a neviem ktorý je ten správny 105A ? 120A ? Skúste mi prosím poradiť ;) Vopred vám všetkým ďaujem.
VIN: W0L0AHL3562023543, 1,9CDTI Z19DT 88kW 120k

Re: problem s dobijanim baterie...

Napsal: 28 kvě 2013, 14:51
od vojtavojta
Altik mas 100AMP.