Stránka 83 z 142
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 19 čer 2012, 22:32
od Imko
Honza, pozri si nemeckú stránku opelforum.de a uvidíš , že aj tam sa ľudia sťažujú na časté vypaľovanie.
Čo sa týka teploty výfukových plynov aj ja som zistil pomocou MKJ, že čím vyššia teplota plynov tým na 1 % zanesenia prejdem viac kilometrov. Uvádzal som to vo vlákne "interval regenerace DPF".
Zabudol som tu priložiť môj spôsob umiestnenia MKJ. Stači vložiť nad pôvodné miesto , pekne všetko sedí, ale hlavne netreba nič vyrezávať v popolníku. Myslím, že stačí pohľad na obrázok.
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 19 čer 2012, 22:57
od PepaS
a co MKJ drží?
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 20 čer 2012, 12:55
od Imko
Áno, v pohode. Dnes som ho ukazoval jednému taxikárovi , pretože som chcel vedieť jeho skúsenosti s vypaľovaním (vlastní tiež Zafiru, ale 1,9) a všetko bolo v poriadku.
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 20 čer 2012, 14:59
od sauce
K tématu sice nic nemám, ale nedá mi to: tady je krásně vidět, jak se změní význam věty, když se přidá nebo ubere čárka:
"A co MKJ drží?"
"A co MKJ, drží?"

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 20 čer 2012, 22:57
od PepaS
sauce píše:...tady je krásně vidět, jak se změní význam věty, když se přidá nebo ubere čárka

myslel a psal jsem to bez čárky - z fotky nevidím, co MKJ drží (asi kabelový svazek?)
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 21 čer 2012, 14:43
od PepaS
máme tady návrh od italských OPEListů: limity pro zobrazení upozornění na přehřívání diesel motorů (115C a 130C) se jim zdají příliš vysoké. Chtěli by změnit z 115C na 104C. Díval jsem se do GT a v dokumentu o chlazení dieselových motorů se píše, že ventilátor chladiče se přepíná na vysoké otáčky při 105C. Na budících se rozbliká červený piktogram teploměru zhruba při dosažení teploty chladící kapaliny 120C (viz.
http://youtu.be/FsPCmpyu5oo ). Těch 104C tam tedy klidně může být, ale výrazně přes 105C by teplota za normálního stavu lézt neměla.
Je tedy otázka, zda-li neudělat změnu v FW MKJ tak, aby se dle typu motoru měnily limity: pro benzín bych nechal 115C a 130C a pro diesel bych nastavil na 105C a 120C. Přepínání limitů by se dělalo automaticky dle typu motoru.
Jen nevím, jak je to u motorů Y20DTH, Y22DTR, Y30DT, Z30DT?
Co tomu říkáte?
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 21 čer 2012, 16:17
od Frydex
Já jsem pro, zní to logicky. Upřímně si myslím, že když mi zahlásí MKJ že jsem na 130 st. Tak už je dost pozdě...

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 21 čer 2012, 17:50
od Oťas
Jj, souhlasím se snížením .....

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 21 čer 2012, 18:14
od martulik
Jsem taky pro.
100 stupňů jsem na teploměru snad ještě neměl.
Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 21 čer 2012, 19:09
od Skrolant
Běžně v provozu v horkých dnech se pohybuje teplota u OPCéčka Z20LEH kolem 94-97 °C. Je to celkém pěkný průvan, jak oba ventilátory fičí naplno. Klima samozřejmně dodává dostatek tepla do motorového prostoru, teplota při pojíždění v koloně běžně vyleze na 98°C - 99°C, ale přes stovku to šlo jen při temostatu, který měl nejlepší léta za sebou. Nicméně nastal takový paradox, kdy praskla hadice, kterou načla kuna, vytekla voda a teplota rázem klesla na 80°C, protože termistor je utopený z boku hlavy ve vodě a voda vlastně nebyla. Teplota šla až za chvíli nahoru, až se hlava dostatečně ohřála a přenášela teplo hliníkem do termistoru. Jenže za 30 sec. bylo najednou 135°C, palubka se rozsvítila jako vánoční stromeček a motor by šel do háje. Tehdy jsem jej prolil vodou do nádobky a nechal na volnoběh chrochtat dalších 5 minut. Teplota spadla na 95°C. Kdybych ho tenkrát zastavil, zapekli by se kroužky neodvedeným nakumulovaným teplem teplem. Takže 115 a 130 u benzínu je spíš křížek po funuse. Raději bych šel cestou prevence a raději ať MKJ vystraší řidiče hláškou přehřátí při 105 °C než později. Uvítal bych stejný rozsah jako u dieslu. Je na řidiči jak s hlášením naloží, zda provede opatření ke snížení teploty, nebo to bude ignorovat. MKJ funkci motoru neomezí, tak nevidím problém v takovém hlášení. Navíc pokud při překročení 105°C bude vyskakovat hláška častěji, je to spíš signál, že primárně termostat a chladící systém vykazuje abnormalitu chování a lze identifikovat začínající problém.
Jinak dobrá práce s MKJ. Dnes si nedovedu představit, jak jsem bez něj mohl žít
