Kedysi som mal 1.2 benzín, bez turba, ťažký hatchback, ale vysokootáčkový motor FIAT

Ver, never, vedelo to ponaháňať aj autá s dvojnásobným výkonom. Chcelo to stále vytáčať a podradzovať, ale aj 1.2ka išla ako strela. Problém to malo, keď bolo auto plne naložené a pred tebou stúpanie do kopca

Na druhej strane to nič nežralo. Mohol si spraviť s plynom na podlahe celú nádrž a spotreba neprekročila 8,5 litra (so širokými pneumatikami). Jednoducho super kára.
Tak prečo som to vymenil za dvojku?
Na tomto aute dám v poriadnom stúpaní pri 90ke šestku, zapnem tempomat a ide to - na starom aute som danú trasu išiel ledva na trojke v otáčkach a i tak mi na konci rýchlomer klesol z 90 na 80, viac to už nedalo.
Pokiaľ by to niekoho zaujímalo, tak samozrejme keď mám chuť, tak na semafóroch to občas pritlačím na podlahu

Raz som skúsil "naháňať" A8 4,2 cez semafóry. Za volantom zrejme sedel pohodový pánko, ktorý to vždy na zelenú pustil na plnku, ale po 2-3 sekundách pri dosiahnutí 50ky išiel už len poctivo 50. Pravdaže som sa nechytal, to by som potreboval 4x4, aby som nemal problém s nie najčistejším povrchom cesty, no hanbiť som sa nemusel

Ale na druhú stranu jazdím dosť slušne. Pokutu za rýchlosť som doteraz neplatil ani raz (klop, klop) MPR dosť poctivo dodržiavam. Keď to nejaký majster sveta nevydrží a strihne ma na 70ke 90kou, neriešim. Nechám ho chlapca tešiť sa z pocitu, že to natrel dvojlitru

Keď potom zistí, že v danom úseku prebiehalo meranie radarom, tak za ten pocit síce zaplatí, ale adrenalín tiež nie je lacný ...
A samozrejme aj výbava je už úplne inde, ako pri takých "sociálnejších" verziách s úspornými motormi za pár korún (nič v zlom, ale je to tak).
To, že teraz jazdím za cca. 8,5 litra a viac na stovku, tak to je daň, ale dá sa to utiahnúť. A keby som tam hodil plyn, tak je to luxus (ale plyn ma nejako neláka).
Každý máme nejaké priority, nejaké preferencie. Pokiaľ to človeku peňaženka dovolí, tak by si mal spraviť aspoň raz za život radosť slušnou károu

Keď budem zdravý a budem mať dostatok peniažkov, tak si raz kúpim nejakú strednú triedu, s výkonom 200+ kW, štvorkolku, automat a v totalfull výbave. Načo taký výkon, keď jazdím predpisovo? Zrýchlenie z 0-90 je potom predsa len zábavnejšie
