PepaS píše:tesyno píše:Co se týká napájení, tak elektronika blbne i při "nulovém" odběru
Ty budíky zhasnou ihned po spuštění motoru? Po nastartování se dobíjení zapíná s malým zpožděním (několik sekund), takže by mě zajímalo, zda-li tam je souvislost s výpadkem funkce budíků a spuštěním dobíjení. Měřil si napětí v palubní síti pří startování?
tesyno píše: ...
Pořád platí, že ty budíky zhasínají? Pokud sis jist napájením, potom bych jako další krok zkusil vyřadit budíky. Asi ale nebude stačit je pouze odpojit, protože bys tím přetrhnul rozvod LS-CAN sběrnice – bude potřeba v kabelovém konektoru budíků propojit spojkou LS-CAN. Já nyní nemám přístup ke schématům, (rozvod LS-CAN mezi ECU, zapojení konektoru budíků). Nikdy jsem nezkoušel, co udělá auto bez budíků, ale u auta s REC bych čekal, že řízení světel a pojede.
Přístroje P3 - příchozí zelené vodiče na propojení LS-CAN Piny 34 a 35 (černo-hnědý konektor)
P3 Pin 34 - vodič vede od CIM Pin 20 (šedo-červený konektor)
P3 Pin 35 - vodič vede od UEC Pin 11 (svorkovnice XE2) tento vodič vede přes svorkovnici X1 Pin 51 ve sloupku u nohou řidiče
Doplnění pro případné proměření vodičů LS-CAN mezi ŘJ (řídícíma jednotkama) podle výbavy na průchodnost (přerušení) nebo na zkrat
REC (černo/modrá svorkovnice) XR5/ Pin30 a Parkpilot (18ti Pinový konektor) XC21/ Pin1
REC (černo/modrá svorkovnice) XR5/ Pin31 a Open a Start Pin7
REC (černo/modrá svorkovnice) XR5/ Pin32 a Airbag (černo/žlutá svorkovnice) XC17/ Pin35 (přes svorkovnici X1/ Pin50)
REC (černo/modrá svorkovnice) XR5/ Pin33 a UEC svorkovnice XE2/ Pin24
UEC svorkovnice XE2/ Pin11 vozidla s REC (Pin26 vozidla bez REC) a P3 - přístroje Pin35 (přes svorkovnici X1/ Pin51)
CIM (šedo/červená svorkovnice) XC46/ Pin 20 a P3 - přístroje Pin34
CIM (šedo/červená svorkovnice) XC46/ Pin19 a Diagnostický konektor X40/ Pin1
CIM (šedo/červená svorkovnice) XC46/ Pin 4 a Infodisplej (šedo/černá svorkovnice) XC23/ Pin25
Airbag (černo/žlutá svorkovnice) XC17/ Pin37 a Infodisplej (šedo/černá svorkovnice) XC23/ Pin28
Airbag (černo/žlutá svorkovnice) XC17/ Pin38 a ŘJ monitorování pneu Pin1
Airbag (černo/žlutá svorkovnice) XC17/ Pin38 a ŘJ přídavný ohřev Pin3
Airbag (černo/žlutá svorkovnice) XC17/ Pin38 a ŘJ Poloautomatická klimatizace (šedo/černá svorkovnice) XC42/ Pin2
Zkoušení sběrnicového systému LS-CAN
U sběrnice LS se jedná o systém s jedním vodičem, to znamená, že sběrnicový signál se měří proti kostře. Napětí se recesivně pohybuje okolo 0 Volt a dominantně okolo 4,2 Volt. U tohoto systému nejsou řídící jednotky umístněny v sérii, ale jsou vzájemně propojeny jistým druhem stromové struktury. Z toho pak vyplývá, že nelze definovat žádnou počáteční a koncovou řídící jednotku. Proto jsou zakončovací odpory zabudovány jako dílčí odpory v jednotlivých (ŘJ) řídících jednotkách. Jelikož počet řídícich jednotek kolísá podle výbavy vozidla, mění se i celkový odpor systému. Na rozdíl od sběrnic HS/MS nelze tedy na základě měření odporu určit, zda všechny řídící jednotky jsou propojené sběrnicovým vodičem. Zjistíme-li pomocí měřícího přístroje, že jednotlivé řídící jednotky se nepodílí na komunikaci, pomůže jen prosvícení (prozvonění) vodiče mezi jednotlivýma řídícíma jednotkama, aby se zkontrolovalo jejich spojení.