Zdravím a pozdravuji
potřeboval bych "malou informaci", ale napřed co se nám s naší Astrou poslední dobou děje:
Po vánocích jsem jely na návštěvy a po ujetí cca. 500 - 600 m od domova vyskočila chyba (kontrolka). Zastavil jsem a koukám na číslo poruchy
ECN 190158. Ještě ten den jsem hledal všude možně informace - Porucha DPF filtru. Další podrobnosti jsem bohužel nenašel, něco bylo na PL Astra H fóru, ale moc mi to nepomohlo.
Po opětovném nastartování kontrolka nezhasla, tak jsem měl celkem bobky. Ten den jsme ještě trochu popojížděly a vracely se domu a už se znovu kontrolka nerozsvítila, pouze při té první jízdě.
Trochu jsem to sváděl na mráz (bylo -13°C).
Po novém roce se to stalo znovu, asi po 2 km jsem zastavil na semaforech a vypnul motor. Po nastartování kontrolka zhasla a od té doby nic. Ten den taky mrzlo (sice jen -4,5°C) ale zase mě to utvrdilo v mé verzi o mrazu. Což je samozřejmě blbost.
Problém je v tom, že si myslím, že na Astře
ASI žádný DPF filtr nemám.
Proč:
- koukal jsem do papírů k autu (dovoz ojetiny z D) a nikde tam žádná poznámka není (je to taková ta přeložená A4ka s údajema o parametrech auta (tuším na origo papíře Opel). V českým techničáku to taky není (ale to se dá předpokládat),
- po prostudování tohoto fóra jsem šahal do výfuku -
saze tam jsou
- dále jsem si včera snažil před barákem lehnout pod auto - v prostřední části výfukového systému sice "silnější část" je, ale to by měl být katalyzátor, navíc žádný "2 trubky" do toho nevedou. Jen jedna a ta je předpokládám k lambdasondě.
- nikdy jsme nezaznamenaly, že by to "vypalovalo" DPF filtr (od koupi auta najeto už přes 8.000km)
- vůbec jsem nezaznamenaly žádný přechod do poruchy - omezení výkonu, ani trošku
Proč ASI:
- po studiu fóra jsem zjistil, že nejsem sám kdo to nepozná, bohužel nemám palubní PC a tak nemůžu sledovat on-line spotřebu,
- pod auto jsem si lehnout pořádně nemohl a když jsem viděl obrázek toho DPF filtru, tak jsem ty "trubky" asi ani vidět nemohl, připadlo mi, že jdou horem hned pod kastlí,
- když se to stalo, pokaždý jsme vezly naše malé dcerky (musíme pěkně piánko, jedna přímo nesnese jízdu autem - nevolnost), takže omezení výkonu by asi nebylo ani tak znát, ale pokaždý musíme do dost prudkýho kopce a tam bych to měl poznat.
Včera se to ještě zkomplikovalo další poruchou, drahé polovičce při cestě na nákup naskočila chyba
ECN 04005A. Takže budeme řešit repas/výměnu EGR ventilu.
Ale zase žádnej přechod do poruchy, žádné omezení výkonu, vůbec nic. Hasila si to kousek mimo město a když jede sama, předpisovou rychlostí moc nejezdí.
Co myslíte, mám ho tam, nebo ne?????
Žena je na mateřský a jestli bych s tím EGR ventilem měl ještě řešit ten DPF fitr, nedej bože jeho výměnu, tak to auto radši pošlu ze skály.
Předem díky moc za rady...