Re: Spotreba oleja
Napsal: 03 črc 2014, 12:58
Ahoj chalani. Už som zúfalý, tak sa obraciam aj na toto fórum. Prosím o vaše skúsenosti, rady, postrehy. Ďakujem.
Mám Astru H 1,6 Twinport 77kW kód motora Z16XEP.
Odkúpil som ju od "našej" firmy pri 50.000 km, takže dovtedy mala servis v autorizovanom stredisku a poznal som históriu. Nežrala olej ani ťuk, ja som ďalej menil olej podľa potreby alebo času.
Až po jednej z výmen to zrazu prišlo:
- pri 110.000 najazdených km sa začal míňať 1 liter oleja na 800km (dobre počujete - ešte raz si to prečítajte)
- motor suchý, ťahá rovnako, všetko sa správa normálne ani nedymí.
Nuž dovtedy aj odvtedy tam bola len 5w40 ako údajne od výroby. Pokračoval som v tomto tempe dolievania.
Auto malo už približne 150.000km kedy sa menili rozvody.
Spotreba oleja sa pomaličky predĺžila na 1 liter oleja na 1800km až 2000km. Usudzujem, že práve preto, lebo to začalo upchávať celý motor, tak sa trošku utesnil aj únik oleja.
Od 150.000km začalo auto pomaličky trhať pri 2tisíc otáčkach. Stupňovalo sa to až tak, že začal vynechávať jeden z valcov. Sviečky sa vymenili, taksito aj lišta, lambda sonda, no trhanie neprestávalo...po výmene boli 2 zo 4 sviečok zasa čierne. Takže už to bolo na 2 valcoch...
Pred týždňom (pri 180.000km) som dal auto na komplet repas hlavy, čistenie zadretých ventilov, brúsenie, aj vyfukové zvody sa brúsili, sanie sa čistilo aj olejová vana.
Robila sa kontrola valcov kompresiou aj priesakom, všetko ok.
Motor sa poskladal. Dal sa nový olej zasa 5w40 veď taký tam má ísť a v domnení, že je to po GO, tak by to malo fungovať. Trhanie prestalo! ale....
Tragédia pokračuje ďalej. Auto žerie 1 liter oleja na 500 až 800 km.
Motor je všade suchý, čistila sa vaňa aj sa pretesnila - tade to neuniká.
Nepostrehol som, že by motor dymil, ale predsa len sa niekde stratí ohromná jedna flaška oleja na jednej ceste do BA a späť.
Ako je toto možné ?
Ďakujem, za každý nápad!
Mám Astru H 1,6 Twinport 77kW kód motora Z16XEP.
Odkúpil som ju od "našej" firmy pri 50.000 km, takže dovtedy mala servis v autorizovanom stredisku a poznal som históriu. Nežrala olej ani ťuk, ja som ďalej menil olej podľa potreby alebo času.
Až po jednej z výmen to zrazu prišlo:
- pri 110.000 najazdených km sa začal míňať 1 liter oleja na 800km (dobre počujete - ešte raz si to prečítajte)
- motor suchý, ťahá rovnako, všetko sa správa normálne ani nedymí.
Nuž dovtedy aj odvtedy tam bola len 5w40 ako údajne od výroby. Pokračoval som v tomto tempe dolievania.
Auto malo už približne 150.000km kedy sa menili rozvody.
Spotreba oleja sa pomaličky predĺžila na 1 liter oleja na 1800km až 2000km. Usudzujem, že práve preto, lebo to začalo upchávať celý motor, tak sa trošku utesnil aj únik oleja.
Od 150.000km začalo auto pomaličky trhať pri 2tisíc otáčkach. Stupňovalo sa to až tak, že začal vynechávať jeden z valcov. Sviečky sa vymenili, taksito aj lišta, lambda sonda, no trhanie neprestávalo...po výmene boli 2 zo 4 sviečok zasa čierne. Takže už to bolo na 2 valcoch...
Pred týždňom (pri 180.000km) som dal auto na komplet repas hlavy, čistenie zadretých ventilov, brúsenie, aj vyfukové zvody sa brúsili, sanie sa čistilo aj olejová vana.
Robila sa kontrola valcov kompresiou aj priesakom, všetko ok.
Motor sa poskladal. Dal sa nový olej zasa 5w40 veď taký tam má ísť a v domnení, že je to po GO, tak by to malo fungovať. Trhanie prestalo! ale....
Tragédia pokračuje ďalej. Auto žerie 1 liter oleja na 500 až 800 km.
Motor je všade suchý, čistila sa vaňa aj sa pretesnila - tade to neuniká.
Nepostrehol som, že by motor dymil, ale predsa len sa niekde stratí ohromná jedna flaška oleja na jednej ceste do BA a späť.
Ako je toto možné ?
Ďakujem, za každý nápad!