Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")
Napsal: 08 úno 2012, 20:55
Prosím o radu.
Vlastním Opel Zafiru 1,7 DTR r. 2009. Po ročnej bezproblémovej a môžem povedať úspornej prevádzke mi v servise Opel na základe zvolávačky preinštalovali program riadiacej jednotky a následne na to začali problémy. Po čase som zistil zvýšenú spotrebu auta, začal som si viac všímať palubný počítač, chod motora atď. Na základe zistených príznakov – zvýšená spotreba na neutrále – 3 l/hod, chod ventilátora chladiča na plné obrátky , smrad pri výfuku – konzultácií so servisom a kontaktným pracovníkom na opel.sk mi bolo oznámené, že zvýšená spotreba súvisí s vypaľovaním filtra DPF a vraj všetko je v poriadku. V poriadku by bolo keby k vypaľovaniu nedochádzalo každých cca 300 km a to s malým rozdielom, či robím dlhé trasy alebo krátke. V prvom roku používania Zafiry som však takéto problémy nemal a priemerná spotreba mi po cca 12000 km klesla na 6,3 l/100 km(vtedy mi bol zmenený program). Pri 24000 km bola spotreba už na 6,4 l/100 km a nedávno mi už pri 33000 km vzrástla na 6,5 l /100km. Nepomohla mi ani reklamácia počas záručnej doby. Pri zisťovaní častého vypaľovania filtra mi v servise povedali, že filter po vypálení je zanesený na cca 30%. Po poslednom vypálení som bol v servise na počítači, kde mi bolo oznámené, že filter bol vypálený pred cca 12 km ( vzdialenosť sedela – cesta z domu do práce a do servisu), zanesenie filtra na 38%. Po prejdení cca 100 km došlo k vypaľovaniu znova. Z toho všetkého usudzujem, že vypaľovanie filtra je nastavené na cca 30 – 60 resp. 70% zanesenia.
Prosím o informáciu ak niekomu bol preinštalovaný program v roku 2010 na základe zvolávačky a taktiež či je možné použiť modul MKJ na tento typ motora. Veľmi by mi to pomohlo zistiť dôvody častého vypaľovania filtra resp. jeho nastavenia .
Vopred ďakujem za informáciu.
Vlastním Opel Zafiru 1,7 DTR r. 2009. Po ročnej bezproblémovej a môžem povedať úspornej prevádzke mi v servise Opel na základe zvolávačky preinštalovali program riadiacej jednotky a následne na to začali problémy. Po čase som zistil zvýšenú spotrebu auta, začal som si viac všímať palubný počítač, chod motora atď. Na základe zistených príznakov – zvýšená spotreba na neutrále – 3 l/hod, chod ventilátora chladiča na plné obrátky , smrad pri výfuku – konzultácií so servisom a kontaktným pracovníkom na opel.sk mi bolo oznámené, že zvýšená spotreba súvisí s vypaľovaním filtra DPF a vraj všetko je v poriadku. V poriadku by bolo keby k vypaľovaniu nedochádzalo každých cca 300 km a to s malým rozdielom, či robím dlhé trasy alebo krátke. V prvom roku používania Zafiry som však takéto problémy nemal a priemerná spotreba mi po cca 12000 km klesla na 6,3 l/100 km(vtedy mi bol zmenený program). Pri 24000 km bola spotreba už na 6,4 l/100 km a nedávno mi už pri 33000 km vzrástla na 6,5 l /100km. Nepomohla mi ani reklamácia počas záručnej doby. Pri zisťovaní častého vypaľovania filtra mi v servise povedali, že filter po vypálení je zanesený na cca 30%. Po poslednom vypálení som bol v servise na počítači, kde mi bolo oznámené, že filter bol vypálený pred cca 12 km ( vzdialenosť sedela – cesta z domu do práce a do servisu), zanesenie filtra na 38%. Po prejdení cca 100 km došlo k vypaľovaniu znova. Z toho všetkého usudzujem, že vypaľovanie filtra je nastavené na cca 30 – 60 resp. 70% zanesenia.
Prosím o informáciu ak niekomu bol preinštalovaný program v roku 2010 na základe zvolávačky a taktiež či je možné použiť modul MKJ na tento typ motora. Veľmi by mi to pomohlo zistiť dôvody častého vypaľovania filtra resp. jeho nastavenia .
Vopred ďakujem za informáciu.