Stránka 64 z 142

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 08 úno 2012, 20:55
od Imko
Prosím o radu.
Vlastním Opel Zafiru 1,7 DTR r. 2009. Po ročnej bezproblémovej a môžem povedať úspornej prevádzke mi v servise Opel na základe zvolávačky preinštalovali program riadiacej jednotky a následne na to začali problémy. Po čase som zistil zvýšenú spotrebu auta, začal som si viac všímať palubný počítač, chod motora atď. Na základe zistených príznakov – zvýšená spotreba na neutrále – 3 l/hod, chod ventilátora chladiča na plné obrátky , smrad pri výfuku – konzultácií so servisom a kontaktným pracovníkom na opel.sk mi bolo oznámené, že zvýšená spotreba súvisí s vypaľovaním filtra DPF a vraj všetko je v poriadku. V poriadku by bolo keby k vypaľovaniu nedochádzalo každých cca 300 km a to s malým rozdielom, či robím dlhé trasy alebo krátke. V prvom roku používania Zafiry som však takéto problémy nemal a priemerná spotreba mi po cca 12000 km klesla na 6,3 l/100 km(vtedy mi bol zmenený program). Pri 24000 km bola spotreba už na 6,4 l/100 km a nedávno mi už pri 33000 km vzrástla na 6,5 l /100km. Nepomohla mi ani reklamácia počas záručnej doby. Pri zisťovaní častého vypaľovania filtra mi v servise povedali, že filter po vypálení je zanesený na cca 30%. Po poslednom vypálení som bol v servise na počítači, kde mi bolo oznámené, že filter bol vypálený pred cca 12 km ( vzdialenosť sedela – cesta z domu do práce a do servisu), zanesenie filtra na 38%. Po prejdení cca 100 km došlo k vypaľovaniu znova. Z toho všetkého usudzujem, že vypaľovanie filtra je nastavené na cca 30 – 60 resp. 70% zanesenia.
Prosím o informáciu ak niekomu bol preinštalovaný program v roku 2010 na základe zvolávačky a taktiež či je možné použiť modul MKJ na tento typ motora. Veľmi by mi to pomohlo zistiť dôvody častého vypaľovania filtra resp. jeho nastavenia .

Vopred ďakujem za informáciu.

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 08 úno 2012, 21:10
od pm24
Vlastnim Zafiru 1,7DRT nieco vyse dvoch mesiacov a tiez sa mi vypaluje filter po cca 300km. Je to viac menej po tej istej vzdialenosti bez ohladu ci jazdim dlhe, alebo kratke trasy. A vzdy sa vypaluje v najnevhodnejsiu chvilu, najcastejsie ked idem rano do prace a som cca 5 km pred cielom. Tak si vzdy spravim este cca 5 km zachadzku.

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 08 úno 2012, 21:30
od Frydex
Mám sice Astru, ale s motorem Z17DTR 2008. Filtr se mi vypaloval zatím jen jednou, protože ji mám krátce, ale od posledního vypalování mám najeto cca 1000km a je zaplněný na 70-80%. Spotřeba převážně město okolo 6,7 l.¨

Co se týče použití MKJ, tak určitě modul můžeš použít.

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 08 úno 2012, 22:33
od PepaS
Imko píše:...taktiež či je možné použiť modul MKJ na tento typ motora
s tvým typem motoru MKJ problém nemá a u displeje záleží na jeho verzi - v 2009 bude ještě starý, dobrý SiemensVDO, takže bez problémů. No a kdyby byl už nový Delphi, bude to brzo také bez problémů; nyní zrovna probíhá odlaďování funkce na Z-B ročník 2011, takže by MKJ měl šlapat všude s jedinou výjimkou, nesmí se sejít nový GID (Ident BG a asi i TC) s origo. portálem mobilního telefonu UHP.

Co se týče četnosti vypalování DPF a vlivu upgradu SW ti neporadím, na to jsou tady jiní borci (Denny, RomanK, Signum ...)

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 09 úno 2012, 06:08
od martulik
Ahoj,nevím přesně proč vám přehráli soft a co je k tomu vedlo.
Nemám Zafiru,ale Vectru C.
Před cca půl rokem jsem se zajímal o filtr a jeho vypalování,protože mi taky vypalování spouštělo v nevhodnou dobu.
V autorizáku mají na výběr dva programy na vypalování filtru. Ten první a asi standartní spouští vypalování zhruba po 1000 km. Somozřejmě + - podle stylu jízdy a typu cesty se filtr zanese za jinak dlouhou dobu. A ten druhý má krátký interval,říkají tomu městský režim. To by odpovídalo těm cca 400 km. Problém je,že samotní technici mnohdy neví,že program existuje a málo kdo z nich ví za jakých podmínek k vypalování dochází.
Ale to je téma do jiného vlákna.

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 09 úno 2012, 06:23
od Jocker
Tak s tím dvojím programem mě to docela zajímá. Dokáže někdo říct jestli je to pravda? Auto mám nové a filtr se mi regeneruje právě po těch 400-450 km.

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 09 úno 2012, 11:03
od Hoonza
Tohle je off topic, zpátky k tématu.
@PepaS Pepíku jednoduchý dotaz, nešlo by zobrazit menu MKJ v poslední volné záložce v BC viz obrázek? Co by to obnášelo? Přeprogramovámí displeje? Díky za odpověd.

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 09 úno 2012, 13:24
od Frydex
Good idea ... :|

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 09 úno 2012, 13:47
od Midzi
cize by sa nemuselo osobitne zapinat ale bolo by standartne v menu? To by bolo zaujimave aj ked pre mna zbytocne, uz som si zvykol.

Re: Modul Komfortní Jednotky (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 09 úno 2012, 14:49
od PepaS
Hoonza píše:jednoduchý dotaz, nešlo by zobrazit menu MKJ v poslední volné záložce v BC viz obrázek? Co by to obnášelo? Přeprogramovámí displeje?
tohle by vyžadovalo změnu v FW displeje, a ta by se dala dělat pouze na úrovni zdrojových kódů displeje, ale ty nikdo z ruky nedá a OPEL nám to neudělá, takže na to musíte zapomenout. Jak jsem psal na minulé stránce, v nové verzi FW MKJ je mód simulace UHP, tzn. ti co nemají ve voze UHP osazené a povolí si jeho přítomnost ve variantní konfiguraci displeje (majitelé s CD30 toto už mají nastavené, jinak by MKJ nemohli ovládat), uvidí MKJ v záložce UHP a přes tuto záložku také menu MKJ otevřou; otevření přes delší stisk BC je zachován