Stránka 6 z 7
Re: Žhaviče
Napsal: 19 led 2016, 15:13
od Karya
Zdarec
1.9 TdCi 110 Kw ake zhavice tam dat? Dik
Re: Žhaviče
Napsal: 19 led 2016, 15:37
od quicky
Dosli mrazy a je to tu nejaka horuca tema

Re: Žhaviče
Napsal: 19 led 2016, 16:19
od vojta
Re: Žhaviče
Napsal: 19 led 2016, 19:28
od exford

uf pekná pakarna ještě ze jsem si to nechal vyměnit sam bych to delal ještě ted.

Re: Žhaviče
Napsal: 19 led 2016, 19:41
od Teho
Vymenil nestartuje. Baterka ukazuje 12.4 skusim cez kabel a prip palivovy filter aj ked som ho menil cca pol roka dozadu. Ked bolo nad nulou tak som nastartoval bez problemov.
Re: Žhaviče
Napsal: 25 říj 2016, 11:04
od quicky
Odisiel mi zhavic, tak som ho pred tyzdnom menil a videl som, ze ten vedla neho je tiez nejaky pofiderny, tak som ho vytiahol a premeral, ale mal som len jeden na vymenu, tak som vyhodil ten chybny. Objednal som este jeden na vymenu, ale teraz ten stary nemozem ani za boha dostat von
Vysrobujem ten zhavic snad na poslednu otacku v zavite a dalej nic! Ako keby sa ostal tocit na poslednej otacke a nechce von. Ma dakto nejaky trik jak to odtial dostat?
Re: Žhaviče
Napsal: 25 říj 2016, 12:20
od Karya
Tvoj zhavic dopadol pravdepodobne ako tento na obrazku. Pozor ak sa ty utrhne hlavicka a spadne k piestom mas problem. Velky problem. neviem si predstavit ako by si to dostal vonku okrem zhodenia hlavy.Tvoj obrazok je "Poškození přepětím"
https://www.ngk.de/cz/technicke-detaily ... ci-svicky/
Re: Žhaviče
Napsal: 24 pro 2016, 16:07
od Sali
Včera jsem měnil žhaviče na své Z19DTH (110kW), potvrzuji, že u tohoto motoru je přístup k nim velmi snadný, výhodou je trubkový klíč 9mm, nicméně lze to provést i s nějakým delším ořechem. Síla k povolení závitu nebyla nijak zvlášť velká, já očekával opak a tak se vyzbrojil těžkým kalibrem bez ráčny, takže jsem si spíš uškodil. Problém však vězel a z jedné čtvrtiny v mém případě i stále vězí v tom, že po vyšroubování závitu žhavič stále nejde vyndat. Všechny čtyři totiž zvětšily svůj průměr a tak je vcelku potíž je vytáhnout celé. Já postupoval ve dvou případech po desetinách milimetru za současného otáčení doleva doprava, což vzhledem k celkem velké délce (možná 8cm) zabralo dost času. Dle měření posuvným měřítkem přitom svíčky nabyly tak max o 15 setin milimetru, takže je vidět, že i drobné zvětšení průměru způsobí problém. Jedna šla vyndat snadno a byla jako jediná jiná než ostatní a řekl bych že novější. Jelikož mě kvůli mrazu ke konci odumřely ruce, musel jsem tam jednu svíčku nechat, takže mám měněné jen tři, což však vzhledem k tomu, že předtím žhavila pouze jedna, je pokrok

. Dodělám to až bude tepleji. Odpor nového žhaviče je 0,9 Ohm, ty původní byly 170 Ohm, nekonečno (přerušená), 1,1 Ohm a opět nekonečno. Samozřejmě, že nejlépe šla vyndat ta, co ještě jakš takš fungovala.. Poučení z tohoto by mohlo být takové, že svíčky nenechávat moc dlouho, protože čím starší jsou, tím hůře jdou vyndat. Zkoušel jsem pak i provést destrukční zkoušku starého žhaviče a byl docela problém jej ohnout. Tělo nejde ohnout ani při použití velmi hrubé síly a samotný žhavicí konec lze ohnout v sikovkách při vynaložení poměrně velké síly. Při extrémním ohnutí praskl - uvnitř je spirálovitě smotaný odporový drát v bílém prášku. Tím však nechci radit, ať při demontáži z motoru používáte hrubou sílu a to vzhledem k potenciálnímu problému, který by nastal v případě zlomení.
Re: Žhaviče
Napsal: 30 říj 2017, 21:56
od Ato
Vie mi niekto poradiť čo treba demontovať aby som mohol vymeniť žhaviace sviečky mám zafiru b motor Z19 DTL 74 kw vopred díky za každú radu !
Re: Žhaviče
Napsal: 31 říj 2017, 07:49
od vasekpetr1
Děkuji bohu, že jsem měl možnost, stáhnout si knihu "Jak na to" ...
