Stránka 6 z 7

Re: Žhaviče

Napsal: 19 led 2016, 15:13
od Karya
Zdarec

1.9 TdCi 110 Kw ake zhavice tam dat? Dik

Re: Žhaviče

Napsal: 19 led 2016, 15:37
od quicky
Dosli mrazy a je to tu nejaka horuca tema :D

Re: Žhaviče

Napsal: 19 led 2016, 16:19
od vojta
tady je přehled žhaviček pro háčko http://www.opelmarket.cz/opel-astra-h/z ... led-svicek

Re: Žhaviče

Napsal: 19 led 2016, 19:28
od exford
:shock: uf pekná pakarna ještě ze jsem si to nechal vyměnit sam bych to delal ještě ted. :D

Re: Žhaviče

Napsal: 19 led 2016, 19:41
od Teho
Vymenil nestartuje. Baterka ukazuje 12.4 skusim cez kabel a prip palivovy filter aj ked som ho menil cca pol roka dozadu. Ked bolo nad nulou tak som nastartoval bez problemov.

Re: Žhaviče

Napsal: 25 říj 2016, 11:04
od quicky
Odisiel mi zhavic, tak som ho pred tyzdnom menil a videl som, ze ten vedla neho je tiez nejaky pofiderny, tak som ho vytiahol a premeral, ale mal som len jeden na vymenu, tak som vyhodil ten chybny. Objednal som este jeden na vymenu, ale teraz ten stary nemozem ani za boha dostat von :evil:
Vysrobujem ten zhavic snad na poslednu otacku v zavite a dalej nic! Ako keby sa ostal tocit na poslednej otacke a nechce von. Ma dakto nejaky trik jak to odtial dostat?

Re: Žhaviče

Napsal: 25 říj 2016, 12:20
od Karya
Tvoj zhavic dopadol pravdepodobne ako tento na obrazku. Pozor ak sa ty utrhne hlavicka a spadne k piestom mas problem. Velky problem. neviem si predstavit ako by si to dostal vonku okrem zhodenia hlavy.Tvoj obrazok je "Poškození přepětím"

https://www.ngk.de/cz/technicke-detaily ... ci-svicky/

Re: Žhaviče

Napsal: 24 pro 2016, 16:07
od Sali
Včera jsem měnil žhaviče na své Z19DTH (110kW), potvrzuji, že u tohoto motoru je přístup k nim velmi snadný, výhodou je trubkový klíč 9mm, nicméně lze to provést i s nějakým delším ořechem. Síla k povolení závitu nebyla nijak zvlášť velká, já očekával opak a tak se vyzbrojil těžkým kalibrem bez ráčny, takže jsem si spíš uškodil. Problém však vězel a z jedné čtvrtiny v mém případě i stále vězí v tom, že po vyšroubování závitu žhavič stále nejde vyndat. Všechny čtyři totiž zvětšily svůj průměr a tak je vcelku potíž je vytáhnout celé. Já postupoval ve dvou případech po desetinách milimetru za současného otáčení doleva doprava, což vzhledem k celkem velké délce (možná 8cm) zabralo dost času. Dle měření posuvným měřítkem přitom svíčky nabyly tak max o 15 setin milimetru, takže je vidět, že i drobné zvětšení průměru způsobí problém. Jedna šla vyndat snadno a byla jako jediná jiná než ostatní a řekl bych že novější. Jelikož mě kvůli mrazu ke konci odumřely ruce, musel jsem tam jednu svíčku nechat, takže mám měněné jen tři, což však vzhledem k tomu, že předtím žhavila pouze jedna, je pokrok ;) . Dodělám to až bude tepleji. Odpor nového žhaviče je 0,9 Ohm, ty původní byly 170 Ohm, nekonečno (přerušená), 1,1 Ohm a opět nekonečno. Samozřejmě, že nejlépe šla vyndat ta, co ještě jakš takš fungovala.. Poučení z tohoto by mohlo být takové, že svíčky nenechávat moc dlouho, protože čím starší jsou, tím hůře jdou vyndat. Zkoušel jsem pak i provést destrukční zkoušku starého žhaviče a byl docela problém jej ohnout. Tělo nejde ohnout ani při použití velmi hrubé síly a samotný žhavicí konec lze ohnout v sikovkách při vynaložení poměrně velké síly. Při extrémním ohnutí praskl - uvnitř je spirálovitě smotaný odporový drát v bílém prášku. Tím však nechci radit, ať při demontáži z motoru používáte hrubou sílu a to vzhledem k potenciálnímu problému, který by nastal v případě zlomení.

Re: Žhaviče

Napsal: 30 říj 2017, 21:56
od Ato
Vie mi niekto poradiť čo treba demontovať aby som mohol vymeniť žhaviace sviečky mám zafiru b motor Z19 DTL 74 kw vopred díky za každú radu !

Re: Žhaviče

Napsal: 31 říj 2017, 07:49
od vasekpetr1
Děkuji bohu, že jsem měl možnost, stáhnout si knihu "Jak na to" ... :D