Tak jsem si říkal, podívám se na EGR, jak je na tom.... No a teď mám auto v garáži s rozdělaným sáním a nemůžu ten bordel umýt s prstů, jak to usilovně čistím. Zítra to snad dokončím.
Takže trochu návod, kdyby to chtěl někdo dělat:
Nejdříve vyšroubovat celý EGR, nic to není, je na čtyrech šroubech a pod ním plechová podložka, pak ještě dva šrouby na vstupní přírubě. Pak už je vidět, že je zanesený. Není to sice tragické, ale jak už to je venku, tak je to třeba vyčistit, žeáno.
Povrchové čištění nemá moc smysl, jde o to vyčistit tyčinku a hlavně sedlo ventilu. Takže je třeba EGR rozhodit. Zase čtyry šroubky na elektromagnetu (nebo co to je) a pak už jen vytáhnout samotný ventil.
Je třeba stlačit podložku s pružinou a vytáhnout konusové segerovky, aby šel opačným směrem vytáhnout samotný ventil:
Pak už je třeba jen drhnou a čistit - použil jsem toluen. (Použil jsem toho víc, ale tím to šlo jakš takš - i tak jsem to dřel jak urvaný) Pak to zase všecko složit zpět opačným způsobem
Takže EGR je ok a pak jsem se podíval na vstup do sání, kde se ten bordel mísí se vzduchem. Hnus. Když se to zacpe tady, tak pak se podle mě automaticky zasere celý EGR úplně a jde do kopru.
Tak jsem rozhodil dělenou trubku sání pod EGRem (6 šroubů) a začlo čištění.... tohle bude na dýl...
A zatím horní díl trubky po vyčištění... docela rozdíl v té díře co vede od EGRu před a po vyčištění
Pokračování drhnutí snad zítra.....