Stránka 5 z 6
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Napsal: 24 kvě 2015, 15:02
od etis
Ďakujeeeem.

Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Napsal: 25 říj 2015, 10:47
od Sady
Tak jsem dnes udělal výměnu převodového olej vystrašen několika vlákny o problémech převodovky M32 a množství oleje, který navíc není stavěný na ten kroutící moment.
Pánové vypustil jsem 1,3 l prevodoveho oleje po cca půlhodině kdy jsem měl vytáhnuté všechny 3 zátky!!!! Pak jsem nalil 2 l oleje 1940004 ( ten co GM už dává do převodovek od r. 2012) než mi začalo lehce vytékat z kontrolní zátky. Následně jsem dolil ještě 3 dcl a vše zatáhl.
Zkušební jízda byla OK a subjektivně šlo lépe řadit. Naštěstí mi zatím převodovka nehučí, řadící páka nechodí a ani spojka necvrliká. Tak prosím nepodceňujte převodovku a její olej.
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Napsal: 05 lis 2015, 16:15
od honzap
Mechanik mi vypustil olej a nalil tam něco přes 2 litry oleje ke kontrolnímu šroubu, pak ještě 0,5 - 0,6 l dolil.
U mechanické převodovky by snad nemělo být trochu oleje - v řádu deci navíc - na závadu
Řazení jde podle mne úplně stejně jako předtím, snad se o malinko lépe dává zpátečka, holt placebo efekt muší bejt. Dával jsem žlutý olej, původní nevypadal nijak tragicky.
Olej jde vyměnit bez demontáže kola a baterie, sic si u toho trochu zanadával, ale protože jsem strhnul šroub u akumulátoru, nic jiného mu nezbylo (to opravíme, až bude mít čas).
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Napsal: 10 lis 2015, 22:36
od Sady
Nejsem si jistý, ale víc jak půl litru navíc je celkem dost.... Ve vláknech se psalo, že objem je 2,4 litrů. Když vypustíš olej klasicky, tak ve skříni zbude 0,2 l. Takže se má dolít 2,2 litrů + 0,2 oleje "tutela" navic...
Však uvidíš jestli to není moc...
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Napsal: 10 lis 2015, 22:42
od Canto159
Sady píše:Nejsem si jistý, ale víc jak půl litru navíc je celkem dost.... Ve vláknech se psalo, že objem je 2,4 litrů. Když vypustíš olej klasicky, tak ve skříni zbude 0,2 l. Takže se má dolít 2,2 litrů + 0,2 oleje "tutela" navic...
Však uvidíš jestli to není moc...
ja som po vypustení dolial 2,6. olej som vypúšťal cca 1 hod... lahšie sa mi preraďuje, možno sa mi to zdá ale podla mna je to lepšie . mám prevodovku M32
PS: tie 2 deci čo tam zostanú starého oleja sú len piliny a usadenintakže som to nebral do úvahy.
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Napsal: 12 lis 2015, 12:53
od honzap
Teď na to nebyl čas, ale na jaře při obměně filtrů a náplní mohu zkusit olej vypustit a zkontrolovat případné "kaly a piliny".
Třeba i olej prohnat jemným sítkem, bude čas si s tím vyhrát.
Šroub byl prý čistý, ale nevím, jestli je magnetický.
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Napsal: 12 lis 2015, 14:10
od vojtavojta
honzap píše:
Šroub byl prý čistý, ale nevím, jestli je magnetický.
Je magneticky.
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Napsal: 12 lis 2015, 15:01
od etis
Na začiatku v návode nie je uvedené žiadne tesnenie na kontrolný šrob. Je nejak tesnený?
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Napsal: 12 lis 2015, 16:59
od Canto159
môj tuším magnetický nebol... ale ak sa mýlim tak sorry

dôležité je že po doliatí 2,6 oleja mi to radí lahšie ako ked som tam mal 2,4. Ale stále je počuť trocha hučať tú prevodovku , zrejme sú ozubenia chytené alebo tie kužeľové ložiská

Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Napsal: 12 lis 2015, 17:12
od Stan.
etis píše:Na začiatku v návode nie je uvedené žiadne tesnenie na kontrolný šrob. Je nejak tesnený?
U kontrolního šroubu převodovky F17 těsnění není, pouze pozor na malý utahovací moment 4 Nm a dotáhnout o 45° až max 135° asi 3/8 otáčky.