Tereza píše:franke_cz píše:
.Zde bych snad jen nikdy nebral diesel 1.3 CDTi.
Můj mechanik říká, maloobjemový motory, a navíc diesely nebrat. Když má za sebou 1.9CDTi (nebo 1.7) 100.000, je to jako kdyby měla 1.3CDTi za sebou 200.000. Ušetří se na povinným ručení (blbost, na 1.9CDTi se dá platit kolem 4.500 ročně), spotřeba je tady vyšší, úniky oleje apod. Nechápu jak mohl tenhle bastard vyhrát auto roku.
Upřímně nechápu, proč tak radikalizovat. Já ten motor mám a neni na něm vůbec nic špatnýho. Osobně by mě zajímalo kde platíš 4500 Kč za 1.9 povinný ručení, to leda u nějaký no name pojištovny Slavia apod, kde ti nehodu pak nebudou chtít zacvakat, to už tady bylo.
Takže po mejch zkušenostech bych to bastardem nenazývala, motor je naprosto ok. Předtim jsem měla 1.2 benzín a to už bych nechtěla, tohle je prostě paráda, jasně zátah jako dvoulitr to nemá, ale jede skvěle. Nesuď, co si nezažil.
Ahoj, povinný ručení mám u ČPP přes makléřskou firmu. Ti mají s ČPP vyjednané lepší ceny, než dostaneš u přepážky. To co tady nazýváš no name pojišťovnami jako Slavia apod, by mě zajímalo, jak rozlišíš dobrou od špatné. To že Ti někde něco nezaplatí a zkouší, funguje i u velkých pojišťoven (mohl bych vyprávět, co mi říká kamarád z magistrátu přes dopravní záležitosti, řeší to každý den). Je úplně jedno co je to za pojišťovnu, zkouší to všichni. Kamarád ki radil, vždy volat při nehodě policii, a je jedno kolik stojí a kdo ji zavinil. Některé pojišťovny například zkouší, že jste mohli požít alkohol a vyplatí jen polovinu. A když do toho pak zapojíš právníka, klíďo z nich dostaneš zbytek. Oni to zkouší, a kolikrát jim to prostě vyjde, a je fuk, kolik platíš. Ve smlouvě máš nějaké limity a nikdy nemůžeš dopředu vědět, jak se pojišťovna zachová (změna pravidel, vedení apod.)
Co se 1.3CDTi týče, tak ten motor znám. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že se o zázrak nejedná. Že by to žralo míň si každý může nechat zdát, v každé recenzi na auto tenhle motor nedoporučujou, protože je nejvíc poruchový, závady jsem také nastínil. Ve firmě jsme jich měli na astře H myslím 6, po 2 letech jsem je všechyn jako flotilu prodali, ty problémy ve 100tkm byly neúnosné. Naproti tomu 1.7 i 1.9 co máme jsou do 150tkm úplně v klidu, ale upozorňuji, že máme ročně velký nájezd.
Důvody proč ne maloobjem jsem popsal. Tyhle motory prostě tolik nevydrží, a když koupíš ojetinu, můžeš čekat, že tyhle problémy budeš muset řešit ty. Motor 1.2 ve Fabii byl naprosto v klidu na druhé autí do rodiny, žádný lítaní po dálnici. Ikdyž, když jsme s tím třeba jeli do Itálie do Říma loni, Jeli jsme všude cca 120-130kmh a spotřeba byla 4litry (pořád tomu nevěřím že tak málo, ale když na plnou nádrž najedu 1000km, tak to tak prostě musí být). A pak přišly problémy (ovšem specifické jen pro tento motor, každý má své problémy). Motor šel rozebrat a když jsem to viděl zevnitř, nevěřil jsem vlastním očím, jak je ten motor po 70tkm a pravidelné údržbě s předepsaným orig. olejem SHELL po 10tkm opotřebený. Repase hlavy apod. nepomohlo, motor byl prostě hotovej. A jeden z důvodů proč mimo konstrukce je právě i ten maloobjem. Každý problém se tady vyššími nároky urychluje. Tohle by třeba dvoulitr možná potkalo ve 150tkm, možná ne.
Ten motor byl úplně ok, do doby konce jeho životnosti, u maloobjemu přijde bohužel brzy.
Já si klidně koupil benzím Z16XEP s městskou spotřebou 8.9l/100km a budu každou noc klidně spát, že problémy a-la diesel mě nepotkají. Ano potkají mě jiné, ale ve srovnání s nemocemi dieselu zanedbatelné. A u 1.3CDTi bych rozhodně klidně nespal.
Takže soudím co znám, a asi těch zkušeností mám i víc než ty s 1.3CDTi, a motor 1.2MPi jsem měl 7let.