Stránka 5 z 16
Re: Snížení podvozku
Napsal: 02 čer 2010, 17:24
od sladas opc
problem je taky pri dopravni nehode co jsem od vice lidi slysel ze kdyz dojde k nehode a pojistovna pak podle zaznamu zjisti ze na aute byly gumy ci kola ktere nejsou zapsane v TP nezaplati skodu,stejne tak treba jako kdyz jsou na aute xenony ktere tam nejsou od vyroby...
Re: Snížení podvozku
Napsal: 02 čer 2010, 17:34
od Westler
bubo píše:Ještě k té odchylce , jak by to proměřovalo ? Např. že bych měl na tacho 50ku a ve skutečnosti jel už 60 ? Možná by to mělo i vliv na BC při měření spotřeby a dojezdu .
Takže verdikt je použít jen ten rozměr , co je psaný ve velkém TP ?
Takže s případným změkčením změnou profilu pneu nashledanou

Da se to spocitat, napis presny rozmery pneu co mas ted a pneu jaky bys chtel pouzit.
Jinak samozrejme pokud se bavime o rozdilu 215/45/17 a 225/45/17 tak je naprosto minimalni, jinak by je nepsali do technicaku. Nicmene i ten minimalni rozdil by se projevil. U 215/45/17 by jsi jel treba 120kmh tachometrovych a v realu 107kmh, zatimco s 225/45/17 by byla skutecna rychlost 114kmh. Uvedene hodnoty jsem si vymyslel

Re: Snížení podvozku
Napsal: 02 čer 2010, 18:16
od Juray
rozdíl mezi 215 a 225 by nebyl znát na rychlosti, jde přece jen o šířku gumy né o průměr...
Re: Snížení podvozku
Napsal: 02 čer 2010, 18:21
od Westler
Juray - Profil gumy se udava v % z sirky gumy, tudiz malej rozdil tam je, uz jsem to tu jednou psal, projdi si stranu 3 tohoto tematu
Konkretne v pripade 215/45/17 a 225/45/17 je rozdil obvodu cca 3cm.
Re: Snížení podvozku
Napsal: 02 čer 2010, 18:26
od pekki
dark píše:Neřeší to nikdo pokud nepřijedeš například s Fáčkem a nemáš na ní 16ky, prostě něco co je extrémně veliký.
No ja mel na Astre F 185/60 R14 samozrejme, ze v TP nebyly a na technicke me vyhodili jo a jeste mi pri prohlidce prestala svitit mlhovka (kontroloval sem to vecer pred technickou)
Re: Snížení podvozku
Napsal: 02 čer 2010, 18:27
od Juray
Westler - ahá to jsem nevěděl, tak beru zpět

Re: Snížení podvozku
Napsal: 02 čer 2010, 23:30
od bubo
Westler píše:...Da se to spocitat, napis presny rozmery pneu co mas ted a pneu jaky bys chtel pouzit.....
Jen mě prosím nekamenujte , je to jen nápad !!!

Kvůli změkčení a zkomfortnění přejezdů po dírách a nerovnostech jsem chtěl z původních 205/55/16" nasadit (až po ojetí ) vyšší profil 205/60 - 65/16" na origoš Opel hliníky ( samo ty rozměry nejsou v TP ) . Ale zajímají mě ty odchylky a jestli to na ty hliníky půjde bez problémů nasadit ?
Je to jen myšlenka , ale pravda je že čím vyšší profil , tím lepší přejezdy a komfort .
Re: Snížení podvozku
Napsal: 02 čer 2010, 23:46
od beavis
Re: Snížení podvozku
Napsal: 02 čer 2010, 23:56
od Westler
bubo - v pripade 205/60/16 by byl obvod vetsi cca o 5cm, u 205/65/16 pak uz o 11cm (zaokrouhleno). Po prepoctu na prumer celeho kola je to +2cm u profilu 60 a +4cm u profilu 65. Dat tam kola 205/65/16 tak bych se bal ze muzou skrtat o neco v podbehu.
Co se tyka komfortu, tak krom zmeny velikosti pneu (coz bych nedoporucoval kvuli zminenym problemum pri STK nebo tahani s pojistovnou, ktera odmitne proplatit skodu pri nehode) zbyvaji jeste 2 moznosti. Jednou je zvyseni podvozku, tj. vyssi (mekci) pruziny, ale nevim jestli se neco takoveho na Astru primo dela (ve stylu Octavia 2 Scout). Druhou moznosti je pouzit 15ky kola s pneu 195/65/15, ale zalezi jak mas velky brzdy, 15ky se na nektery typy brzd nevejdou. Dale by 15ky mirne degradovaly schopnosti podvozku Astry.
Re: Snížení podvozku
Napsal: 03 čer 2010, 00:22
od bubo
Westler píše:...moznosti je pouzit 15ky kola s pneu 195/65/15, ale zalezi jak mas velky brzdy, 15ky se na nektery typy brzd nevejdou...
Díky všem za výpočty a ty odkazy . 15" s tím rozměrem mám u zimáků na plechu a jdou tam . Ale na léto mám a nechám hliníky 16" . Podle té tabulky už opravdu 65 profil není ani v toleranci kvůli radaru , ale profil 60 tam píšou , že v toleranci je . A o 2 cm to není zas taková výška navíc proti původním , takže budu přemýšlet jestli to provést . Tak ještě jednou Dˇ ...
