Stránka 4 z 5

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Napsal: 12 pro 2015, 12:47
od Oťas
Hoši, jestli si myslíte, že brždění motorem nevadí, nebudu vám to vyvracet, ale je to stejný, jako prudká akcelerace třeba při rozjezdech (myslím tím brzké řazení ....podtáčení) jen obráceně namáhaný, o stání v kopci bez ručky nemluvě, ale zde zase platí - zatáhnout ručku a pak zařadit pro jistotu.

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Napsal: 12 pro 2015, 13:35
od Q-čko
cize nehrabat a nebrzdit motorom vobec? Sakra :o

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Napsal: 12 pro 2015, 16:59
od Oťas
S tím bržděním je to pokud sjíždíš dlouhý kopce, tak je lepší namáhat brzdy. Snad nehrabeš při každým rozjezdu......:-D, taky jí nedělá dobře tahání aut, motor to snese,ale dvouhmotě to na zdraví nepřidá.

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Napsal: 12 pro 2015, 17:45
od Q-čko
mam uplne novu spojku pri 168tis km sa menila, auto mam 5rokov a 4 roky som jazdil na zlom spojkovom lozisku.
Nehrabem stale ale sem tam sa stane ale vzdy som brzdil motor aj pri velkych rychlostiach, chodim jak zavodnik , dal som chip. Tak preto zistujem co ano a co nie, takze trapit radsej brzdy. Oki.Diky :)

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Napsal: 12 pro 2015, 18:30
od Oťas
Tak to sis měl koupit benzína pro tvůj styl jízdy....:-)

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Napsal: 12 pro 2015, 18:55
od Q-čko
verny dieselu navzdy :)

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Napsal: 13 pro 2015, 11:12
od honzap
Oťas: troufám si tvrdit, že mícháš dohromady dvě věci a to je podtáčení a brždění motorem.

O podtáčení - dejme tomu otáčkách okolo 1500, se asi nemusíme bavit. Občas se mi to povede na trojku a hřeším, že 1.9 si to přebere :oops:, ale snažím se tomu vyhýbat. Ono to ani nedává smysl, vzhledem ke spotřebě.

IMHO je dvouhmoťák daleko méně namáhaný v běžných otáčkách 2000+ a souhlasím, že se opotřebovává, když jedu 110 a brzdím na pětku, ale to opotřebení považuju za menší, než když jedu stejnou rychlostí pod záběrem, takže minimální.

Při brzdění motorem zase méně namáháš brzdy a šetříš phm. Pokud nepodtáčíš, přijde mi to ekonomičtější, než jízda na volnoběh.

A právě že dlouhé a prudší kopce je určitě lepší brzdit motorem, protože nepřehříváš tolik brzdy tedy a je to bezpečnější (plně naložené auto s rakví v Alpách například), a když to jenom škrábneš o svodidla, tak může oprava a lak stát víc, než komplet nová dvouhmota.

Vlákno si žije svým životem, sorry.

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Napsal: 13 pro 2015, 12:40
od quicky
Mozme ho pomaly premenovat na Aky je vas styl jazdy

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Napsal: 13 pro 2015, 14:08
od Oťas
honzap píše:Oťas: A právě že dlouhé a prudší kopce je určitě lepší brzdit motorem, protože nepřehříváš tolik brzdy tedy a je to bezpečnější (plně naložené auto s rakví v Alpách.
A teď mi řekni kolik km v Alpských kopcích najedeš při nájezdu 150k najetých km? Jasně že jsou extrémy, kdy musíš motorem brzdit a odlehčit brzdám.

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Napsal: 13 pro 2015, 15:01
od honzap
Pár tisíc kilometrů to hodí, ale na tom nezáleží.

Prostě nesouhlasim s Tvým příspěvkem ze 17:59, že z dlouhého kopce je lepší brzdit pouze brzdama a napsal jsem i proč.
Věřím, že to má svuj význam i u osobaku :-)