Stránka 4 z 5

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Napsal: 21 črc 2011, 09:59
od Oťas
Edit: převzato z volvoclubu.

pokud máš auto zabržděno jen se zařazeným kvaltem, což je obvykle 1° nebo zpátečka tak z principu nejlehčího daného převodu vyvíjíš permanentně tlak na pružiny v dvouhmotovém setrvačníku, které se časem vymačkají=unaví a vznikne vůle jenž způsobuje klepání na volnoběh. Pokud napřed zatáhneš ručku (auto si ve svahu tzv. sedne) a pak dáš kvalt jako pojistku tak je to něco jiného protože je sice v převodovce zařazená rychlost a sepnutá spojka, ale na motor nepřenášíš žádný moment - ten pobrala v první fází ruční brzda.
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané.[/quote]

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Napsal: 21 črc 2011, 10:00
od Oťas
prosím o smazání opakujícího příspěvku....díky

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Napsal: 21 črc 2011, 10:10
od Radovan
Oťas píše:Při parkování z kopce u dvouhmotového setrvačníku používat ruční brzdu a zařazení rychlosti brát jen jako pojistku. Je třeba pouštět pedál spojky jako poslední, aby váhu auta držela ruční brzda.

U normální setrváků je to jedno.
díky MOC - takhle přesně to dělám. I právě z tohoto důvodu. 8-) stále se učím - Astru mám od 12.6.2011

k tomu: "Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané".
Tak pak už FAKT NEVÍM co je menší zlo--> jestli mrvit axiální ložiska (obzvlášť když o tom vím), anebo dát zabrat alternátoru, když nevyšlápnu pedál. :(

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Napsal: 21 črc 2011, 11:27
od Oťas
Radovan píše:Tak pak už FAKT NEVÍM co je menší zlo--> jestli mrvit axiální ložiska (obzvlášť když o tom vím), anebo dát zabrat alternátoru, když nevyšlápnu pedál. :(

Altíku zabrat nedáš, ale pravděpodobně myslíš startéru.... nooo to je otázka co je menší zlo.... :?

Ale přiznám se, že si pomalu zvykám startovat bez spojky i když mi to moc nejde a někdy prostě automaticky tu spojku sešlápnu.
Myslím si, že i když jí nesešlápneš, tak ten startér točí pořád stejně a navíc diesely chytaj celkem rychle na první "cvrnk", takže se moc startér nenamáhá i když točí i s rychlostkou.

Je to moje první auto s dvouhmoťákem, takže se s ním taky sbližuju....:-) a dám na rady......

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Napsal: 21 črc 2011, 15:20
od Radovan
Tak a mam průser, jsem to téma našel:

https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... f=19&t=822
tak má omluva. :? :oops:

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Napsal: 21 črc 2011, 15:47
od mazzi
Dnes mi aj kolega medzi rečou povedal, že jeho Passat r.v. 2007 tiež nejde naštartovať bez zmáčknutej spojky.
Ja to zo zvyku tiež robím takto...už automatika pri štartovaní nohy na spojku a brzdu.

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Napsal: 21 črc 2011, 16:44
od Haczek
Hmm, moje auto má start/stop a pokud chci abych nastartoval, musím sešlápnout spojku...
Každopádně dvojhmoťák mně právě měnil Roman, protože odešel. :D To s tím odstavením auta raději pouze na ručku už jsem také slyšel a asi na tom něco bude...

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Napsal: 21 črc 2011, 17:28
od Radovan
Ještě jsem se díval mj. i do návodu, ale mohlo by to být jaksi víc česky....

Startování motoru:Použijte spojku a brzdu,
automatická převodovka 3 v poloze P nebo N, nepřidávejte plyn,
Zážehové motory: klíč do 3;
Vznětové motory: klíč do 2,
když kontrolka ! zhasne, otočte klíč do polohy 3; ihned po nastartování motoru uvolněte klíč

Startování motoru:
Systém Open&Start:
Elektronický klíč se musí nacházet v provozním dosahu interiéru. Použijte spojku nebo brzdu, automatická převodovka 3 v poloze P nebo N,
Zážehové motory:
stiskněte tlačítko;
Vznětové motory:
Krátce stiskněte tlačítko, když kontrolka zhasne stiskněte tlačítko opětovně a držte je stisknuté 1 sekundu; uvolněte tlačítko, jakmile je motor v chodu. Opětovným stisknutím tlačítka zopakujete postup startování nebo vypnete motor.
Pokud nebyl sešlápnut brzdový nebo spojkový pedál, stiskněte pouze krátce za účelem zapnutí zapalování.

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Napsal: 22 črc 2011, 14:50
od Werewolf
Na rovince nechávám rychlost, z kopce ještě ručku tak, že to drží a ručce. Při startování zmáčknu spojku, vyřadím a startuju a spojku držím stále. Párkrát jsem to zkusil bez spojky, ale ten pocit, co kdybych tam měl rychlost a poskočil mi vadí, takže ji prostě šlapu. Nějaké opotřebování něčeho si myslím, že nemá smysl řešit. Jelikož ono vůbec používáním auta se to auto opotřebovává, to abych se na něj jenom chodil dívat :D

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Napsal: 22 črc 2011, 15:18
od Stan.
V odborných časopisech se doporučuje se vymáčklá spojka při startu, že se nezatěžuje navíc startér, který by musel překonat odpor pohybujícího hřídele ve stuhlém oleji v převodovce. Navíc také výhody popsané již výše (bezpečnost) 8-)