Stránka 4 z 6

Re: Šířka kola vs. spotřeba

Napsal: 31 srp 2011, 15:21
od Oťas
Westler píše:Bacardi, to pocitas nejak divne.

Pro 205/55/16:
16/2*2,54=20,32 cm je polomer disku
20,5*0,55=11,275 cm je vyska pneu
(20,32+11,275)*2*pi=198,52 cm je obvod pneu
Já dělal dneska test skutečného obvodu mých pneu 205/55/16 a vyšlo mi přesně 191cm.
Dle OP-Comu co je tam nastaveno na tento rozměr je taky 198cm stejně, jako píšeš ty..
Tady je tabulka, kde mi vychází obvod 192,1cm
http://www.reifensuchmaschine.de/reifen ... echner.htm

Tak jsem Op-Comem nastavil na mých naměřených 191cm a měřením dle GPS se mi vyrovnaly odchylky rychlosti..
Při 130km/h tachometrových jsem měl dle GPS 122km/h
Nyní při 130km/h tacho., mám 126km/h.
V test mode BC to sedí přesně jako GPS.

Re: Šířka kola vs. spotřeba

Napsal: 31 srp 2011, 17:05
od x-father
Vaha kola rozhodne ma vliv a ne zanedbatelny. Je treba si uvedomit, ze kolo ma pri jizde vysoke otacky.

Pokud pojedes 130km/h, tak je to 36m/s, tedy kolo se otoci 18x za vterinu. To dela 1080ot/m. Na roztoceni nekolikakilogramoveho kola na takove otacky padne urcite hodne energie.

Nedavno sem nekde cetl clanek o konstrukci nejrychlejsich aut. Bylo to o takovejch tech sipech s pohonem na tryskovy motory s kterejma pak litaj nekde po pousti, nebo vyschlejch solnejch jezerech a delaj rekordy do guinessovky. Nejakej konstrukter tam psal, ze kdyz navrhujou auto na novej rekord, tak vzdycky zacinaj od kol, ze je to nejnamahanejsi cast celyho auta. Psali tam presne co rikam. Ze se jednak snazi udelat kolo co nejlehci, aby se energie zbytecne jen neakumulovala do kineticke energie kol, ktery pak pusobi jako sertvacniky a druhak ze musi byt hodne pevna, protoze tim jak se do nich akumuluje diky jejich vaze stejne i tak hodne energie, tak tam pusobi velke odstredive sily a kolo by se roztrahalo.

A vsechna tahle nergie se bere jak jinak nez z paliva. Auto bude mis s tezkejma kolama sice lepsi setrvacnost, ale o co hur se auto s tezkejma kolama rozjizdi, tak stejne tak hur se pak takovy auto ubrzdi.

Vahu kola je treba jednak rozpohybovat/roztocit kolem sve osy a nasledne tu samou vahu jeste rozpohybovat s autem dopredu. vaha kola se tedy dvojnasobi. Pokud si poridis vetsi kola a kazde bude mit o 4kg vic, tak to dela dohromady 16kg, tedy jako by si stale vozil v kufru 32kg. navic se vaha kola posune vice od stredu kola a tim se zvetsi moment setrvacnosti.

Re: Šířka kola vs. spotřeba

Napsal: 31 srp 2011, 18:20
od vojta
tak teorii máme a ted praxe, kdo z vás má možnost zvážit třeba 15" plechy, 16" plechy, 16 hliníky, 17 hliníky atd... samozřejmě s pneu? docela by mě to zajímalo

Re: Šířka kola vs. spotřeba

Napsal: 31 srp 2011, 20:16
od Kesi
Pri počítaní obvodu pneumatiky je potrebné brať do úvahy okrem veľkosti pneu aj tlak pneumatiky a zaťaženie na pneu. ;)

Re: Šířka kola vs. spotřeba

Napsal: 31 srp 2011, 21:05
od Oťas
Jasně a ještě výška vzorku.....proto mi to vychází tak jak to je.

Re: Šířka kola vs. spotřeba

Napsal: 31 srp 2011, 21:43
od milosh
Vojto ja ty kola zvazim za 2 mesice az budu prezouvat, ale asi to neni moc objektivni protoze mam na leto 16" alu a na zimu 15" plechace.

Re: Šířka kola vs. spotřeba

Napsal: 31 srp 2011, 21:47
od Kesi
Ja som to z kamošom vážil 17" versus 18" ale neviem to nájsť :twisted:

Re: Šířka kola vs. spotřeba

Napsal: 01 zář 2011, 17:16
od Stan.
Letní nová ocelová 205/55 R16 GOODYEAR vzorek 8mm 18,5 kg.
Zimní nová ocelová 195/60 R15 PNEUMANT vzorek 8mm 15,5 kg.
Obě čtyřděrové. Váženo na osobní váze.

Re: Šířka kola vs. spotřeba

Napsal: 14 zář 2011, 10:00
od norinco
Širší kola určitě mají vliv na spotřebu paliva. Sestřenka si koupila na fiestu širší 215tky a spotřeba ji prokazatelně vzrostla. Myslím si, že má na té fiestičce dokonce 17tky :-)

Re: Šířka kola vs. spotřeba

Napsal: 14 zář 2011, 20:18
od Kesi
Ale to je úplne normálne. Veď aj tvar dezénu, zloženie, tlak ...pneumatiky môže ovplyvniť spotrebu ;)