Stránka 4 z 6

Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.

Napsal: 23 srp 2010, 18:58
od sauce
To s tím řazením zpátečky je normální - řekl bych, že je to vlastnost, nikoliv chyba ;) Například u Peugeotu je to taky tak
a u většiny aut je to stejné... Je to konstrukcí převodovky - zpátečka nemá šikmé zuby, ale klasické kolmé,
proto do sebe tak snadno nezapadnou a proto taky ten klasický hučivý zvuk při couvání... Taky není synchronizovaná,
takže se zuby občas postaví proti sobě. Proto - řadit z úplného klidu a před zařazením nejlépe dvakrát vymáčkout spojku,
případně kousíček popojet, nebo i zařadit jinou rychlost, pokud tam zpátečka stále nejde ;)
Měli byste si někdy vyzkoušet řazení v náklaďáku bez synchronizace, s meziplyny, to je vůbec vysoká škola jízdy :)

Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.

Napsal: 23 srp 2010, 22:25
od corsaczek
Hehe taková procedura u aut z roku 2010? Podle mě je to ostuda Oplu (a možná i jiných značek), ale jde si na to zvyknout.

Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.

Napsal: 23 srp 2010, 22:27
od Samothe
né jde musíš si na to zvyknout :twisted:

Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.

Napsal: 23 srp 2010, 22:29
od corsaczek
No vzhledem k tomu, že současná Astra je můj 4. Opel, tak já zvyklej sem :mrgreen:

Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.

Napsal: 23 srp 2010, 22:31
od Samothe
já taky,ale myslel jsem si,že u Háčka si odvyknu :)

Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.

Napsal: 23 srp 2010, 22:45
od corsaczek
Snad se dočkáme u Jéčka...

Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.

Napsal: 24 srp 2010, 00:44
od advanced
tez mam 1.4 a petikvalt a to samy zoubky se potkavaji hold rychle radit tu nejde, co si myslim je to tim ze u techto slabsich modelu je ta prevodovka udelana spise na silu nez rychlost takze kratky kola a taky udelana co nejlehci aby necinila zatez, tak si myslim ze ten synchronizacni krouzek tam hold nedaj a hotovo,videl jsem 1.2 a to je neuveritelny jak ta prevodovka je mala...

Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.

Napsal: 24 srp 2010, 07:15
od sauce
Tak samozřejmě, že je to určitě taky hlavně kvůli výrobním nákladům... Jak říkám, většina běžných aut to tak má,
Opel není žádná vyjímka. Kdyby udělali zpátečku se šikmými koly a synchronizovanou, tak by se to jistě promítlo i na ceně... ;)

Stručné počtení o převodovce najdete tady, kdyby vás to zajímalo:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Synchroniz ... 99evodovka

A tady je pěkná animace, jak to vlastně funguje:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... SR_ANI.gif

Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.

Napsal: 20 bře 2011, 22:35
od Nerez
1.4 s 5ti kvaltem a to samé, zpátečka jde ztěžka a přes zuby, pokud auto ještě trochu jede tak se ozve nepříjemný zvuk a zpátečka nezaskočí :roll:

Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.

Napsal: 21 bře 2011, 20:13
od Kesi
Doporučujem po stlačení spojky počkať a spiatočku dávať dnu s citom (ako ....), netreba to tak rýchlo strkať :D :D :D