Stránka 4 z 4

Re: servo olej

Napsal: 02 čer 2015, 18:46
od Stan.
Je to divné, jelikož elektrohydraulické čerpadlo má pracovat pouze při otáčení volantem, v klidu čerpadlo nepracuje. Zkus vyndat pojistku posilovače, zda ten zvuk zmizí nebo nikoliv.
Pojistka v motorovém prostoru č. FE27 vozidel s REC (zadní elektronické centrum)
Pojistka v motorovém prostoru č. FE29 u vozidel bez REC

Re: servo olej

Napsal: 10 čer 2015, 16:38
od Davy
Teď se občas stávalo, když jsem otočil kola nadoraz, že to přestalo, teď už to vrčí vlastně stále. Někdy po nastartování to je v klidu, ujedu 1-2 km, a znovu to začne, ale jen výjimečně se to stane.
Možná, snad, přál bych si, je to jen olejem. Ráno jsem se díval, když jsem stál na rovině. V nádobce oleje je takový kovový šestihran s dírkou uprostřed a hladina oleje je na jeho hraně. Tak 2 cm od víčka. Někde jsem tady četl, že má být 1 až 1,5 cm. Ale teda nevím, kde je ta ryska na měření hladiny, na tom černým hrotu toho víčka??

Na tu pojistku mrknu. Díky díky

Re: servo olej

Napsal: 22 lis 2015, 13:49
od Sady
Ahoj,
Je tedy někdo, kdo už ten olej měnil? Doživotní náplně neexistují! Tedy z pohledů automobilek ano, když počítají životnost na 300.000 km a pak šup koupit nové. Olej stárne, ztrácí viskozitu a navíc se špiní železnými šupinkami a šponami, takže se z něj stává brusný olej. Takže bych rád po 150.000 km vyměnil doživotní náplň, dokud servo funguje a nevydává zvuky. Pokud někdo takový je prosím o radu, jak na to. Diky

Re: servo olej

Napsal: 24 lis 2015, 09:36
od swabel

Re: servo olej

Napsal: 24 lis 2015, 10:14
od Stan.
Sady píše:Ahoj,
Je tedy někdo, kdo už ten olej měnil? Doživotní náplně neexistují! Tedy z pohledů automobilek ano, když počítají životnost na 300.000 km a pak šup koupit nové. Olej stárne, ztrácí viskozitu a navíc se špiní železnými šupinkami a šponami, takže se z něj stává brusný olej. Takže bych rád po 150.000 km vyměnil doživotní náplň, dokud servo funguje a nevydává zvuky. Pokud někdo takový je prosím o radu, jak na to. Diky
Problém je vypuštění starého oleje, dle dokumentace se musí rozpojit tlakové potrubí a nechat olej vytéci.
Servo se nesmí použít bez oleje!!! Po naplnění nádržky novým olejem na rysku (trychtýřem s ohebnou hadicí)
je nutné odvzdušnění. Provede se po 3x nastarovaném a stopnutém motoru a to vždy po krátké přestávce, aby
se odvzdušnila elektrohydraulická jednotka posilovače. Poté motor nastartovat a hydraulický systém odvzdušnit
otočením 3x volantem z levého na pravý doraz a poté olej opět doplnit na rysku. Pak motor nastartovat a opět
několikrát otočit volantam, přitom zkontolovat vizuelně těsnost celého potrubí i zvuk posilovače řízení.
http://www.opelmarket.cz/dily/olej-serv ... 5-453.html

Re: servo olej

Napsal: 25 lis 2015, 15:29
od Sady
Díky, snad najdu to tlakové potrubí. Dám pak vědět, jak jsem dopadl a na co dát pozor.

Re: servo olej

Napsal: 08 pro 2015, 12:37
od Sady
Ahoj, tak jsem se pokoušel najít někde něco, co by šlo povolit na tlakovém potrubí obyčejným vercajkem, ale neuspěl jsem. Nerad dělám něco násilím a hlavně bez potřebných znalostí, že tady můžu fakt zabrat, tj. co nejde silou, jde ještě větší silou.
Udělal jsem to nakonec tak, že jsem odsál z nádobky všechen olej a dolil ho čistým. Pak několikrát (10x a více) při nastartovaném motoru protočit kola zleva - doprava a naopak. Pak znovu odsát olej, dolít a protočit.
Na jednu láhev oleje jsem to udělal 3x a ještě mi zbylo na 4. opakování, které udělám po 1000 km.

První odsání, to byl pěkný humus olej, pak už se to zlepšovalo. Obětoval jsem těch 5 stovek za olej, protože nic není věčné a každý olej stárne a ztrácí své vlastnosti. Je mi jasné, že asi ten největší "bordel" jsem neodstranil, ale alespoň jsem trochu zlepši vlastnosti náplně.