Stránka 4 z 16

Re: Snížení podvozku

Napsal: 01 čer 2010, 13:17
od Westler
vojtavojta: a hlavne by byl problem pri nehode, kdy by se zacala cukat pojistovna, ze tvoje vozidlo nesplnovalo pozadavky pro provoz na pozemnich komunikacich.

bubo: taky mam 205/55/16 a jsou celkem maly, na leto by sly i 17tky, jenze ty mam v technicaku jen 215/45/17 a nebo 225/45/17. Ty 215/45/17 jsou uz dost nizky, navic maji o cca 3cm mensi obvod, takze se ti zvetsi odchylka tachometru. Zbyvaji 225/45/17 a ty jsou uz zase o 2cm kazda guma sirsi nez 205, coz je na 1.6 motor hodne a urcite by se tim zhorsilo zrychleni, spotreba by sla taky nahoru. Idealni by byly prave 205/50/17, nebot resi nevyhody 215 i 225 zaroven. Jsou stejne siroke jak 205/55/16 tudiz cca stejna spotreba, maji stejny obvod jako 205/55/16 nebo 225/45/17 takze nehrozi problemy s odchylkou tacho, maji o malinko nizsi profil gumy nez 205/55/16 takze budou tvrdsi, ale ne zas tak jako 225/45/17. Auta tento rozmer mivaji naprosto bezne, napr. Peugeot 308, Octavia (jen nektere typy kol, castejsi jsou 225), dokonce jsem cetl na nemeckym foru o Astrach ze tento rozmer pouzivaji na zimu napr. u OPC. Se sirkou gumy 205 na rafek 7" by nemel byt problem, jedine co hrozi je ze si rafek snadneji odres o obrubnik nez u 225, protoze guma 205 je z kazde strany uzsi o 1cm.

Re: Snížení podvozku

Napsal: 01 čer 2010, 23:50
od Dalik
Westler píše:
Přesně jsi rozebral problém, nad kterým se minimálně zamyslelo několik z nás 8-)

Re: Snížení podvozku

Napsal: 02 čer 2010, 00:15
od Westler
2Dalik: ted uz jen vymyslet jak oficialne dopsat ty gumy do technicaku a je to :mrgreen:

Re: Snížení podvozku

Napsal: 02 čer 2010, 13:48
od bubo
Westler píše:... takze se ti zvetsi odchylka tachometru. ...
Já si to tak trochu myslel , že s vyšším profilel na stejném průměru to bude dělat odchylku na tachometru :? Ale jinak by to do ráfku mělo sednout bez problému ? Jde jen o tu odchylku tacho ?
Na STK jsem nikdy neviděl , že by se někdo díval jestli jsou kola jako v techničáku . Ještě k té odchylce , jak by to proměřovalo ? Např. že bych měl na tacho 50ku a ve skutečnosti jel už 60 ? Možná by to mělo i vliv na BC při měření spotřeby a dojezdu .
Takže verdikt je použít jen ten rozměr , co je psaný ve velkém TP ?
Takže s případným změkčením změnou profilu pneu nashledanou :cry:

Re: Snížení podvozku

Napsal: 02 čer 2010, 14:00
od beavis
Mel sem na Gecku rozmer pneu, ktery nebyl zapsany v TP a nikdy s tim nebyl problem. Ani na STK. Vono je hezky co ti za kola napisou do TP, ale skutecnost ze si na auto vobujes kola jak krava a diky nim auto jede o poznani hur je zase druha vec ;-)

Re: Snížení podvozku

Napsal: 02 čer 2010, 14:05
od dark
Neřeší to nikdo pokud nepřijedeš například s Fáčkem a nemáš na ní 16ky, prostě něco co je extrémně veliký.

Re: Snížení podvozku

Napsal: 02 čer 2010, 14:18
od bubo
Mě spíše šlo o tu odchylku . Jestli by byla opravdu tak velká , že by to zmátlo znatelně BC a i případný ,, radar ,, k mé nespokojenosti ? :? Psal jsem změna z profilu 55 na 60 / 65 u prům. 16" . Konstrukčně s ráfkem ( origo hliníky ) by to asi neměl být problém , 16" zůstává na pneu zachovaných . Nebo se mění z vyšším profilem i nějak konstrukce pneumatiky ?

Re: Snížení podvozku

Napsal: 02 čer 2010, 14:19
od beavis
Pokud treba na tu STK vubec Facko s tema 16kama dojede :mrgreen: :mrgreen:

Re: Snížení podvozku

Napsal: 02 čer 2010, 14:20
od dark
Ale dojede, nevim proč máte všichni zafixovaný, že se hned s většíma gumama auto nerozjede :D Kámoš má 15ky na shade, gumy nějak 195 snad a jezdí to normálně :)

Re: Snížení podvozku

Napsal: 02 čer 2010, 14:34
od beavis
Fyzika se neda oblafnout ;-)