Stránka 28 z 35

Re: tiahlo na sacom potrubi

Napsal: 09 lis 2013, 22:58
od milankobar
Skusal uz niekto zalozit sanie bez klapiek. Ako to pojde. Nasiel som kit na zaslepenie dier po klapkach. http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Astr ... 1248167709

Re: tiahlo na sacom potrubi

Napsal: 10 lis 2013, 18:01
od pmo
uvažuji o tom taky, ale má to vliv na způsob hoření paliva a někde jsem slyšel, že tom může škodit spalovacímu prostoru, nevím jestli pístům - prohoření?

Re: tiahlo na sacom potrubi

Napsal: 10 lis 2013, 19:57
od Kesi
Určite to ovplyvňuje priebeh spaľovania a asi najviac krútiaci moment.

Re: tiahlo na sacom potrubi

Napsal: 10 lis 2013, 22:07
od milankobar
Myslim ze to je len koli emisiam. Ja to skusim vyhodit a zablendujem diery no a uvydime ako to pojde.Urcite to bude lepsie ako zakarbonovane klapky a plnenie motora cez jeden ventil.

Re: tiahlo na sacom potrubi

Napsal: 18 lis 2013, 20:53
od pmo
milankobar píše:Myslim ze to je len koli emisiam. Ja to skusim vyhodit a zablendujem diery no a uvydime ako to pojde.Urcite to bude lepsie ako zakarbonovane klapky a plnenie motora cez jeden ventil.
Chci tě poprosit, až budeš mít uděláné sací potrubí bez klapek, napiš jak se to chová, jak to jede a jak to prošlo na emisích. Předem díky.

Re: tiahlo na sacom potrubi

Napsal: 19 lis 2013, 22:39
od milankobar
Dam vediet. Ale chvilku musis pockat musim vluzit motor do auta a este cakam na trisky. Sanie uz je prerobene a zalozene.

Re: tiahlo na sacom potrubi

Napsal: 20 lis 2013, 23:45
od fidlerp
Tie klapky sa volaju aj Swirl flaps, alebo virive klapky. Su tam za ucelom lepsieho zmiesania vstreknuteho paliva a vzduchu pri nizkych otackach. Pri vyssich je klapka naplno otvorena, takze nema ziaden vplyv.
Ak sa pridrie v uzatvorenej polohe, alebo sa nedokaze naplno otvorit, je jasne ze tvori nechcenu prekazku a nie je dostatok vzduchu vo valci pri vyssich otackach. Takze jej odstranenim sa akurat pohorsi spalovanie nafty pri nizkych otackach, stupne dymivost a emisie. S DPF by som si ich radsej nechal funkcne.
Swirl flaps viria nasavany vzduch pozdlzne v smere nasavania.

Benzinaky napr. FSI maju Tumble flap, co je to iste len viria vzduch nastojato, a ucel je lepsieho zmiesania priamo vstreknuteho benzinu do valca. Vdaka lepsiemu zmiesaniu moze motor slapat na chudobnej zmesi a to = mensia spotreba.

Co sa tyka obavy prehorenia piestu, tak jedine u FSI to robi sarapatu, lebo piest je specialne tvarovany aby podporoval cirkulaciu vzduchu tak, aby bol pri okraji spalovacej komory cisty vzduch a palivo horelo v strede. Znizuje to tepelne straty.
Ale to nie je problem naftaku. Jedine ze by curala tryska, to piest dokaze prepalit.

Re: tiahlo na sacom potrubi

Napsal: 23 lis 2013, 16:52
od Zdenda
Ahoj tahle myšlenka se mi taky líbí, chtěl jsem to nechat nejak zavařit ani jsem nevěděl o takové sadě. Chci se zeptat co ale s tím motorkem ovladacím ten zůstává připojen? A nebude zlobit lambda sonda a spol.? Určitě dej vědět jak se to chová atd atd.. ;)

Re: tiahlo na sacom potrubi

Napsal: 23 lis 2013, 17:09
od pmo
motorek bych tam nechal, ať si dále pracuje, jak chce, ale pouze naprázdno - RJ jednotka motoru bude spokojená. A lambda sonda - to nevím, ale spousta lidí tu jezdila se spadnutým táhlem a ani to nepoznali.

Re: tiahlo na sacom potrubi

Napsal: 23 lis 2013, 21:13
od Zdenda
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... d9765e4c2c
alfisti to dělají běžně na 1,9 JTD buď dají sání ze 156 bez klapek nebo původní zaslepí a šlape jim to. Tak na opliku by to mělo snad taky jít