Stránka 28 z 33

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Napsal: 19 kvě 2013, 05:58
od hombre_71
Z celé téhle diskuze pro mě vyplývá, že diesel opravdu není vhodný na "crcky-mrcky" po městě. Časté starty, věčně studený motor, ani se těm vašim výsledkům nějak nedivím.

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Napsal: 19 kvě 2013, 09:52
od vojtavojta
To je stara vec,ze na drbky po meste jenom benal.

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Napsal: 19 kvě 2013, 22:06
od Imko
hombre_71 píše:Z celé téhle diskuze pro mě vyplývá, že diesel opravdu není vhodný na "crcky-mrcky" po městě. Časté starty, věčně studený motor, ani se těm vašim výsledkům nějak nedivím.
Podľa mojich pozorovaní to nie je celkom pravdivé tvrdenie. Počítač načítava percentá (t.j 1% zanesenia DPF na niekoľko kilometrov) podľa teploty výfukových plynov. Môžete mať aj horúci motor a budete jazdiť po meste 50 km/hod alebo po iných cestách, kde sú rýchlosti 60 - 90 km/hod (teploty výfukových plynov sú v meste 180 - 280 oC, a na cestách I. triedy 250 - 375 oC) tak DPF bude mať skôr 90 % ako pri jazde po diaľnici, kde sa jazdí aspoň 110 a kde je teplota výfukových plynov 350 - 420 stupňov celzia.
Podľa mojich pozorovaní môžem tiež potvrdiť aj to, že ak niekto býva vo veľkom meste a dodržuje povolenú rýchlosť 50 km/hod. môže mať problém s regeneráciou DPF , filter sa mu nevypáli, pretože pri takejto rýchlosti sa nespustí regenerácia.
Jednoducho sa percentá zanesenia naďalej zvyšujú. Dôkazom toho je aj môj posledný príspevok, kde je zobrazené zanesenie DPF až 101%. Po odchode z práce som mal DPF na 91 %. Niečo som najazdil po meste ( po nákupoch :) ) a hoci bola teplota motora okolo 70 stupňov regenerácia sa mi nespustila ( pri vyššej rýchlosti sa mi spustila už aj pri teplote 52 stupňov). Spustila sa až keď som vyšiel z mesta a nabral som vyššiu rýchlosť.

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Napsal: 23 kvě 2013, 20:23
od matesm
Ahoj, musím souhlasit s hombrem_71, při krátkých vzdálenostech kdy se motor nestačí zahřát a popojížďkách po městě procenta zanesení filtru rychle naskakují. Já mám vypozorováno, že v zimě, kdy se mi auto zahřeje po 12-15km mi při cestě do práce (22km) přibude 5-6% zanesení, kdežto teď se mi zahřeje do 4km mi za stejnou trasu přibude max.4%. Vypalování mi v tomto režimu vždy spustí v 90% zanesení, ale když vyjedu na dálnici a přišlápnu tomu, tak se mi regenerace spouští při 80% zanesení. Včera jsem jel dlouhou trasu Brno-Frankfurt, první regenerace se spustila při 80% zanesení a druhá pak také při 80% po cca 850km ve kterých je asi 25km popojížděk po přeplněném Frankfurtu.
(za foto se omlouvám, i po Německé dálnici jsem nebyl schopen zaostřit)

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Napsal: 24 kvě 2013, 21:55
od Imko
Chlapi, nezdajú sa Vám tieto argumenty (studené štarty, nevhodné auto na krátke jazdy atď.) tak trochu pritiahnuté za vlasy? ;) Nie sme predsa v deväťnástom alebo dvadsiatom storočí, keď sa autá len vyvíjali. Autá predsa pokročili veľkým vývojom. V dnešnej dobe musia predsa spĺňať veľa limitov (emisných , ekologických), musia mať vzhľadom na budúcnosť pohonných látok čo najmenšiu spotrebu. Takže niekde je asi chyba a najpravdepodobnejšia je asi tá, že DPF sú buď nevhodne konštrukčne navrhnuté alebo nesprávne nastavené. Čiže laicky povedané súčasné DPF je novodobý nepodarok automobilky. :(
Možno sa niekomu tento môj názor nebude páčiť, ale myslím si , že väčšina vlastníkov áut s DPF-kom sa s mojim názorom stotožní.

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Napsal: 02 čer 2013, 16:58
od Imko
Pozerám, že nikto zatiaľ nevyvrátil ani nepotvrdil môj názor. :)
Ja ho však potvrdím ďalšou absurditou, ktorá potvrdzuje môj názor, že všetko je vec nastavenia DPF.
Minulý týždeň som menil konečne olej (predčasnú výmenu som avizoval niekoľko príspevkov dozadu). Mal som pritom na tachometri 44 882 km, servisný interval bol po výmene oleja nastavený na INSP 30000. Po 45 km mi pri stave km 44 927 nabehla regenerácia a ukončená bola pri 44937. Po najazdeni 70 km som pri zastávke na pumpe skontroloval servisný interval, pretože mám odsledované, že sa mení cca 50 km po regenerácií. Zistil som nepríjemnú absurditu :evil: Servisný interval bol po prejdení 135 km od výmeny oleja (stav km 45017) znížený na INSP 29 000 :evil: Veď toto je už totálna hlúposť, aby som po 135 km mal tak znehodnotený olej, že sa už musí znížiť servisný interval. Na toto už OPEL nemôže mať predsa výhovorky, že všetko je v poriadku :evil:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Napsal: 03 čer 2013, 22:48
od Imko
Zaslal som rozhorčené info na zákaznickú linku Opel a som strašne zvedavý na odpoveď. :evil:

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Napsal: 06 čer 2013, 22:09
od Imko
Z Opla zatiaľ žiadna odozva. ;)

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Napsal: 07 čer 2013, 06:50
od Jocker
bych řekl, že odpověď bude stejná jako před tím....

Re: Interval regenerace DPF filtrů u motorů Z17DTx a A17DTx

Napsal: 12 čer 2013, 21:37
od Imko
Tvoj odhad bol na 100% presný :(
Dnes mi prišla odpoveď znovu suchopárna :evil: , bez vysvetlenia a bez odpovedí na moje otázky. Na odpoveď, ktorú som dostal môžem s určitosťou povedať, že "Oplu" ide o zákazníka len keď predáva auto a ďalej ho nezaujíma aj napriek tomu, že vlastným pričinením znehodnotí klientovi auto, čo je môj prípad. :evil: Neviem prečo ma stále posielajú na diagnostiku, keď auto okrem častého vypaľovania nemá žiadne problémy.

Dobrý den, pane ,
Jediné, co můžeme doporučit, je přistavit vozidlo do autorizovaného servisu k diagnostice a analýze, ověření funkce systému.
Předem děkuji a jsem s pozdravem
Teamleader
Zákaznický servis Opel CaS