Re: Dodatečný teploměr vody
Napsal: 26 kvě 2011, 15:41
cakal som kedy ho tu das
Forum pro majitele vozů Opel Astra H a Zafira B
https://www.opel-astra-h.cz:443/forum/
jak jsem psal, technicky je možné, aby si každý uživatel s poměrně levným kabelem dělal upgrade FW modulu teploměru, ale v tuto chvíli o tom neuvažuji, a to z jednoho prostého důvodu: ochrana proti kopírování, resp. klonování modulu. Abych mohl dát veřejně k dispozici FW, musel by být FW šifrovaný a dešifrování by se provádělo až v zavaděči v teploměru při změně FW. Použitý mikropočítač má dostatečný výkon na dešifrování celkem silných šifer, takže problém není, ale dost času zabere tvorba toho zavaděče (i když se dá koupit i hotové řešení). Je mi jasné, že změna FW přes poštu je dost nepříjemná záležitost, ale zatím to tak bude. Co přinese budoucnost se uvidí.Hoonza píše:...kdyby šla udělat aktualizace FW stažením z internetu a následně by si to tam člověk mohl nahrát sám
tohle není laický dotaz. Ano, teoreticky samozřejmě může. CAN je sběrnice a jakmile jedna jednotka sběrnici trvale „stáhne“ do dominantní úrovně nebo zkratuje nebo připojí na GND/+12V apod., veškerá komunikace na CANu končí. Naštěstí si touto otázkou lámali hlavu i vývojáři obvodů pro CAN sběrnici a díky tomu jsou v modulu teploměru použity nejnovější CAN převodníky úrovní (vyhovující požadavkům norem GM GMW3122 Dual-Wire CAN Physical Layer Spec. a GMW3089 Single Wire CAN Physical Layer Specification), které vylučují „zamražení“ sběrnice. Další otázka je, že FW musí být dost spolehlivý, aby nezačal nazdařbůh posílat CAN zprávy s vysokou prioritou a opět CAN sběrnici tímto neodstavil, toto je zase ale řešitelné hlídacími algoritmy v FW. Teploměr je z pohledu problematiky EMC (ve stručnosti: svou elektromagnetickou činností nesmí rušit okolní elektronické jednotky a naopak činností okolních el. jednotek nesmí být rušen) řešen jako jakákoliv jiná řídící jednotka vozů OPEL, proto také vyskočil jeho cena.Hoonza píše:...nemůže krabička nějak negativně ovlivnit, tím že napojena na sběrnici CAN, komunikaci ostatních řídících jednotek vozu?
a v jaké podobě? Myslíš jako parkovací asistent vykreslující trajektorii či něco podobného? Asi by šlo zobrazovat vzdálenosti, ale nejsem si jistý, zda-li by to k něčemu bylo při couvání dobréHoonza píše:...zda by nešlo využít data z parkpilota (v live datech je vidět přesně vypočítaná vdálenost k překážce u jednotlivých čidel) a implementovat to displeje?
a v jaké podobě? Myslíš jako parkovací asistent vykreslující trajektorii či něco podobného? Asi by šlo zobrazovat vzdálenosti, ale nejsem si jistý, zda-li by to k něčemu bylo při couvání dobré[/quote]Hoonza píše:...zda by nešlo využít data z parkpilota (v live datech je vidět přesně vypočítaná vdálenost k překážce u jednotlivých čidel) a implementovat to displeje?
No asi je to utopie, byl to jen nápad - myslel jsem to následovně, při aktivaci parkpilota by se na displeji zobrazil symbol auta a okolo asi nejspíš textové údaje s daty od sensorů s vypočtenou vzdáleností k překážce. Parkovací asistent vykreslující trajektorii jako to má třeba audi je pěkný, ale toto je už vůbec nereálné.PepaS píše: a v jaké podobě? Myslíš jako parkovací asistent vykreslující trajektorii či něco podobného? Asi by šlo zobrazovat vzdálenosti, ale nejsem si jistý, zda-li by to k něčemu bylo při couvání dobré