Pro ty, kteří maji rádi svoje auto a rádi o něm ví víc, než běžný uživatel, je to dobrý si obstarat něco, čím se nechá sledovat regenerace a dodržovat je. Nicméně to není nutnost. Pokud je potřeba zastavit a vypnout motor při regeneraci, tak to bez obav můžete udělat. Mozek auta má toleranci, několik přerušení si pamatuje a při další jízdě spustí regeneraci znovu. To se může opakovat několikrát a pokud by i třeba po několikátém pokusu se regenerace nezdařila, pak by měla jednotka prvně spustit upozornění, třeba formou blikání kontrolky DPF/FAP. Pokud by ani to řidič nedodržel, kontrolka by svítila stále a měla by se spustit neprodleně regenerace manuálně přes diagnostiku. Nevím, jestli to má Oplík stejně, ale bude to obdobné. Takto jsem to měl u Mazdy6, kterou jsem prodal a vrátil se k benzínu, páč jsem byl víc otrokem, než uživatelem. A pokud se jezdí 20km tam a zpátky a sem tam dál, tak je nafta s dpf akorát starost. Mě regenerace trvala +/- 15 km a jako na potvoru, vždy začala kousek od baráku a to i když jsem jel třeba 300 výlet a já najížděl km, jen abych to dopálil a měl klidný spaní. Bohužel nechápu , proč nedávají kontorlku pro řidiče, že začla regenerace a po vypálení by zhasla. Logicky, potřebují prodávat filtry a né, aby si to každý hlídal a dobrou péčí mu prodloužil život. Já měl OBDII wifi zástrčku a v mobilu apku ForScan pro Mazdy, vytáhl si potřebné pidy a viděl jsem přesně, teploty spalin před katem, za katem na začátku filtru, uprostřed a za ním. Tlakový čidla, aktuální zanesení filtru a kdy je regenerace on/off. Začínala pálit cca při 6-8 g/l. Teploty při pálení přes 600°C. Bez mobilu nebylo možný poznat kdy pálí, pouze aktuální spotřebou, kdy z kopce bez plynu neukazovala 00L/km, ale 2-3L spotřebu, kdy to tam pralo naftu. A nebo při zastavení, když jsem vylezl z auta, bylo slyšet, jak praská ve výfuku, díky vysokým teplotám. Taky nutno říct, (ale nevím jak to má Oplík) že při zastavení se rege přerušila. Takže na volnoběh to nepálilo (semafory, zácpa) až po překročení 20km/h to opět začalo pálit. Při stání pálila pouze vynucená regenerace, kdy si motor sám držel zvýšené otáčky. A nesmělo se dotknout pedálů, jinak to ukončilo. Fíglema pomocí zdířky v pojiskové skříni a podobným způsobem, jako se pedálama vyčítají chyby, nebo maže servis se nechala vyvolat i rege doma na louce, bez nutnosti zásahu a placení v autorizáku. No a jelikož toto všechno už nemělo s požitkem z jízdy nic moc společného a víc jsem diagnostikoval a snažil se mít všechno A1 a v zimě radši chodil v mraze pěšky, jen abych nemusel startovat naftu, tak toto mě po návštěvě emisí, kdy mi technik řekl, že pokud by jel na ostro, podle novely, tak že bych neprošel, páč mi naměřil vysokou kouřivost. Jako každýmu dieslu, co tam přijede. Pak se optal, rozvodák měnils? Jo. A šlapal jí tak na krk deset minut s přestávkama, aby vyfoukal saze a pak naměřil hodnoty lepší než udával výrobce. Pane, vy to moc šetříte. Nešetřím, jezdím normálně, filtr je v bezvadným stavu. To víte, to má každej. Dneska bych jich vyhodil 9... Až sem příště pojedete, tak těch 20km jedte 2-3 a 3-4tisíce otáček a přijede s připraveným laufem a neměříme to na první dobrou... Ještě ten večer jsem podával inzerát, Jako blbec se o to starám, dodržuju všechno, jezdím normálně a spíš motor vytáčím, aby se vyplách, tankuju kvalitní naftu, leju vif , kašlu na longlife a měním po 10ti tis. A kvůli emisním idiotským zákonům pak neprojdu a stará kokta, co jí leze dehet z laufu jo??? A o readnies kodech mluvit ani nebudu... Takže návrat k benzínu a jsem opět spokojený řidič

Jo a ti, kteří při regeneraci jezdí kolem baráku na dvojku a točí to do červených, tak je to uplná hovadina. Filtr se nejlíp (nejrychleji) vypálí při ideálních, normálních otáčkách při běžné jízdě. 2-2500 ot.