Stránka 21 z 29
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Napsal: 28 pro 2015, 17:32
od alzafir
pavelA píše:Tak urcite ten senzor po ocisteni vykazoval ine hodnoty ako ked bol zaneseny a rj to brala ako hodnoty mimo povoleny rozsah
To určitě ne. Rozsah hodnot je daný. Pokud by to po čištění skočilo mimo toleranci, pak by to bylo čištěním- poškozením snímače.
pavelA píše:A kde sa nachadza teda pravy solenoidny ventil ktory ten tlak tzrba vypusta ? Ma niekto foto ?
Tady pleteš 2 věci dohromady. Solenoidní ventil ovládání regulace turba nemá nic společného s tlakem turba v tom smyslu, že by tlak nějak vypouštěl. On pouze reguluje podtlakem náklon lopatek turba podle tlaku v sání prostřednictvím té baňky s táhlem, je to tlaková regulace turba, rozhodující je hodnota MAP senzoru.
Jediné co ten ventil umí vypustit, pokud se to tak dá nazvat, tak to je množství podtlaku mezi regulačním ventilem samotným a baňkou, co ovládá podtlakem táhlo turba.
V motoru není nic, co by tlak v sání vypouštělo.
Ovládací solenoidní ventil regulace turba je na zadní části motoru.
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Napsal: 28 pro 2015, 17:35
od Hellrider
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Napsal: 28 pro 2015, 17:53
od Hellrider
To jsi měl napsat hned že myslíš turbo.
EGRventil pouští část výfukovích spalin zpět do sání.
2x spálené spaliny=méně sazí=pomaleji se zanáší DPF.
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Napsal: 28 pro 2015, 19:11
od Ondra.
Hellrider píše:To jsi měl napsat hned že myslíš turbo.
EGRventil pouští část výfukovích spalin zpět do sání.
2x spálené spaliny=méně sazí=pomaleji se zanáší DPF.
a jaký máte názory na restrikor vs. DPF? Mám restriktory před i za EGR a čím dál přemýšlím o tom že je v zájmu ochrany DPF vyndám
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Napsal: 28 pro 2015, 20:39
od alzafir
Hellrider píše:To jsi měl napsat hned že myslíš turbo.
Já spíš myslím, že PavelA stejně myslel úplně něco jiného
Hellrider píše:EGRventil pouští část výfukovích spalin zpět do sání.
2x spálené spaliny=méně sazí=pomaleji se zanáší DPF.

To jako fakt? Myslíš, že díky otevřenému EGRu to míň zanáší sání? Včetně DPF???
To mi, prosím, vysvětli!!
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Napsal: 28 pro 2015, 21:24
od Ondra.
neřekl že se míň zanáší sání ale DPF. To dává smysl, proto jsem reagoval já s dotazem na restriktory
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Napsal: 29 pro 2015, 01:12
od Hellrider
Omezovače průtoku. Hmmm to je pro mne vyšší dívčí škola. Odstraněním by si zvýšil výkon a snížil spotřebu. V podstatě to jsou kurvítka a jejich odstraněním nic extra by se stát nemělo.
Ale na tohle bych se radši zeptal Romana K ten je tu machr. Má servis.
Může to mít nějaké úskalí o kterém nevím.
Díky, ano myslel jsem že se méně zanáší DPF a né sání.
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Napsal: 29 pro 2015, 09:41
od alzafir
To je špatná teorie. Motor s EGRem vytváří víc sazí, víc kouří. To je ověřené jak praxí, tak měřením emisí.
No a stačí nakouknout do vlákna o rychle zanešeném DPF, nezřídka za to může právě EGR.
K restriktorům nemám co říct. Nikdy jsem to nezkoušel.
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Napsal: 29 pro 2015, 11:02
od honzap
Hellrider: restriktory, o kterých je řeč, snižují množství spalin, které jdou zpět do sání.
Vraceni spalin by mělo to zapříčinit menší teplotu ve válcích při hoření směsi nafta / vzduch a tím i menší emise NOx, které vznikají právě při vysokých teplotách.
Nedovedu si zdůvodnit případný nárůst spotřeby po instalaci restriktoru, maly nárůst výkonu ano - nasává se chladnější vzduch s větším podílem kyslíku. Výhoda je, že jde o originální, takže homologovany doplněk.
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Napsal: 29 pro 2015, 12:47
od Ondra.
Originalni doplnek pro fiat kde se udajne pri instalaci restriktoru pry upravuje sw motoru. Co na restriktor dpf stale nevim