To Adriano2:
rozhodně jsem nechtěl, aby někdo měl dojem, že na focus mrčím. Dělají to servisáci. Co se podvozku týká v FFI, nic lepšího dlouho nebylo a asi ani není za ty peníze. S tím autem se dalo "carvovat" v zatáčkách. Problémem bylo při 240tis km ztráta oleje, případná výměna polomotoru, což nyní ford za 25tis nabízí. Druhá věc, kterou vidím jako problém je rez na zadních dveřích od mladých kusů-musel jsem reklamovat až u importéra. Třetí problém elektrika, drátky tenké jak do walkmana, časem to přestávalo fungovat. Např. mi vyhořela celá elektrika od zkorodovaných sufitek nad zadní spz.
Jinak ford byl velká láska, a když jsem se později dočetl, že ta 1.6tka má původ u Yamahy, pochopil jsem, proč mi u verze Trend (jiná převodovka), držela 3ka do 150
To Skrolant:
s tím lpg mě to možná začne zajímat, tak se na Tebe obrátím.
To Milosh:
při těch novodobých Downsizingových šílenstvích (které se v USA moc neberou a např. japonci vyrábí diesel, právě kvůli evropě) se může stát, že 1.6 diesl bude papat papírových 4.1 a někdo (nejspíš ford nebo fiat) vyrobí něco jako 1.0T a ta bude papa 4.2. Pak už to bude na pováženou. Ale domnívám se, že ty nové benzínové motory jsou odladěné (a to mám potvrzené od mechanika motoráře po celorepublikovém školení) na kratší životnost kolem 200tis km a pak sbohem a šáteček. Podle EU je auto spotřební zboží jako výše zmíněný walkman (který už dnes seženeme jen v muzeu Sony)
To Q-čko:
Je to tvůj názor, máš na něj právo. Ale troufl jsem si tyto dvě auta shodnotit právě pro svoji blízkost. Jednak váhově, jednak charakteristikou. Co do výkonu si myslím, že jsem srovnal vhodně. Právě nejvíce se k sobě dají přiblížit tyto motory (výkonem a spotřebou). Rozhodně více než 1.6 nebo 2.0.
Korelace, že "vlevo" od 1.8 je 1.7 (74, 81, 92kw) a v "pravo" je 1.9 mi prišlo právě vhodné ke srovnání. Navíc 1.7(74kw) a 1.8 mají jen 5tku. Pocitová jízda je 74kw s turbem blížící se 103kw atmosféry. (upraveno 1x: při troše dobré vůle, jinak to stejné není samozřejmě).
A pokud to nebylo zřejmé, šlo mi o srovnání dvou - dle diskuzí - velmi spolehlivých motorů. (pro přiblížení v roce 2009 jsem si kupoval 1.7 74kw, kdy to nikdo nestáčel, nyní se situaci mění a i 1.7 už obchodují gauneři. Proto bylo moje uvažování z podstaty logické: benzín nebude mít tak "natrháno" než diesel. Když se člověk podívá na mobile.de, a zadá soukromý prodejce, často u garáže rodinného domu najdeš zafiru, která jezdila tak do 10tis km ročně jen s dětmi po výletech. To se dieslu stát nemůže

z podstaty nákladů na pořízení a návratnosti.
Jinak každé auto je jiné, a proto jsem hledal servisované po jednom majiteli. Našel, díky bohu v Dánsku. Jen v něm mám mořský písek
PS: včera mi BC ukazovalo ujeté km 645. A průměr 8.1
spočítal jsem to na kalkulačce s natankovanými litry.....aaaaa? 7.1. !!! co víc si přát
