Stránka 3 z 3

Re: Bezpečnost vers. šířka kola

Napsal: 08 kvě 2012, 10:25
od rob.brno
Je tedy nějaký důvod širší kolo vlastně dávat, jinný než že to třeba lépe vypadá?

Vidím samé nevýhody:
-horší průjezdnost na špatném povrchu
-vyšší spotřeba


Ad spotřeba X šířka jsem ted našel přímo v uživ. příručce auta naměřené hodnoty pro Zafiru s manuálem:
-pro 195mm A16XER - 9,2/5,7/7
-pro 225mm A16XER - 9,3/5,8/7,1
Nepíšou jestli zimní nebo letní.
Tedy je vidět(alespon papírově) nemá šířka extrémní vliv na spotřebu, většinou je to jen o 1deci více, dokonce u benzínu s objemem přes 2L to papírově nemá vůbec význam.

Re: Bezpečnost vers. šířka kola

Napsal: 08 kvě 2012, 13:33
od Westler
rob.brno: Proc siroke kolo? Co treba mnohem lepsi stabilita v zatackach, nejen kvuli sirce, ale hlavne kvuli vysce pneu.

Na spatnem povrchu naopak lepsi prujezdnost, je k dispozici vetsi stycna plocha, ktera pomuze toc. moment prenest na vozovku.

Re: Bezpečnost vers. šířka kola

Napsal: 08 kvě 2012, 15:03
od vencator
Ovsem na mokru vyssi nebezpeci aquaplaningu a pokud bereme v uvahu zimni horsi trakce na rozbredlem snehu :D kazdy rozmer ma svoje pro a proti a zalezi na tom, kdo je na co zvyklej a jak s tim jezdi. Sirsi pneu na suchu by teoreticky mely mit i kratsi brzdnou drahu...