Stránka 3 z 3
Re: Provozní teplota motoru
Napsal: 29 říj 2011, 17:53
od colli
díky moc

90 Stupnu je O.K ??

1.6 77KW
Re: Provozní teplota motoru
Napsal: 29 říj 2011, 18:19
od Stan.
Z16XEP 77kw(XER 85kw) má tzv. dvoustupňový termostat. Na volnoběh a nízké zatížení otevírá mechanicky až při 105°C a při plném zatížení pak otevře elektricky při 90°C. Pokud jsi jel téměř na plný výkon, tak je teplota 90°C v pořádku. Při nízkém zatížení má být teplota okolo 105°C. Ventilátor má potom spínat přibližně při 113°C. Pouze pro informaci, aby tě neděsila vysoká teplota při volnoběhu.

Re: Provozní teplota motoru
Napsal: 29 říj 2011, 18:25
od zralok
Aha, to jsou nám to novinky
Re: Provozní teplota motoru
Napsal: 29 říj 2011, 18:43
od colli
Díky Stan. za vysvětlení, to je docela vysoká teplota. jel jsem po dálnici 89-90 stupnu ,ale nák na plnej výkon to ne.
Re: Provozní teplota motoru
Napsal: 29 říj 2011, 19:03
od Stan.
Co jsem vyčetl z ruského překladu, tak za plný výkon pro otevření se uvažuje přibližně od polovičního zatížení a výše. Při jízdě po dálnici jsi jel určitě více než na půl plynu, tak-že teplota 90°C byla v pořádku. Zatížení si řídí sama řídící jednotka motoru a podle toho upravuje signál pro elektrické otevření termostatu.

Re: Provozní teplota motoru
Napsal: 30 říj 2011, 19:15
od colli
Cesta 150 km 50% 90km/h 50% Dálnice. Ne a ne se nák moc zahrát cca 60 stupnu. až po 130 km na pražském okruhu 89-90 stupnu.
Re: Provozní teplota motoru
Napsal: 30 říj 2011, 20:07
od šnek
colli píše:Cesta 150 km 50% 90km/h 50% Dálnice. Ne a ne se nák moc zahrát cca 60 stupnu. až
po 130 km na pražském okruhu 89-90 stupnu.
Nemáš tam nějakou krpu?Já mám 60 stupňů po 2-3km.Pak to samozřejmě leze nahoru.

Re: Provozní teplota motoru
Napsal: 30 říj 2011, 20:39
od Stan.
http://translate.google.cz/translate?hl ... d%3Divnsfd
Popis funkce termostatu motoru Z18XER 103kW, který byl vyroben dle termostatu motoru
Z16XEP,odklikni si odstavec
motor, pak
nový benz.motor Z18XER a
termostat modul. Pro lepší orientaci a pochopení funkce.