Stránka 3 z 5
Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování
Napsal: 20 črc 2011, 20:35
od Radovan
Tak dnes mi namontovali tempomat v Opelu.
a zeptal jsem se na názor přijímacího technika na to vymačkávání spojky. Nevěděl, prý těžko říci. Tak holt co človek co jiný názor....
Tak to budu dělat po svým, tj. s vymačkáváním spojky....
P.S. a parkuju tak, že zatáhnu ručku a na "ní auto drží". Až pak do-zařadím kvalt. To kdyby náhodou prdlo lanko. Nevisí mi tak auto na rychlosti a je tam pojistka kdyby lanko dosloužilo.

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování
Napsal: 20 črc 2011, 20:39
od colli
Náké auta bez sešlápnuté spojky nelze nastartovat.

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování
Napsal: 20 črc 2011, 20:45
od Radovan
colli píše:Náké auta bez sešlápnuté spojky nelze nastartovat.

fayn-to jen potvrzuje i můj dosavadní zvyk=vyšlápnout spojku.

a FERTIG.
Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování
Napsal: 20 črc 2011, 20:55
od x-father
No jednak se rikalo, ze to ulehci starteru, protoze nemusi tocit s motorem i celou prevodovkou. Nekde sem uz slysel, ze je to prezitek z dob skodovek a jejich slabych starteru, ale myslim, ze hlavne v zime, kdyz je auto cele promrzle je to znat. Ja kdyz mel auto treba dva dny venku a bylo treba deset pod nulou, tak auto startovalo tak ztuha, ze podpetim zhasinal i GID behem startovani.
Jinak hlavni vyhodu vidim taky v tom, ze cas od casu si clovek treba neuvedomi, ze tam ma kvalt a v mysli si, ze tam ma neutral. Kdyz automaticky vzdycky pri startovani vymacknu spojku, tak se me nemuze stat, ze bych pak nekde poskakoval na starteru.
Proste kdykoliv startuju, tak automaticky drzim seslaplou spojku a brzdu.
Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování
Napsal: 20 črc 2011, 21:00
od sladas opc
napriklad toyota uz nejde nastartovat bez seslapnuti spojkoveho pedalu...a uz to pry dela dost automobilek tak pochybuju ze by neco odchazelo..
Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování
Napsal: 20 črc 2011, 21:14
od danka
ja som si tiez zvykla startovat auto so zmacknutou spojkou a brzdou. vacsinou mam nielen zatiahnutu rucnu, ale aj zaradenu rychlost. alebo len zatiahnutu rucnu.
tie nohy mi automaticky slapaju na pedale, nastastie nie na plynovy

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování
Napsal: 20 črc 2011, 23:45
od Pepino_GH
Radovan píše:
P.S. a parkuju tak, že zatáhnu ručku a na "ní auto drží". Až pak do-zařadím kvalt. To kdyby náhodou prdlo lanko. Nevisí mi tak auto na rychlosti a je tam pojistka kdyby lanko dosloužilo.

Jaké lanko máš na mysli? Od ruční brzdy?

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování
Napsal: 21 črc 2011, 08:54
od Radovan
jojo, myslel jsem, že auto drží na ruční brzdě.
Nebo jsem napsal něco blbě a budu nachytán?

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování
Napsal: 21 črc 2011, 09:46
od Oťas
Při parkování z kopce u dvouhmotového setrvačníku používat ruční brzdu a zařazení rychlosti brát jen jako pojistku. Je třeba pouštět pedál spojky jako poslední, aby váhu auta držela ruční brzda.
U normální setrváků je to jedno.
Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování
Napsal: 21 črc 2011, 09:56
od Oťas
Při parkování z kopce u dvouhmotového setrvačníku používat ruční brzdu a zařazení rychlosti brát jen jako pojistku. Je třeba pouštět pedál spojky jako poslední, aby váhu auta držela ruční brzda.
U normální setrváků je to jedno.
Edit: převzato z volvoclubu.
pokud máš auto zabržděno jen se zařazeným kvaltem, což je obvykle 1° nebo zpátečka tak z principu nejlehčího daného převodu vyvíjíš permanentně tlak na pružiny v dvouhmotovém setrvačníku, které se časem vymačkají=unaví a vznikne vůle jenž způsobuje klepání na volnoběh. Pokud napřed zatáhneš ručku (auto si ve svahu tzv. sedne) a pak dáš kvalt jako pojistku tak je to něco jiného protože je sice v převodovce zařazená rychlost a sepnutá spojka, ale na motor nepřenášíš žádný moment - ten pobrala v první fází ruční brzda.
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané.