Stránka 3 z 12
Re: Quick Heat - dodatečná montáž
Napsal: 08 čer 2010, 16:03
od Filda
Ok.
Re: Quick Heat - dodatečná montáž
Napsal: 19 čer 2010, 10:06
od David B.
Nechal jsem se tady inspirovat a QH už mám doma. Teď ještě ten spodní kryt, pozjišťuju jak je to s tím alternátorem, zkusím to namontovat a potom dám vědět.
Re: Quick Heat - dodatečná montáž
Napsal: 19 čer 2010, 20:57
od JirkaF
David B. píše:.... zkusím to namontovat a potom dám vědět.
To bude super, když se podělíš o zkušenosti. Nezapomeň prosím fotit. Na kolik Tě to vyšlo?
Re: Quick Heat - dodatečná montáž
Napsal: 21 čer 2010, 08:28
od David B.
Nakonec jsem za to dal pětku. Míň už jít nechtěl. Díval jsem se do EPC na alternátory a i když tam není přímo specifikováno, že některé jsou určeny přímo pro použití s QH, tak pokud se nad tím logicky zamyslí, tak k čemu by se asi dělal alternátor 140A. Předpokládám, že pokud je tam QH, tak by tam měl být ten 140A. Se 120A to určitě pojede taky i když sem tam bude odběr špičkově trochu překročen. 100A altern. už bude mít asi problémy, zvláště při zapn. dalších spotřebičích jako mlhovky, vyhřívání skla, vyhřívání sedadel a hlavně při činnosti serva.
Re: Quick Heat - dodatečná montáž
Napsal: 21 čer 2010, 10:14
od JirkaF
David B. píše:Nakonec jsem za to dal pětku. Míň už jít nechtěl.
Myslíš 5 litrů, nebo 10?
David B. píše:
Předpokládám, že pokud je tam QH, tak by tam měl být ten 140A. Se 120A to určitě pojede taky i když sem tam bude odběr špičkově trochu překročen. 100A altern. už bude mít asi problémy, zvláště při zapn. dalších spotřebičích.
No uvažoval bych stejně. Právě v nutnosti vyměnit alternátor vidím největší kámen úrazu. Myslím, že jen částečně přezbrojit stávající nelze (to by byla klika, kdyby vinutí a všechno bylo shodné a stačily vyměnit jen diody + zbytek) a tedy je třeba celý nový + zbytek a to nebude levná záležitost. Co stojí ten 140A? Myslím že o jiném nemá cenu uvažovat a to je určo tak 10+. Takže jsme na 15+řízení+doprogramování + práce a nejspíše dodatečné vodiče velkého průřezu... Cenově to vidím srovnatelně s bufíkem, který ale ohřeje nejdřív motor a až pak interiér. Takže asi bude bufík pomalejší, cucne si paliva a trochu i baterky, ale šetří motor i čas při zimním raním zahřívání/škrábání.
Teď mě napadlo, že by mohla existovat rozumnější cesta přes nějakou repasovou firmu na altíky. Oni to dělají výměnným způsobem. Dáš starý a oni Ti dají nový, resp. repasovaný. Otázka ale je zda by šel vyměnit s doplatkem 100A za výkonnější 140A .... a u těch co se točí VW, snad ale u našich...
Re: Quick Heat - dodatečná montáž
Napsal: 21 čer 2010, 20:52
od David B.
Myslím 5 litrů. Co se týče toho alternátoru, tak si nejsem jistý, ale ta verze 140A má snad i jinou řemenici.
Re: Quick Heat - dodatečná montáž
Napsal: 22 čer 2010, 15:13
od JirkaF
David B. píše:Myslím 5 litrů. Co se týče toho alternátoru, tak si nejsem jistý, ale ta verze 140A má snad i jinou řemenici.
Aha. No tak myslím že dostat se jen s materiálem(topidlo+altík+regulátor+kabeláž) pod 15 bude umění.

A když se veme +doprogramování+práce, tak jsme na dvacce. Ale to je jen můj odhad a třeba příjemně překvapíš.
Každopádně držím pěsti a těším se na bližšší info jak to dopadlo a hlavně na zkušenosti s tím jak to funguje. Jestli se to dá srovnat s bufíkem (vyjma ohřevu motoru) a tak.

Re: Quick Heat - dodatečná montáž
Napsal: 22 čer 2010, 19:18
od corsaczek
Bufíku se to vyrovná těžko. Jinak by mi zajímalo, kolik cca stojí takovej dodatečně udělanej bufík?
Re: Quick Heat - dodatečná montáž
Napsal: 22 čer 2010, 20:52
od JirkaF
corsaczek píše:Bufíku se to vyrovná těžko.
Proč? Představuju si, že v zimě přijdu k zamrzlému autu (nebo nastartuji z okna dálkově). Přijdu k zahřátému autu, lehce odhrnu sníh, nebo jen rovnou odjedu.
corsaczek píše:Jinak by mi zajímalo, kolik cca stojí takovej dodatečně udělanej bufík?
Od 20-25 v základu vejš. V plné výbavě s GSM ovládáním a tak myslím cca. 35...., mluvím o teplovodním bufíku co ohřívá motor a pak zbytek.
U ostatních typů je vždy nějaký technický háčíček...
Re: Quick Heat - dodatečná montáž
Napsal: 23 čer 2010, 11:51
od David B.
Tak jsem se ptal známého v Opel servisu a ten mi říkal, že když bylo auto v plné výbavě i s QH, tak tam byl alter. 125A (zajímavé, takový jsem v EPC nenašel). Altern. 140A říkal, že snad ještě za svoji kariéru ani neviděl. Každopádně ten 140A má jinou řemenici, tím pádem širší řemen a s tím spojené jiné řemenice na klimakompresoru, atd. atd.