Stránka 3 z 3

Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu

Napsal: 04 led 2010, 21:06
od kajdzas
S cenou zkušenost nemám. V servise by jsi jim měl popsat co to dělá a pokud jsou jen trochu znalí, měli by na to přijít bez velkých problémů.
Pokud je to tím co jsem popisoval, tak při nastartovaném motoru a šlapání na pedál by jsi mohl slyšet v určitých pozocích malé syčení od pedálu, popř přímo v motorovém prostoru v blízkosti posilovače. Posilovač má dvě komory, v jedné se dělá podtlak a šlápnutm na pedál se dostává do té druhé komory atmosférický vzduch. Pokud to vše funguje správně, tak pedál chodí dobře. Pokud mezi těmto dvěma komorami dochází k netěsnosti (příčin může být více uvnitř posilovače) pak logicky brzdový pedál tuhne pod nohou, protože nemá v té druhé komoře dostatečný podtlak. Prostě to funguje na rozdílu tlaku mezi dvěmi komorami.
Když nemáš nastartováno a sešlápneš tak asi dvakrát pedál, tak ti zuhne pod nohou úplně. To je vlastně tento princip.
Nevím co tam máš za posilovač, když tak mi udělej fotku z jeho štítku. Pokud by byl ATE, tak bych ho mohl možná sehnat.

Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu

Napsal: 27 led 2010, 22:57
od janda82
dimi píše:Vojta 8-) Vždyt si na ty problémy zaděláváš sám, když sjízdíš destičky až do mrtě. A to vědomě. Pak ti může začít blbě chodit pístek, poničíš prachovku a úplně zbytečně tě to pak stojí kotel. Desky jsou spotřební věc a odchází všude a stojí pár korun.
Ahojte, dnes som meral hrubku kotucov, nameral som ich nutnu vymenu spolu s platnickami, co je horsie objavil som na pravom kolese roztrhnutu prachovku a tym trosku zaneseny piestik (PISTON). Neviete mi poradit ci sa to da OBJEDNAT samostatne, ak ano kde a aky rozmer to vlastne je alebo treba cely strmen, pripadne staci ocistit ten piestik (neviem ako moc je poskodeny) a dat novu prachovku?
Nemec brzdy vydral, a ja som to asi dorazil :(

Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu

Napsal: 28 led 2010, 12:07
od Kesi
Ak piestik nie je veľmi zhrdzavený tak ho stačí prebrúsiť jemným šmirglom a preleštiť brusnou pastou. Prachovka sa dá vymeniť. Napr. Elit:

Opravná sada - brzdový třmen. Průměr 57
montovací strana:přední osa / průměr v mm:57 mm / brzdovy system:ATE /
Dodávateľ: SEIN 8,27 EUR (9,84 EUR / 296,48 SKK

Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu

Napsal: 28 led 2010, 17:51
od janda82
Kesi píše:Ak piestik nie je veľmi zhrdzavený tak ho stačí prebrúsiť jemným šmirglom a preleštiť brusnou pastou. Prachovka sa dá vymeniť. Napr. Elit:

Opravná sada - brzdový třmen. Průměr 57
montovací strana:přední osa / průměr v mm:57 mm / brzdovy system:ATE /
Dodávateľ: SEIN 8,27 EUR (9,84 EUR / 296,48 SKK
dik, dnes som volal do opla, original prachovka stoji 14€. Moj mechanik mi tiez hovoril, ze pokial ten piestik nie je vyzraty hrdzou tak to bude ok a nebude ho treba menit, pred pripadnou vymenou ho ale radsej premeriam lebo v katalogoch existuju dve verzie tych piestikov 55 a 57mm priemer. Opel dodava len komplet strmen, tie piestiky su asi len druhovyroba.

Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu

Napsal: 28 led 2010, 20:20
od Kesi
Tá opravná sada je len prachovka a aj Elit má dva rozmery a za polovičnú cenu (ako Opel). Piestik som zvlášť nevidel ale strmeň stojí v Elite cca 100,-€

Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu

Napsal: 23 říj 2010, 18:04
od janda82
Ja len pre doplnenie ak by sa to tiez niekomu stalo.
Poskodeny piestik som musel vymenit (vyraba ho asi iba spanielsky Frenkit cca 12€, dodavatel bol auto-art.sk) spolu s novou prachovkou (GM), najazdenych cca 15000km a brzdi bez problemov, brzdovka neunika :?:

Re: Ztvrdnutí brzdového pedálu

Napsal: 19 dub 2015, 20:32
od Mava
Vsiml jsem si, ze mi mirne pribrzduje jedno predni kolo. Pri brzdeni neni nic poznat ani nikam netahne. Ale levy kotouc se zahriva mnohem vic nez pravy. A taky hreje i pri bezne jizde bez brzdeni. Sundal jsem kolo, rukou s kotoucem otocim, ale je citit, ze klade vetsi odpor nez by mel. Po poklepani trmenu problem zmizel do chvile, nez jsem znovu seslapl brzdu. Zase zustal viset. Co s tim? Bude stacist vyndat desky a vycistit? Brzdy a koutoce maji najeto 60.000 a opotrebene nejsou. Diky za typ 8-)