Po prostudování webu jsem došel k závěru, že bych olej taky preventivně vyměnil (Z16LET) - auto jsem kupoval s 50tkm (snad reálných

). Kdysi jsem o výměnu žádal autorizák, ale tam mi výslovně řekli, že náplň je doživotní, a že je do toho lepší nehrabat, to jsem ale zdaleka neměl takové povědomí o tom, co je M32 zač.
Teď má auto 140tkm, pohyb řadící páky pozoruji tak, že když páku zatlačím mimo svou standardní polohu a přidám, tak se pohne zpět, ale pak už se dál nijak nehýbe (je to ten pohyb ŘP, o kterém tu všichni mluví?). Nepřijde mi, že by se to nějak horšilo a je to tak nějak stejné od doby, co jsem to vůbec začal zkoumat (cca ve 100tkm). Co se týče zvuku, tak mi auto přijde trochu hlučnejší, než původně (ve smyslu "bzučení"), ale přisuzuju to i trochu stárnutí auta a celkově celé pohonné soustavy. Navíc se nezdá, že by ty zvuky nějak přímo souvisely s aktuálně zařazeným kvaltem
Nicméně k výměně mě dokopala jedna věc - jednou se mi stalo, že po výjezdu s naloženějším autem v zimě (cca -10) jsem po delší cestě (20km určitě) šlápnul na plyn, motor začal brát, ale po chvilce se auto celé jakoby rozvibrobalo a bylo to doprovázené i hlukem. Samozřejmě mi to nedalo a začal jsem to koumat, tak to dělalo na kvalty 4, 5 i 6 s tím, že motor byl vytočen tak na 2300 - 2500 - pak plnej plyn a vibrace se opakovaly. Ale pak jsme vjeli do města, tam jsem to moc testovat nemohl no a pak už se mi to znovu a ani jindy nepodařilo vyvolat. Tak vlastně nevím, jestli už jsem dosáhl průseru s ložiskem, nebo ne.
K výměně: byla to rychlovka, za hoďku hotovo, vylito přes dva litry červeného, relativně čistého oleje. Na dně nádoby trochu nečistot a jeden malinkatý úlomek čehosi (cca milimetr) - materiálem spíš kus zubu, než kus ložiska, ale jinak nic, tak snad jsou ložiska zatím v cajku.
Ke kontrolnímu šroubu se tam vešly přesně dvě láhve, tedy 2l, po zavření jsem nalil ještě 2dcl (tedy přesně podle tohoto videa:
https://www.youtube.com/watch?v=I-6rsu_i9m8)
Pokud byste měl někdo nějaký komentář, upozornění nebo radu, tak budu jen rád.