255A GM je v inej norme, ako bežné baterky v norme "EN"
Neporovnávaj to spolu.
Pre príklad - 740A EN = 440A DIN = 490A IEC (opel používa DIN)
Skúšobný prúd pri štartovaní pomocou akumulátora za studena podľa rôznych noriem (Prúd pri studenom štarte je meradlom štartovacieho výkonu akumulátora za studena - 18 ľC)
1. DIN (Nemecka priemyselná norma) DIN EN 50 342
Test sa vykonáva pri - 18 °C. Čas vybíjania by po vybíjaní skúšobným prúdom ICC za studena mal byť pri konečnom napätí 7,5 V minimálne ešte 10 sekúnd. Okrem toho musí akumulátor spĺňať ešte 2 ďalšie požiadavky. Čas do dosiahnutia konečného napätia 6 V by mal byť:
Podľa C1: t6V ≤ 90 s
Podľa C2: t6V ≤ 150 s
2. SAE (americká norma)
Test sa vykonáva pri - 18 °C. Čas vybíjania skúšobným prúdom za studena do dosiahnutia 7,2 V musí byť minimálne 30 s.
3. IEC (Medzinárodná elektrotechnická komisia) 95-1
Test sa vykonáva pri - 18 °C. Pri vybíjaní skúšobným prúdom za studena (ICC) by napätie po 60 sekundách malo byť ešte minimálne 8,4 V.
Rezervná kapacita
Rezervná kapacita je kapacita, ktorú môže akumulátor dodávať niekoľko minút pri výpadku alternátora, dokým auto prip. nepríde do najbližšieho servisu. Závisí však od spotrebičov v aute. IEC predpisuje tento test:
Vybíjanie 25 A do dosiahnutia konečného napätia 10,5 V pri teplote 27 ľC. Nameraný čas v minútach = rezervná kapacita
4. EN (európska norma) DIN EN 50 342
Test sa vykonáva pri - 18 °C. Čas vybíjania by po vybíjaní skúšobným prúdom ICC za studena mal byť pri konečnom napätí 7,5 V minimálne ešte 10 sekúnd. Okrem toho musi akumulátor spĺňať ešte 2 ďalšie požiadavky. Čas do dosiahnutia konečného napätia 6 V by mal byť:
Podľa C1: t6V ≤ 90 s
Podľa C2: t6V ≤ 150 s
Keďže sú v norme EN definovane odstupňovania, je nutne prúdy upraviť zaokrúhlením nahor alebo nadol:
< 200 A – stupeň 10 A
200 – 300 A – stupeň 20 A (220, 240, 260, 280 A)
300 – 600 A – stupeň 30 A (330, 360, 390, 420, 450, 480, 510, 540, 570 A)
600 – 800 A – stupeň 40 A (640, 680, 720, 760 A)
> 800 A – stupeň 50 A