Stránka 16 z 24

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 29 srp 2014, 21:25
od matobp
toto tam treba naliat?2,2L?
http://olejposta.sk/Tutela_Transmission ... _2028.html
dakujem

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 30 srp 2014, 21:39
od Kopejda
Dnes jsem olej v převodovce vyměnil. Vyteklo cca 1 - 1,5 litru odporné smradlavé hnědočervené cosi........
Nechal jsem vypoušťák otevřený cca hodinu, po této době už žádný olej nevykapával. Pro novou náplň jsem použil 2,4 litru oleje Tutela a po projetí cca 5 km došlo k rapidnímu zlepšení řazení, jde mnohem lehčeji doslova si převodovka "bere šaltpáku z pod ruky" Jsem spokojen, uvidíme, co přinesou další tisíce najetých km.

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 31 srp 2014, 11:04
od softOPC
Ono skoro po každé výměně oleje dojde ke zlepšení mechanického chodu, někdy jako v Tvém případě změnou oleje, jindy jen novou náplní. Měnil jsem převodové oleje v pracovním Fiat Scudo2(Peugeot Expert/Citroen Jumpy) po 180.000, vyteklo správné množství, ale hnědočervené a s novou náplní se řadí daleko lépe, v Alfě Romeo 147 po 160.000 vyteklo správné množsví, krásně žlutá barva bez příměsí, nový olej měl naprosto stejnou barvu, výměnu oleje jsem nepoznal. Asi proto, že olej nebyl tak degradovaný, jako ve Scudu.
P.S. dával jsem do obou také Tutelu, i když do každého jinou(Matryx a Technix), v Alfě je to originální náplň, ve Fiatu dávají cosi pro Peugeot

Napsal: 31 srp 2014, 21:40
od R3ndy
Já už mám koupený olej GM má cenu ho tam tedy dávat případně i s aditivem a třeba za 40tis km znovu vyměnit za tu tutelu nebo jí tam dát rovnou? Jinak opel má ve všech převodovkách stejný olej? Žebych ho dal do corsy když už ho mám koupený tam s 200Nm problém nebude. :-D

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 01 zář 2014, 10:12
od Stan.
Kopejda je vcelku logické, že se zlepšilo (je lehčí) řazení po výměně oleje, ale to by se Ti zlepšilo i použtí původního typu oleje, vzlášť když jsi tam měl již nedostatek humusu. Přesně jak píše softOPC. To že jsi tam dal olej vyhovující větším tlakům je v pořádku, vývoj jde stále dopředu a vyrábějí se proto produkty které stále více vyhovují podmínkám provozu. Tím více mě zaráží, jak si vzájemně protiřečíš. Na jedné straně píšeš, že je zapotřebí olej který snáší vysoké tlaky a na druhé straně napíšeš, že i když naleješ větší množství oleje do převodovky, tak se nic neděje. Odvzdušňovací šroub uvolňuje pouze atmosférické tlaky (páry), ale nikoliv vysoké tlaky které vznikají mezi zuby ozubených kol při velkém množství oleje, kdy se olej musí vytlačit mezi zuby a tyto tlaky pak axiálně působí negativně na ložiska převodovky. Proto se začalo u nových převodovek s dosazováním ložisek s trvalou náplní plastického maziva a ozubená kola se mažou dále pouze ostřikem. Ložiska jsou tak lépe chráněna proti vysokým tlakům a případnými kovovými třískami. U převodovek se používá mazání broděním v oleji (ostřikem) kde se vesměs používá výška hladiny oleje násobku výšky zubu brodícího se ozubeného kola (t.j. hladina je od spodu zubu ve dvou násobku výšky zubu), kdy při provozu vzniká olejový film pro mazání. Proto také při menším množství oleje v převodovce vzniká nedostatčný film a tvoří se kovové otřepy, které poškozují ložiska.
Opel používá u manuálních převodovek stejný olej, tedy i u Corsy.
Ještě doplnění z technické dokumentace. Opel plnil z výroby olej do převodovek dle váhy a tak někdy opravdu minimální množství pro funkci převodovky. Když vezmeme v úvahu úsporu minimílně okolo 0,2l oleje na každém autě, tak při počtu vyrobených aut je to již pěkná úspora. Proto se to asi nejvíce projevilo na převodovkách M32, kreré budou na menší množství oleje pravděpodobně více náchylné.

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 05 zář 2014, 10:22
od milanick
chystam sa na vymenu oleja aj ja, chcem vediet ci ju mam alebo nemam preliat a ak tak o kolko. Budem tam davat GM1940004.
Ď

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 05 zář 2014, 10:41
od BikerMarius
Při výmněně oleje dle specifikace dolít 2,2 litru při rozebrání převodovky 2,4 litru. Někdo to tak dává někdo dá víc oleje. Myslim že ještě se nikomu s přelitou převodovkou nic nestalo. Za mně bych dal 100ml víc.

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 05 zář 2014, 12:44
od Bubu
Já mám výměnu oleje čerstvě za sebou, čistě preventivně - když to tu všechno čtu...
Mám najeto 170 t.km a (zatím) bez jediného problému - nic mi nehučelo a ani nehučí, ani řazení se neklepe.
Mám tam nově celkově ca 2,6 l., dolito bylo 2,4 l. + ca 0,2 l by měl být všeobecně odhadovaný zbytek v převodovce. Vyteklo víc, než by tedy mělo (2,2l ).
Zajímavá je ale souvislost - po koupi Zafirky (dovoz po leasingu z Belgie, měla 132 t.km) jsem přes VIN zjišťoval, co se na autě měnilo/servisovalo, jestli existuje nějaká dohledatelná servisní historie a ejhle-kromě známých věcí (montáž dodatečné spony na CIMu, přeprogramování sw na ECM, dodatečná montáž správných podložek na upevnění chladiče) vyběhla celková výměna převodovky v rámci garance po 1 roce provozu auta z důvodu stížnosti majitele na vysokou hlučnost !
A místní servis v Belgii tam po výměně automaticky nalil více oleje než je ve specifikaci. z toho odhaduju, že to pro ně rozhodně nebyla ani první ani poslední reklamace M32....

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 06 zář 2014, 14:36
od R3ndy
Tak už mám taky vyměněno. Dal jsem nakonec tu tutelu. Pocitově mi přijde převodovka tišší ale těžko říct,řazení jde lépe ale pořád né tak jak bych čekal. Olej jsem měnil hlavně kvůli tomu tuhému řazení a při hledání správného oleje jsem našel toto téma,takže mi převodovka nehučela a i řadička je v klidu,takže asi u mě budou spíš načatý synchrony... Ale jinak z převodovky vytekly cca 2l černočervené smradlavé břečky. Dolil jsem ke kontrolnímu šroubu těch 2,2l +0,2l navíc. Zatím najeto 300km a ok,zbytek ukáže až čas... Původní olej měl mít najeto 200tis.

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 07 zář 2014, 22:40
od milanick
Dnes som menil aj ja a vytieklo stareho 2,2l a po naliati 2l noveho uz tieklo cez kontrolny srob.Potom som este pridal 0,2L.