Jaryn píše:Nic silnějšího dávat nechci,ještě by se nabízelo 60 watů,ale myslím,že bych stejně musel použít odpor.
Jaryn píše:nevidím v popisu jaký máš auto,nevim jestli máš hlídaný žárovky.Potřebuješ odpor nebo ne.
Jaryne máš v tom taky trochu zmatek, ikdyž ne tolik jako firewind, protože ti jsou zjevně některé věci známy
Jaryn píše:Proč tu ledku nezměříš?Kolik bere Ampér x12 V = waty.Při 100w by to bylo přez 8A
.
Odpor může být v obvodu zapojený jen dvěma způsoby.
Paralelně se spotřebičem a pak bude celkový opor snižovat (sčítá se převrácená hodnota odporu), takže proud protékající obvodem bude zvyšovat (a tím i příkon, protože ten se rovná proud x napětí).
Nebo může být v obvodu se spotřebičem v serii, čím zvyšuje celkový odpor a snižuje proud v obvodu a tedy i příkon (a zároveň na něm vzniká úbytek napětí).
Odpory se dávají k LEDkám či HID sadám paralelně, aby se "dorovnal" příkon. Když dáme HID sadu co má 35W někam, kde řídící jednotka očekává příkon 55W, tak přes paralelně zapojený odpor s HID sadou proteče zbylých 20W, takže odběr na té větvi je pak 55W a řj bude spokojená.
Toto ale nemá smysl, pokud by tam byla LEDka či žárovka, která má příkon vyšší, než 55W. LEDka by svítila dál stejně a přidáním paralelního odporu by se jen zvyšoval celkový odběr.
Pokud by měla mít kabeláž, pojistka, nebo řj problém s tím, že je tam místo 55W odběr třeba 100W, tak přidáním paralelního odporu by se odběr ještě zvýšil.
Pokud bys k takovému "silnějšímu spotřebiči" chtěl dát ten odpor do serie, tak tam zas pak bude působit jako "překážka" protékajícímu proudu a bude snižovat napětí pro ten spořebič.
Na tu 100W žárovku by se už pak nedostalo 12V, ale méně a protékal by přes ni nižší proud, než těch 8A, takže by měla nižší příkon a méně svítila.
Tj. seriové zapojení odporu k silnějšímu zdroji světla, než 55W nedává žádný smysl - bude to svítit hůř a efekt silnějšího zdroje světla se vytratí.
Paralelní zapojení zas povede k tomu, že to bude odebírat ještě víc, takže to situaci ještě zhorší.