Stránka 14 z 24

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 26 srp 2014, 10:51
od maddoxx
Ja som to tam nalial tiež, ešte pred repasom prevodovky. Keď ju otvorili povedali že tam bol sajrajt čo ešte nevideli a olej jak sračka. Nič si tam nedávajte, čistý olej GM a hotovo.. ;)

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 26 srp 2014, 11:06
od falconik
Trosku si dovolim nesouhlasit:

1. urcite prevodovku prelit
2. nejaka aditiva ja dal xceramic nic nezkazi
3. urcite ne origo olej, duvod odchazeni lozisek je jejich nedostatecne mazani rozstrikem oleje, proto to preliti, v zime je olej jak med a pri nejakem poskakovani po meste se to proste poradne nemaze nez se olej trochu ohreje a zridne. Ja na doporuceni pouzil olej od castrolu a melo to v nazvu smooth shifting at low temperature, mam pocit ze to byl tenhle Castrol Syntrans Multivehicle 75W90 Gear Oil
4. proc tam davat to stejne kdyz to uz jednou odeslo a cekat ze to odejde znovu, ze ?? :mrgreen:

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 26 srp 2014, 12:24
od Stan.
Souhlasím s Maddoxxem, že je zbytečné dolívat nějaké aditiva. Daleko lepší je originální olej, ale udělat častější výměny cca okolo 100 000km, nebo i dříve. Ačkoliv se udává celoživotní náplň, tak olej po určité době degraduje a ztrácí své mazací schopnosti, což už moc nevylepší ani nějaká adiitiva.
Nesouhlas s Falconikem.
1) Zásadně nedávat větší množství oleje (nemám na mysli rozdíl cca 0,1-0,2l dle typu převodovky). Větší množství oleje pak působí jako zubové čerpadlo a vznikají velké tlaky, které působí negativně jak na těsnění, tak na ložiska.
2) Zkontrolovat množství oleje, jelikož je převodovka mazána ostřikem. Malé množství oleje je také špatné, jelikož pak není zaručeno dostatečné promazání (ostříknutí).
3) Náplň převodovky M32 je 2,4l, při výměně oleje pouze 2,2l, jelikož cca 0,2l zůstane v převodovce. Samozřejmě, že pokud je převodovka kompletně rozebrána, tak vyteče úplně celá náplň a doplní se celých 2,4l.

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 26 srp 2014, 12:34
od BikerMarius
Trochu si rýpnu do falconika, ale když orig olej je 75W-85 a ty píšeš žes dal 75W-90 tak rozdíl ve viskozitě vidím jen při vyžší teplotě. 75W je -41°C. Jen nevím co přesně znamenají ty hodnoty min viskozity. Tím neříkám že ten castrol je horší.
BTW co jsem se bavil tak problém neni že by 2,4 litru bylo málo, ale to že ho v oplu neuměli odměřit a davali ho málo. Mluvili o zafiře kde bylo po vylití 1,5 litru :roll: Ja měl převodvku prázdnou tak tam šlo 2,4 a nějaký drobný. Mam doma zbytek jedný litrovky tak to vyhrabu a strčím do mražáku ;)

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 26 srp 2014, 13:12
od Diablo1st
Čo sa týka množstva oleja, niekde tu na fóre je odporúčanie jemne preliať prevodovku, cca. o 0,2L.

Ja som tiež použil origo olej. Či človek použije 75W85 alebo 75W90 je podľa mňa jedno, je to to isté ako pri motorovom oleji.

Pred výmenou oleja som do starého nalial prípravok BG 105, olej to troška rozriedilo a po nazretí do prevodovky cez nalievací otvor sa zdala byť pekná čistá.

Zatiaľ som na olej nalietal cca. 10tis km a žiadne problémy s tým, že som nalial viac oleja, alebo že som použil aditívum do oleja nepociťujem. ;)

Samozrejme konečné rozhodnutie je na majiteľovi auta. 8-)

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 26 srp 2014, 13:46
od honzap
@maddox - ten přípravek, nebyl to čistič, co by uvolnil usazeniny? To by vysvětlovalo humusoidní olej, jestli jsi měl převodovku před repasí, asi v něm bylo bordýlku dost.
Za mne taky origo, pozítří jedu do autovars, tak se s nimi domluvím, jestli to neskouknou.

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 26 srp 2014, 16:55
od sladas opc
origo olej bych se nebal dat stejne tak jako bych se nebal dat castrol ci cokoliv jineho za znacku hlavne kdyz to bude mit tu normu udavanou vyrobcem,je blbost aby prevodovka odesla jen podle toho jestli je tam castrol,nebo origo GM ci treba shell..preliti cca o 2 decky se podle me stat nic nemuze..duvod odchazeni prevodovky M32 zatim nikdo presne nerekl kazdej tvrdi neco jineho takze tezko rict..

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 26 srp 2014, 21:04
od maddoxx
falconik-->> každý ma nato iný názor.. Mechanik čo robí prevodovky mi výslovne povedal žiadne tieto ,,zázračné,, prípravky do prevodoviek neliať a hlavne pri týchto M32, iba origo olej a hotovo....

Stan.-->> Ja som mal prevodovku komplet rozobranú, a z 3 fliaš GM oleja ostalo niečo cez pol flaše, čiže presne 2.4L pri otvorenej prevodovke...

honzap-->> no neviem už presne názov, ale bolo to v takej tube jak zubná pasta a nebolo to ani lacné, ale keď to otvorili tak skoro ich prekotilo, že taký sajrajt tam bol.. tak neviem... ja tomu neverím... čistý pekný olej a dosť :lol:

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 27 srp 2014, 09:32
od vojta
důvod proč ty převodovky odchází je prý nedostatek oleje z výroby, do saabů dávali stejnou převodovku ale tam prej nikdy problém nebyl...asi si dali víc záležet s plněním oleje

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Napsal: 27 srp 2014, 17:01
od sladas opc
me celkem zarazi ze prave tento problem se tyka prevazne vsech opelu a kdyz uz teda tam melo byt malo oleje proc to uz nikdo neresil kdyz se treba ukazalo par prevodovek na reklamaci,proc se tim nikdo nezabiral..preci jenom se to tyka vozu od roku 2005 az udajne pry do ted.coz je zarazejici..