Stránka 125 z 142

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 05 bře 2015, 13:42
od PepaS
rozsvítí se mlhovky nebo potkávací světla v závislosti na nastavení.

Teď přemýšlím co s tím odchodem z domu - po odemčení vozu se musí, dle některých uživatelů, automaticky rozsvítit světla. Dvou klik jim nestačí - pouze jeden stisk a hotovo. Já zase nechci akceptovat myšlenku, abych rozsvěcoval světla za bílého dne; nedávno jsem koukal na nové BMW, krasavice za krásného slunného dne přes dálku odemknula, světla se rozsvítila, krasavice nasedla a zapnula zapalování, světla zhasla, krasavice nastartovala, světla se rozsvítila.... u BMW to skutečně nechápu. A já nechci, aby byl OPEL jako BMW. ;)

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 05 bře 2015, 14:20
od milosh
Pepo, to nikdy nebude :lol:

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 05 bře 2015, 14:37
od swabel
Tak potom už len ďalšia voľba po odomknuti auta v nastavení - rozsviecovanie automaticky, alebo rozsviecovanie po 2 klikoch na tlačidlo dialkového ovládača.
Alebo podľa svetelného senzora? "Aktivovat auto Leaving Home"

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 05 bře 2015, 19:25
od PepaS
swabel píše:Alebo podľa svetelného senzora? "Aktivovat auto Leaving Home"
to bohužel nejde, protože při vypnutém zapalování je světlený senzor mimo provoz. K dispozici je čas a někdy i GPS poloha, takže by se dal počítat východ a západ slunce a podle toho určovat, zda-li je světlo či ne. Bohužel ten výpočet není zcela triviální a nelze ho použít všude.

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 05 bře 2015, 20:23
od swabel
Tak potom uz len nastavit leaving home automaticky po odomknuti s moznostou zrusenia v menu - bud automaticky, alebo po 2x klik na dialkovy ovladac.

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 01 dub 2015, 09:56
od swabel
Ja len malinký postreh - pri OPC Tacho a dieslovom motore vypína kontrolku žhavenia oveľa skôr, ako by malo. Kontrolka žhavenia zhasne naraz s ostatnými kontrolkami po pretočení ručičiek.

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 13 dub 2015, 09:30
od PepaS
Před dlouhým časem jsem nadhodil možnost měření a zobrazení dodatečných motorových parametrů - teplota a tlak oleje. Po diskusích s německými OPC „závodníky“ tato idea dostává jasnější obrys. Vznikl by nový modul EDAU (Engine Data Acquisition Unit) umístěný v motorovém prostoru, ke kterému by byly připojeny příslušné snímače a který by přes sběrnici LS-CAN posílal měřená data do MKJ. MKJ by tato data zobrazoval v ECM monitoru; primárně by tento modul byl určen pro motory Z28NEx (Vectra-C) a Z20LEx (Astra-H / Zafira-B).

Teplota oleje - odporový snímač VDO Instruments, > KLIK <

Tlak oleje - odporový snímač VDO Instruments, >KLIK <

Teplota výfukových plynů - termočlánek Temperaturecontrol.de, >KLIK <

Poměr směsi vzduchu a paliva (lambda) - širokopásmová lambda sonda BOSCH LSU 4.9, > KLIK <

Zatím je to pouze v rovině úvah a zjišťování zájmu ze strany případných uživatelů. Je mi jasné, že většina uživatelů MKJ čeká na jiný typ zpráv... dočkáte se ;) :oops:

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 13 dub 2015, 13:13
od milanick
Keby sa dal spravit tento modul EDAU aj pre Z19DTH tak by som mal zaujem.

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 13 dub 2015, 14:54
od astros
Neviem, či sa môžem spýtať v tejto téme, ale ako by som mohol využiť dáta ako teplotu oleja, alebo tlak turba a pod.? Je to dobré "iba" pre race vodičov, alebo môžu poslúžiť aj inak?

Re: Modul Komfortní Jednotky - MKJ (dříve "Teploměr vody")

Napsal: 28 dub 2015, 09:10
od PepaS
milanick píše:Keby sa dal spravit tento modul EDAU aj pre Z19DTH...
modul EDAU bude použitelný pro všechny typy motorů - pouze bude záležet na jeho integraci do systému zobrazení v MKJ. Primárně uvažuji o integraci zobrazení dodatečných parametrů do ECM monitoru, který je pro Z28NEx a Z20LEx již k dispozici. Zatím je vše ve fázi diskusí a návrhu - měření poměru směsi vzduchu a paliva se širokopásmovou lambda sondou BOSCH LSU 4.9 bylo vypuštěno, protože by celé zařízení prodražovalo, komplikovalo a je otázka, kdo by toto měření skutečně dokázal kvalifikovaně využívat.

Nyní je na pořadu dne otázka použití kombinovaného snímače teploty a tlaku oleje. Idea je taková, že se nahradí spínač tlaku oleje kombinovaným snímačem tlaku a teploty a v modulu EDAU bude simulována funkce spínače tlaku pro ECM. Objevil se zajímavý kousek od HELLA OPS+T (Oil Pressure and Temperature Sensor - viz. >KLIK<) .

Obrázek

Nyní se snažím získat více informací a cenovou nabídku od HELLA, ale zatím ticho po pěšině... :(. Mimochodem, nemáte prosím někdo kontakt na šikovného a ochotného obchodníka z HELLA?