Stránka 12 z 12

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Napsal: 04 čer 2010, 20:07
od CandyX
Pekki myslim ze to trosku prehanas, ESP ani tak moc nezaujma ktorym smerom chces ist, ten dojem je len nasledok toho ze sa v prvom rade snazi aby vsetky kolesa isli v smere odvalovania sa, teda sa nesmykali bokom, pripadne aby nepreklzovali (TC) alebo "neflekovali" (ABS). Pri pretacavom smyku potrebujes v prevej faze v podstate dosiahnut opacne otacanie auta ako je zakruta (preto treba dat rozhodne kontru ci uz mas alebo nemas ESP) a az ked sa prilepi zadna naprava, riesis dalsie smerovanie. Keby ESP fachcilo ako tvrdis tak uz dvakrat menim plechy na lavej strane. Ako som pisal, vyraznu reakciu ESP som zazil len v pripade nedotacaveho prejavu auta.

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Napsal: 04 čer 2010, 22:40
od bubo

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Napsal: 05 čer 2010, 08:03
od pekki
Jak rikam, v zadnem pripade kontra volantem - pustit plyn, zmacnkout spojku drzet volant a modlit se :)

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Napsal: 06 čer 2010, 13:50
od JohnyBA
Taktiez pekne video, hlavne posledne 2 minuty kde urobia prudke esicko v 70majloch:
http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQh ... ature=fvwp

podla mna ma pekki pravdu, volant drzat v smere zelanej jazdy a esp si auto nasmeruje samo.

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Napsal: 21 čer 2010, 21:18
od Westler
CandyX píše:... ESP ani tak moc nezaujma ktorym smerom chces ist, ...
Tak proc se u ESP pouzivaji cidla na mereni uhlu natoceni volantu?

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Napsal: 23 čer 2010, 11:24
od janda82
Mne ESP v podstate okrem zimnych testov na snehu :) zafunguvalo len raz, na suchej ceste v centre Budapesti. Dvojprudova cesta, auto vedla mna v lavom pruhu a druhe na kufri.
Isiel som asi tak 60km/h a zrazu 90 stupnova pravotociva zatacka, nejaky blby podjazd (moja chyba isiel som do nej rychlo, asi som chcel byt co najskor doma z dovolenky v Chorvatsku), brzdit som moc nemohol, kedze za mnou bolo nalepene auto, dostal som nedotacavy smyk,to ste mali vidiet ten piskot pneumatik. Stlacil som len spojku a drzal volant v smere v akom som chcel ist, ziadna kontra, to by som potom asi vytlacil toho v lavom pruhu i ked ten tam mozno v tom momente nebol ak si rozumne pribrzdil pred zatackou. U mna sa teda nebezpecne urcite nechovalo, podla mojho laickeho myslenia, kontra volantom by system len zmiatla a zacal by riadit, plyn pribrzdovanie jednotlivych kolesies na smer otocenia volantu, cize do priekopy :) Pokial uz system sam nedokaze usmernit vozidlo, pochybujem, ze by sa to nejakemu super rychlemu soferovi v rukavickach podarilo ci uz z ESP alebo bez neho auto vyrovnat. Je to rychlejsie ako clovek ale zasa fyzika sa tiez oklamat neda.

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Napsal: 23 čer 2010, 12:14
od bubo
pekki píše:Jak rikam, v zadnem pripade kontra volantem - pustit plyn, zmacnkout spojku drzet volant a modlit se :)
No jo , ale člověka to strašně , v takovém případě ( když začne zadek ujíždět - chce vás předjet ) musí přímo instinktivně,, nutit ,, točit volantem kontra !!
Nutí to jakoby , že chceme volantem předek poslat na tu stranu , kam uhýbá ten zadek - srovnat to . Na tom videu je fakt vidět , že je potřeba držet původní směr natočení volantu a že ESP to vyrovná samo , ale nevím , jestli v takové chvíli dříve nezareaguje spíš instinkt ( volant kontra ) než chladný rozum a nechat volant ve směru - to možná se stalo Darkovi - zapracoval instinkt a to ho hodilo na svodidla . Taková situace se smykem v kombinaci s ESP by chtěla někde vyzkoušet a nacvičit si , jak se chovat a kam točit .