Tak konecne doslo aj na TPMS, tak to sem trocha popisem. TPMS prijimac som instaloval uz
davnejsie a Roman mi ho cez tech2 naprogramoval, avsak zatial som nemal kupene ventilky so snimacmi tlaku. Podla EPC idu do Astry H/Zafiry B senzory 13172567 ident AC alebo 13354312 ident AD, pricom by mali byt funkcnostou identicke.
Kedze baterka v snimacoch je zaliata bez moznosti vymeny a zivotnostou ~7 rokov, vylucil som nakup pouzitych snimacov z eBay alebo Ciny (ktore su uz vacsina predpokladam pred koncom svojho zivota). Novy origo snimac stoji v Opli 98€/ks, takze som zavrhol aj tuto cestu. Su vsak vyrobcovia univerzalnych snimacov (pricom su o ~50% lacnejsie ako original), ktore sa nasledne naprogramuju na konkretne vozidlo bud:
a) klonovanim povodneho snimaca - zosnima sa signal na ~433Mhz vysielany z origo snimaca, dekoduje sa id snimaca a novy univerzal sa naprogramuje, aby vysielal presne ten isty format dat s povodnym id kodom - v tomto pripade nie je potrebne ziadne nove ucenie jednotky v aute, vozidlo si stale mysli, ze ma povodne snimace.
b) programovanim uni snimaca, aby vysielal data vo formate a na frekvencii, ako original snima pre dany typ auta, pricom sa mu vygeneruje nove id. Nasledne sa musia nove snimace naprogramovat do prijimacej jednotky bud automaticky pomocou funkcie ucenia, alebo kodovanim cez OBD v prijimacej jednotke.
Astra H/Zafira B nepotrebuje programovanie v prijimacej jednotke, ale ma funkciu automatickeho ucenia/priradenia snimacov bud cez OPCOM/tech2 v TPMS jednotke, alebo stlacenim a podrzanim tlacitka DDS na stredovom paneli na cca. 4s, pokym 3x nezablika na budikoch kontrolka DDS na zlto. Nasledne je potrebne prejst 10-20km aby si jednotka priradila vsetky styri snimace (to je z dovodu, aby sa napriklad nenaucili snimace z vedla stojaceho auta na parkovisku), pricom v normalnom stave (ked sa nemenia tlaky v pneumatikach) jednotka rozlisi len polohu snimacov na prednej naprave alebo zadnej (tzn. ze moze priradit a zobrazovat napr. snimac na PP kolese ako LP) a az pri detekcii uniku vzduchu z pneumatiky vie potom povedat konkretne ktore koleso ma defekt (pomocou dat z ABS jednotky, kedze koleso s nizsim tlakom sa otaca rychlejsie) a vie zobrazit tento udaj na displeji. Existuje ale sposob, ako prijimac naucit presnu polohu kazdeho snimaca a to tak, ze sa kolesa nafukaju na konkretne hodnoty podla tabulky:
LP: 3.0 bar
PP: 2.7 bar
PZ: 2.4 bar
LZ: 2.1 bar
Nasledne sa podrzi dlacitko DDS, az kym sa nerozsvieti kontrolka DDS na budikoch na zlto. Nasledne sa opat podrzi tlacitko DDS, az kym neblikne 3x na zlto a senzory by mali byt priradene na spravne koleso a pneumatiky sa mozu spat nafukat na rovnaku hodnotu podla potreby.
Ja som nasiel
uni senzory od firmy
CUB za asi najpriaznivejsiu cenu (aj s postou to bolo 191€), pricom tieto uni senzory su kodovane ako origo 13354312 ident AD. Pre porovnanie som este nasiel
Alcar T-Pro, ktore by vysli s programovanim na 220€+posta.
Po nejakych pataliach a perepetiach (ktorymi vas tu nebudem nudit, pripadne porozpravam na najblizsom zraze) mam uz snimace v kolesach a na CIDe hodnoty tlaku.
