Stránka 2 z 3
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Napsal: 13 bře 2017, 15:40
od quicky
Ja som mal pod airbagom spolujazdca jak je pelovy filter zapaskovany volny konektor, ktory neviem na co mal sluzit povodne. Mozno nejaky CD-menic. Zistil som, ze ma prud prave vtedy ked je otoceny kluc, tak som tam napojil navigaciu. Jednoduchy pristup (staci vybrat priehradku spolujazdca) a ziadne saskovanie s REC nebolo potrebne
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Napsal: 19 srp 2017, 18:39
od MiraJ
quicky: na stejném místě mám podle popisu stejnou koncovku, ale já ji mám připojenou do osvětlení kastlíku. "Záhada" vyřešena
Osvětlení pravděpodobně zruším a koncovku použiji na druhou zásuvku:
https://www.gme.cz/usb-do-panelu-yj-ds-2015
Dokonce v kastlíku je kruhový otvor, do kterého to pravděpodobně zásuvka přesně zapadne.
Jen v mém případě je kabel pod napětím ještě cca 10minut po vytáhnutí klíče.
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Napsal: 19 srp 2017, 19:52
od Stan.
MiraJ píše:quicky: na stejném místě mám podle popisu stejnou koncovku, ale já ji mám připojenou do osvětlení kastlíku. "Záhada" vyřešena
.
Záhadu jsi asi nevyřešil a quicky má na mysli určitě jiný konektor (dle některé přípravy vyšší výbavy vozidla). Napájení osvětlení kastlíku je stálé pouze přerušeno spínačem na kastlíku při zavření, vypíná jej pak časový spínač z řídící jednotky. Rozsvítí se pak při každém otevření kastlíku bez zapnutí klíčku zapalování, jako vnitřní osvětlení vozidla při otevření dveří. Ovládací vodič z ŘJ je černožlutý a hnědý pak kostra. Pro zapalovací napětí (po zapnutí klíčku zapalování) musíš najít celý černý vodič a né kombinace barev. Otvor ve skříňce je pro uzávěr chlazení schránky (od klimatizace) dle výbavy vozidla.
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Napsal: 19 srp 2017, 21:13
od MiraJ
Stan. píše:MiraJ píše:quicky: na stejném místě mám podle popisu stejnou koncovku, ale já ji mám připojenou do osvětlení kastlíku. "Záhada" vyřešena
.
Záhadu jsi asi nevyřešil a quicky má na mysli určitě jiný konektor (dle některé přípravy vyšší výbavy vozidla). Napájení osvětlení kastlíku je stálé pouze přerušeno spínačem na kastlíku při zavření, vypíná jej pak časový spínač z řídící jednotky. Rozsvítí se pak při každém otevření kastlíku bez zapnutí klíčku zapalování, jako vnitřní osvětlení vozidla při otevření dveří. Ovládací vodič z ŘJ je černožlutý a hnědý pak kostra. Pro zapalovací napětí (po zapnutí klíčku zapalování) musíš najít celý černý vodič a né kombinace barev. Otvor ve skříňce je pro uzávěr chlazení schránky (od klimatizace) dle výbavy vozidla.
Tak to jsi mě nepotěšil. Věděl jsem, že mám hledat černý a hnědý. Bohužel té žluté jsem si v garáži nevšimnul. Raději si pro tyto případy vše fotím a tam je jasně vidět žlutočerný. A to jsem myslel, že už mám vyhráno. Ale bohužel jsem tedy asi na začátku.
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Napsal: 20 srp 2017, 17:59
od silver
Zober plusko z diody podsvietenia popolnika ak ho mas a minus z hnedeho v 12v zasuvke a buddes mas spinave nie stale napatie
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Napsal: 20 srp 2017, 20:25
od MiraJ
silver píše:Zober plusko z diody podsvietenia popolnika ak ho mas a minus z hnedeho v 12v zasuvke a buddes mas spinave nie stale napatie
Díky za tip. Popelník i kabely tam jsou, takže pravděpodobně použiji ten.
Spíš ze zvědavosti se zeptám, proč nepoužít napájení osvětlení kastlíku spoujezdce. Je sice černožlutý, ale je na něm 12V, pod napětím je po celou dobu jízdy a vypne se 10minut po zamknutí auta.
(zásuvku potřebuju pro dashboard kameru a kabel pro navigaci)
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Napsal: 21 srp 2017, 07:53
od Stan.
MiraJ píše:silver píše:Zober plusko z diody podsvietenia popolnika ak ho mas a minus z hnedeho v 12v zasuvke a buddes mas spinave nie stale napatie
Spíš ze zvědavosti se zeptám, proč nepoužít napájení osvětlení kastlíku spoujezdce. Je sice černožlutý, ale je na něm 12V, pod napětím je po celou dobu jízdy a vypne se 10minut po zamknutí auta.
(zásuvku potřebuju pro dashboard kameru a kabel pro navigaci)
Použít jej můžeš, ale ber v potaz že při vypnutí zapalování se odpojuje relé pro napájení sítě zapalovacího napětí, ale při napájení přes osvětlení skříňky je vypnutí závislé pouze na elektronice (řídící jednotce REC nebo UEC bez REC) a přibližně okolo roku 2006 byla u REC pojistka vnitřního osvětlení FR37 zrušena a nahrazena časovou tepelnou pojistkou přímo v elektronice, elektronika je náchylnější k závadě. Osvětlení zapalovače je jištěno přes pojistku FR18 REC nebo FE33 UEC u vozidel bez REC, některá vozidla zadní REC nemají.(REC zadní elektronický modul a UEC přední elekronický modul).
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Napsal: 21 srp 2017, 12:52
od MiraJ
Děkuji za podrobnou odpověď. Bude komplikovanější, ale raději tedy použiji osvětlení zapalovače.
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Napsal: 23 srp 2017, 19:38
od silver
@stan ,diky za podrobny vyklad ,aaano fe33 poistku som stihol uz aj vyskratovat
@miraj ,jasne pouzi to

Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Napsal: 02 úno 2018, 20:34
od Zdenda
Já jsem to vyřešil pomocí spínacího relé. Podle mě ideální varianta - zůstává zachováno původní jištění zásuvky 15A. Všechny potřebné kabely jsou na jednom místě přímo u zásuvky. Potřeba je původní (+) a (-) ze zásuvky a jako spínané napětí klíčkem, slouží (+) od osvětlení zásuvky. Pokud se připraví kabeláž k zapojení, tak není vůbec zasaženo do originální kabeláže a v případě potřeby lze zase jednoduše relé odpojit.