Stan. píše:milos797 píše:Zdravím,
ja mám Z16XER a mám na ňom nainštalované LPG (bolo inštalované keď malo auto 96000km).
Teraz sa karta trochu obrátila
- musel som meniť splynovač, lebo mi vypínalo plyn nad 4500 otáčok - 200€
- Vyhorel mi ventil, neviem, či to málo súvis s tým splynovačom alebo s čím, teraz mi ho menili - 480€
- po výmene auto jazdí ešte horšie ako pred výmenou, celé trasie, neťahá... údajne mám rozsypaný katalyzátor. Dúfam, že ho zoženiem za 200€.
Pouze pro zajímavost, jak jsi pokročil s opravou motoru? Jelikož jsem nikde neviděl položku za seřízení ventilové vůle, tak by mě docela zajímalo jak ventily a kalibrované hrníčky vypadají po tolika najetých kilometrech na LPG? Problém je v tom, že mechanici v servisech mnohdy ani nevědí, že motory počínaje Z16XEP a pokračování Z16XER již nemají hydroštely. Kalibrované hrníčky vypadají při běžném pohledu podobně jako hrníčky hydroštelů a tak se ani nezabývají kontrolou vůle ventilů. Jelikož se automaticky domnívají, že tam jsou hydroštely. Viz položka náhradních dílů č.29 je u motoru Z16XE(L91) ještě uveden pouze jeden typ hydraulického zdvihátka (Opel 6 40 010), ale u motoru Z16XEP(LJ7) je to již 17 položek kalibrovaných hrníčků.
https://opel.7zap.com/cs/car/t98/e/7/26-0/
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8 ... 975,26000/

no nedopadlo to moc dobre.
Vymenil som už aj katalyzátor, podarilo sa mi ho zohnať za 80 libier, nie je síce perfektný, ale postačuje.
Medzičasom sa ukázalo, že tam asi pri rozoberaní nesprávne synchronizovali hriadeľ, to bolo to veľké trasenie po servise. Ten mi spravili, ale auto má stále ten istý problém, ako na začiatku.
Teda v nízkých otáčkach trasie a keď ho nechám spadnúť, tak skapína (keď ide na plyn tak neskapína). Mechanik povedal, že:
Skontroloval kompresiu, tá je dobrá. Skontroloval sviečky, tie sú dobré. Vyskúšal meniť zapaľovaciu lištu, nepomohlo. ... Volal mi, že si po auto mám prísť, lebo mechanicky s nim nič nie je, že to bude elektronika.
Tak som ho zaniesol do servisu kde robia aj LPG aj elektroniku. Skontrolovali LPG, skontrolovali elektroniku a výsledok je taký, že v elektronike to nie je, že to vypadá na odpálený ventil

Že či mi ten mechanik skontroloval všetky. Volal som mu a hovoril, že samozrejme, že motor by so zlým ventilom predsa nemal dobrú kompresiu na všetkých 4 valcoch.
Ok a problém je taký, že údajne tam kompresia je (to hovorí mechanik) a údajne to není elektronikou, ale podľa všetkého mi 4 valec nezapaľuje. Tak isto to pri pridávaní na voľnobehu strieľa do výfuku, takže asi tam naozaj prechádza nespálený benzín.
Chybové hlášky vypisujú len jedinú chybu teraz (aj svieti kontroloka motora) 30401, čo by štandardne znamenalo sviečky alebo zapaľovaciu lištu, lenže tie odskúšané boli.
Tak teraz neviem

som trochu zúfalý už z toho, ani neviem kam to auto dať.
To čo píšete ohľadom tých hydroštelu, pýtal som sa mechanika či to riešil a odpísal, že by motor nemal kompresiu, keby tam bol problém. Myslíte, že problém môže byť naozaj v tom? Pretože fakt neviem, čo s tým autom robiť. Ako by sa to mohlo prejavovať, tam tie vôle neboli správne nastavené?
Prípadne ak Vás niečo napadne, čo by to mohlo spôsobovať, tak budem fakt vďačný. Taktiež ak poznáte niekoho v okolí Banskej Bystrice, kto by sa na to vedel pozrieť, lebo fakt neviem
