Stránka 2 z 5
Re: Ztráta oleje 1,6 XER
Napsal: 26 lis 2016, 08:22
od swabel
Tuším len Z16XE1 a Z16XEP.
Re: Ztráta oleje 1,6 XER
Napsal: 26 lis 2016, 10:06
od sladas opc
nejdrive udelej kontrolu zda se ti nekde neztraci myslim tim okolo olejove vany,gufera klikoveho hridele ci treba tesneni vika ventilu atd zkusil bych nechat i premerit tlaky ve valcich a rovnou i mrknout na svicky kde bys mel poznat problem spalovani oleje tim ze by byly svicky cerne..pokud i tohle by bylo vse ok tak bych dolil olej a po 1000km bych udelal kontrolu kolik vlastne oleje zmizi...
Re: Ztráta oleje 1,6 XER
Napsal: 27 lis 2016, 08:50
od Stan.
pejee píše:Zajímavé, mají to i jiné motory?
Dle popisu se jedná o tyto motory:
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
Popis
Membránový ventil pro odvětrávání klikové skříně motoru Opel Z16XEP, Z16XE1, A16XER, A18XER, Z16LET, Z16XER, Z18XER OEM 5607159, 5607592 PCV CCV PVC uděláme membránu zvlášť! Membrána motor ventil pokrytí 1,6 Z16XEP, Z16XE1, A16XER, A18XER, Z16LET, Z16XER, Z18XER, 5607159, 5607592 ... Postupem času se membránový ventil pro odvětrávání klikové skříně vyschne a přestávky. Roztrhané přes membránu do motoru dostane nezapočitatelný snímač hmotnostního průtoku vzduchu. Výsledkem je, že motor může být obtížné začít, nestabilní práce (zejména při volnoběhu), mohou být nedokonalé spalování, stejný motor může dostat prach, což zvyšuje opotřebení dílů a mechanismů. V případě, že je slyšet píšťalka v oblasti nálezu odlučovače oleje, pak se membrána roztrhaný. Výrobce prodává pouze náklady na montáž krycí ventil, který je $ membránový ventil pro odvětrávání klikové skříně Opel. Vyrábíme a prodáváme tuto membránu odděleně.
Re: Ztráta oleje 1,6 XER
Napsal: 27 lis 2016, 14:04
od zralok
martini píše:zralok píše:martini píše:Nastartuj a zkus povytahnout merku oleje jestli ji nebude mit snahu ji nasavat zpatky...
A má jí nasávat nebo ne ?

Nema, protoze kdyz jo, tak ti nasava olej-ztraci se z motoru- pres skrtici klapku do sani a toto zapricinuje praskla membrana ve viku ventilu.......jo a muzes zkusit za chodu povolit a zvednout nalevaci vicko oleje ,taky by se nemelo prisavat........
Tak jsem zkusil vytáhnout měrku oleje, tak je slyšet ja si to trošku nasavá, ale není to nic extrémního. Když tam dám prst tak mi ho nějak extra necucá, jen trošičku. A to stejný dělá i víčko, je slyšet jak se změní chod motoru, je cítit jak to mírně saje, ale není to žádny velky podtlak. Jsem si otom četl, a prý taky záleží jak studený je nasavaný vzduch nebo co.
Re: Ztráta oleje 1,6 XER
Napsal: 27 lis 2016, 14:32
od Stan.
Malé vcucnutí (slabé mlasknutí) při vyndání měrky nebo nalévacího víčka je normální, je tam podtlak a tak se také sotva znatelně změní zvuk motoru z důvodu nasátí falešného vzduchu. Můžeš si to vyzkoušet po nastartování studeného i teplého motoru. Pokud Ti viditelně nikde olej neteče, motor běží normálně a znatelně nekouří, tak bych změřil spořebu oleje po ujetí 1000km za stejných podmínek. Teplota motoru, rovina a přibližně stejný čas měření po stopnutí motoru. Teprve pak má význam laborovat nad spotřebou oleje.
Re: Ztráta oleje 1,6 XER
Napsal: 08 pro 2016, 18:06
od zralok
Tak problem vyřešen, jsou to pístní kroužky oprava 24 000, 6 000 práce. Zrovna jsem měl měnit rozvody, tak dalších 8 000. Mám fakt radost

. Nevíte o někom by to zvládl opravit.
Re: Ztráta oleje 1,6 XER
Napsal: 08 pro 2016, 18:41
od Stan.
Jsi z Brna, tak se domluv tady u RomanK.:
http://carteam.cz/
Re: Ztráta oleje 1,6 XER
Napsal: 08 pro 2016, 23:48
od OPLIKK
Zdravim a jak jsi ktomu došel že to jsou kroužky atd.
Re: Ztráta oleje 1,6 XER
Napsal: 09 pro 2016, 05:37
od zralok
Byl jsem v Oplu a řekli že dělali, nějaké zkoušky a řekli že musí rozebrat motor,poslat hlavu někam na prebrus. A potom že teprve můžou dělat opravu. myslím že říkal že dělali tlakové zkousky komory valcu.V pondělí si du pro auto, tak zjistím víc. Tam jsem to stejně nechtěl dělat jsem věděl že to bude pálka. Ale nevím jestli se jim dá věřit.
Re: Ztráta oleje 1,6 XER
Napsal: 09 pro 2016, 14:18
od Wirda
Klasika, změřili tlaky ve válcích. Osobně bych si to nechal ještě jednou udělat u někoho neutorizovanýho. Těch pár stovek tě nezabije a budeš mít jistotu. Třeba nevim, jak zjistili, že musej někam poslat hlavu na přebrus, když jí neměli dole. Pokud to jde kroužkama, tak je to jasný. Na hlavě se udělaji dříky a dá nový těsnění. U neautorizáku se musíš vejít do 20K i s prací.