Stránka 2 z 4
Re: 1.6 16V twinport 77kW
Napsal: 10 srp 2009, 15:38
od martini
Tak diky Romane pochopil jsem že to je na mem uvaženi, papirově je tam ta rezerva 30000 km ale to co jsi psal že to bylo 120 000 pak to vratili na 90000 to byly taky hačka ale jenom jiny typy motoru? Hergot tak 5000 kč neni zas balik

ale při mem ročnim najezdu do 10000km

by to mohlo vydržet do přištiho jara leta ,snad to zas odemne nebude takovy risk snad to i oni + - ty němčouři spočitali ........... asi kvalitnějši matroš

Re: 1.6 16V twinport 77kW
Napsal: 14 pro 2010, 09:45
od peter13675
RomanK : Z16XEP Vodní pumpa není na rozvodech, tudíž není nutné ji měnit zároveň s rozvody.
po kolkych km sa meni vodna pumpa ? rozvody doporucujes 120tkm a vodna pumpa sa meni az ked je zla alebo sa meni tiez preventivne po urcitych km ? chystam sa menit rozvody pri 130tkm
dik za info
Re: 1.6 16V twinport 77kW
Napsal: 18 bře 2011, 18:22
od Stan.
Vyrábějí se motory Z16XEP ve více motorárnách, nebo to jsou motory z konstrukční dílny FIAT
a nikoliv motory OPEL? V TP mám uveden výrobce motoru: FIAT GM Powertraim a ve výrobním
listu: GM PTE. Typ:Z16XEP. Auto vyrobeno v Anglii (Ellesmere Port) 10/2006 . Děkuji za info.

Re: 1.6 16V twinport 77kW
Napsal: 20 bře 2011, 12:54
od Kesi
Re: 1.6 16V twinport 77kW
Napsal: 20 bře 2011, 15:09
od Stan.
Kesi děkuji, opravdu to jsou společné děti, něco jsem se již dočetl. Vývojově jsou motory Twinport (dvojité sací potrubí se šrtící klapkou) úspora paliva Ecotec od Opelu. Konstrukčně se ale motor Z16XEP velmi podobá motoru 1,6 Twinspark (dvojité zapalování) z Alfa Romeo od Fiatu. Oba motory při pohledu v řezu mají velmi podobné hlavní sací potrubí, stejné umístnění termostatu, vodního čerpadla a pod. Oproti původním motorům Opel X16XEL, které vypadají jinak.

Re: 1.6 16V twinport 77kW
Napsal: 23 bře 2012, 12:24
od pueblo
Kluci nevíte někdo, při kolika otáčkách při brždění motorem se vypne přívod paliva, tedy okamžitá spotřeba nula? Vypozoroval jsem to někde kolem 1900 ot/min?
Re: 1.6 16V twinport 77kW
Napsal: 23 bře 2012, 12:48
od Nerez
No u 1.4 mám nulu už třeba při 3 tisících, možná i ještě výš. Nepamatuji si přesně. Myslím, že to bude podobný
Re: 1.6 16V twinport 77kW
Napsal: 23 bře 2012, 12:52
od pueblo
No mě zajímá ta spodní hranice. U služební fábie 1,4 je ta spodní hranice kolem 1500 ot/min, tak mě jen zajímá jak je to tady

Re: 1.6 16V twinport 77kW
Napsal: 23 bře 2012, 12:57
od Nerez
Nemáš na mysli spíš, kdy se zase přívod paliva zapne? Pokud jedu na pětku, odstavím plyn, spotřeba je 0 a jak klesají otáčky tak se zapne někdy při asi 1300 - 1500 podle zahřátí motoru.
Re: 1.6 16V twinport 77kW
Napsal: 23 bře 2012, 13:00
od pueblo
Jojo, to myslím, omlouvám se, špatně jsem se vyjádřil

Díky
U služebí fábie 1,4 se mi tak děje někde kolem 1500 a když jedu v klidu a motor netočím, třeba po městě, jakmile sundám nohu z plynu, šetřím. U Oplíka se mi tak stane až kolem 2000, což mi přijde pozdě, ale nevím.....