Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla
Napsal: 30 říj 2012, 21:20
Za poslední týden asi 3x (hlavně díky ochlazení). Problém je samozřejmě plyn a jeho nastavení. Jednotka si pořád myslí, že jede na benzín a podle lambdasond upravuje množství vstřikovaného paliva (dobu vstřiku) a nastavení škrtící klapky, časování vstřiku..atd. Jenže se pořád nic neděje a jednotka už nemá co nastavit. Výsledkem je problém nastartovat, rozjet se, zhasínání motoru při volnoběhu, jízda bez výkonu.Ludvik píše:...Nesetkali jste se s tim nekdo? Dik
Řešení je reset řídící jednotky do základního nastavení a seřízení plynu. Lambdasondy se na plyn musí chovat stejně jako na benzín ve všech jízdních režimech.
Tankovat 2x plnou plyn a 1x plnou benzín. Tím se zabrání "rozhození" dat jednotky jízdou pouze na plyn.
Pár poznámek:
EGR u Z16XEP nezaslepovat, auto následně cuká a ovlivní se tím data na druhé lambdasondě.
Bez katu se samozřejmě jezdit dá, ale zase se mění data na zadní lambdasondě provázené svítící kontrolkou. Lepší je kat mít a nechat fungovat motor jak má.
To že se na plyn najelo 65 tis a je problém s výkonem a chodem motoru, znamená, že už je něco špatně. Na benzín motory jezdí bez těchto problémů klidně 200 tis km.
Je třeba častěji měnit svíčky. Díky plynu se rychleji opotřebovávají. I Opel má jiné svíčky pro benzín a jiné pro CNG (zemní plyn).